Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Fitness > Sprzęt do Ćwiczeń > Jak ćwiczyć na piłce gimnastycznej?

Jak ćwiczyć na piłce gimnastycznej?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 7 
Ćwiczenia z piłką gimnastyczną są jednymi z najprzyjemniejszych. Zarazem są to ćwiczenia bardzo skuteczne. Mało jest akcesoriów do ćwiczeń, które działają tak skutecznie na wszystkie partie ciała. Gorąco polecam piłkę gimnastyczną. Poniżej przedstawiam zestaw podstawowych ćwiczeń na niektóre partie ciała. Wystarczy spędzić z piłką gimnastyczną kilka dni w tygodniu po kilkanaście, a później kilkadziesiąt minut, a efekty będą widoczne szybciej niż Ci się wydaje.
1
ćwiczenia na piłce gimnastycznej - krok 1

Tricepsy. Usiądź na ławeczce do ćwiczeń lub na stabilnym krześle, jeśli ćwiczysz w domu. Dłonie umieść na brzegu krzesła lub ławeczki, jak pokazano na rysunku. Postaw piłkę przed sobą, oprzyj o nią łydki i kostki. Unieś się na rękach i zsuń pośladki z ławeczki. Wykonuj unoszenia na rękach. Na początek wykonaj tyle ile możesz. Ale nie przesadzaj, może to być na przykład 5. Z czasem na pewno dojdziesz do 15, 20 a później do 30.

2
ćwiczenia na piłce gimnastycznej - krok 2

Uda, brzuch, pośladki. Połóż się płasko na podłodze. Ręce ułóż wzdłuż ciała. Stopy i dolną część łydek oprzyj o piłkę. Unieś biodra do góry, staraj się utrzymać ciało w linii prostej, ale ręce niech leżą na podłodze (rys. A). Następnie z wciąż uniesionymi biodrami ugnij nogi w kolanach, przyciągając do siebie piłkę do momentu, aż stopy będą się płasko o nią opierać (rys. B). Powoli powróć do pozycji wyjściowej. Powtórz 10 razy. Z czasem więcej.

3
ćwiczenia na piłce gimnastycznej - krok 3

Brzuch, pośladki. Przyjmij pozycję jak do pompek. Z jednym wyjątkiem. Ręce oprzyj na piłce. Utrzymuj ciało w linii prostej. Wytrzymaj 30 sekund. W miarę upływu czasu, zwiększaj stopniowo ten czas do minuty.

4
ćwiczenia na piłce gimnastycznej - krok 4

Brzuszki. Oprzyj się o piłkę dolnym odcinkiem kręgosłupa, ręce prosto, dłonie na udach (rys. A). Podnieś teraz górną część ciała, tak jakbyś chciała wykonywać brzuszki (rys. B). Podnoś się bardzo powoli, kręg za kręgiem. Powtórz 10-15 razy. Stopniowo, w ramach upływu czasu i wzmacniania ciała zwiększając ta liczbę.

5
ćwiczenia na piłce gimnastycznej - krok 5

Ramiona. Stań prosto, rozszerz nogi na szerokość bioder. Chwyć piłkę obiema rękami otwartymi dłońmi na wysokości bioder (rys. A).Ugnij ręce w łokciach i unieś piłkę na wysokość oczu (rys. B). Następnie wyprostuj ręce w łokciach i unieś piłkę w górę pod kątem 45 stopni (rys. C). Wytrzymaj 10 sekund. Powoli wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz 15 razy.

6
ćwiczenia na piłce gimnastycznej - krok 6

Skłony boczne. Stań w rozkroku na szerokość bioder. Chwyć piłkę w obie ręce i unieś ją wysoko nad głowę (rys. A). Utrzymując kręgosłup w linii prostej (nie garbiąc się), a mięśnie brzucha napięte wykonaj skłon na bok jednocześnie uginając kolana i kierując piłkę w stronę prawej lub lewej stopy, w zależności od tego, na którą stronę wykonujesz skłon (rys. B). Powróć do pozycji wyjściowej, a następnie wykonaj skłon w drugą stronę. Powtórz 10 razy na każdą stronę.

 3.9/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Nie będzie widoczny na stronie
 
ala - 2015-05-21
Polecam piszącemu ten artykuł zrobienie tych ćwiczeń a potem niech napisze że się w trakcie ćwiczeń nie zmęczył :)
zuziazyl - 2013-01-09
A ćwiczenia na wzmocnienie mięśni pleców np. na odcinek krzyżowy.
Buraki to niezwykle zdrowe warzywa. Jeszcze więcej korzyści przyniesie jednak picie kwasu buraczanego. Kwas buraczany...
Newsletter - Bądź na bieżąco Codziennie nowa porada w twojej skrzynce
Piłka do ćwiczeń staje się coraz popularniejsza i zyskuje coraz więcej zwolenników. Nic dziwnego. Ćwiczenia z nią są...
Jak ćwiczyć nogi na piłce gimnastycznej?
Piłka do ćwiczeń staje się coraz popularniejsza i...
Logowanie   Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się
E-mail

Hasło

   
  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook


lub
Zapomniałeś hasła - kliknij tutaj
Zarejestruj się za darmo   
Czym są Tipy.pl? Co chcesz zrobić? Zmotywować się do pracy? Zrobić samolot z papieru? Zareklamować się w Internecie? Tipy.pl to miejsce, gdzie możesz znaleźć porady i wskazówki na każdy temat.
E-mail

Hasło

Powtórz hasło


   Akceptuje regulamin *wyrażam zgodę na świadczenie usługi, przyjmuję do wiadomości, że jednocześnie tracę prawo do odstąpienia od Umowy.
   Wyrażam zgodę na otrzymywanie od GRUPA INTERIA.PL Sp. z o.o. sp. k.| z siedzibą w Krakowie, Os. Teatralne 9A, 31-946 Kraków |Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS – 416593| NIP – 5272644300 |za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej informacji handlowych w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., nr 144, poz. 1204, z późn. zm.). Do korespondencji powyżej wskazuję m. in. podany przeze mnie w formularzu i należący do mnie adres e-mail.
Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook


lub
Usługę świadczy

GRUPA INTERIA.PL Sp. z o.o. sp. k.

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie
XI Wydział Krajowego Rejestru Sądowego

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10
E-mail: tipy@firma.interia.pl
Adres: Os. Teatralne 9A, 31-946 Kraków

KRS 0000416593    NIP 5272644300    REGON 142734048
Nie jestem pasożytem, nie blokuje reklam
pasożyt
Proszę wyłącz Adblock-a, jeśli chcesz zobaczyć treść artykułu.