Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Okna, drzwi i ściany > Jak odnowić lustro?

Jak odnowić lustro?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Lustra są doskonałym sposobem na dekorowanie wnętrz. Dzięki nim możemy wizualnie powiększyć pomieszczenie oraz sprawić, że pokój będzie jaśniejszy. Niekiedy lustra mogą mieć wartość sentymentalną. Może to być, np. pamiątka po przodkach. Tego typu lustra są zazwyczaj przebarwione, a więc wymagają odrestaurowania. Nie zawsze można doprowadzić stare lustro do stanu dawnej świetności. Jednakże w poniższym artykule znajdziesz sposoby, które mogą pomóc tobie w jego odnawianiu.
1
Po pierwsze wyczyść lustro. Użyj do tego irchy bądź flanelowej szmatki oraz wody z mydłem. Możesz również użyć mieszanki octu i wody (proporcja: jedna szklanka octu na dwie szklanki wody). Lekko namocz gazetę i czyść. Po tej czynności przepłucz lustro ciepłą, mydlaną wodą. Powtórz to kilka razy.
2
Dość popularnym procesem w odrestaurowywaniu luster jest posrebrzanie (srebrzenie). Polega ono na pokryciu tylnej części lustra warstwą srebra. Dzięki temu lustro zyska nowy blask a przebarwienia znikną. Tego typu zbiegi wykonuje szklarz. Znajdź szklarza w okolicy i dowiedz się więcej o tym procesie.
3
Jeśli na lustrze znajdują się ślady farby olejnej zastosuj następującą metodę: namocz szmatkę w terpentynie a następnie czyść, aż do zniknięcia plam. Po tym opłucz lustro ciepłą wodą i odstaw do wyschnięcia. Jest to dość skuteczna metoda. Do usuwania farby możesz użyć małej szpachelki. Uważaj jednak, żeby nie porysować lustra.
4
Niekiedy zmiana koloru ramy może zupełnie zmienić wygląd lustra. W zależności od tego z czego zrobiona jest rama dobierz odpowiednią farbę. Niekiedy konieczne może być usunięcie starej farby. Użyj do tego papieru ściernego bądź szlifierki z odpowiednią nakładką.
5
Jeśli po wyżej wymienionych czynnościach lustro jest w takim samym stanie rozważ wstawienie nowego lustra. Niekiedy nie można uratować starych luster, ponieważ są one zbyt zniszczone a próba odrestaurowania może skończyć się pogorszeniem wyglądu lustra. Bądź na to przygotowany.
Jak ładnie wychodzić na zdjęciach?
Jak pozbyć się pieprzyków za pomocą olejku oregano?
Jak pozować do zdjęć?
Jak stosować lustra w feng shui?
Wskazówki
  • W celu zaciągnięcia większej ilości informacji skontaktuj się z okolicznym szklarzem.
 3/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Pieprzyki są skupiskami komórek barwnikowych, które mają zazwyczaj postać małych, brązowych plamek, ale występują...
Pieprzyki są skupiskami komórek barwnikowych, które...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Krzysztof Zbrożek
  • Agnieszka Mituta
  • AnJa Domoradzka
  • Dawid Owczarek
  • Lidia Misztak
  • Joanna Jeruzalem
  • Maria Januszewska
  • Adam Kielbowicz
  • Roman Bednarski
  • Pau Lincia
  • Tomczyk Dariusz
pasożyt