Tutaj jesteś: Podróże > Transport > Autostop > Jak złapać stopa?

Jak złapać stopa?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Masz zamiar udać się w podróż autostopem? Znajdziesz tutaj kilka wskazówek dotyczących efektywnego łapania stopa. Nie marnuj czasu na stanie - bądź zawsze w drodze.
1
Łap stopa w takich miejscach gdzie samochód może się zatrzymać. Nie rób tego na zakrętach czy w miejscach, gdzie jest zakaz postoju.
2
Łatwiej będzie znaleźć kogoś skłonnego do zabrania Cię swoim samochodem (lub innym środkiem transportu) jeśli uda Ci się nawiązać bezpośredni kontakt z kierowcą. Z tego powodu dobrymi punktami są stacje benzynowe (stoimy przy wejściu i zagadujemy wychodzących), parkingi przy drodze itp.
3
Staraj się wyglądać normalnie, tak aby budzić zaufanie. Rozczochrane włosy, kilkudniowy zarost, miliard kolczyków, irokez lub ogolona na łyso głowa mogą spowodować, że kierowcy będą się Ciebie bać więc nigdy nie zgodzą się, aby Ciebie podwieźć. Weź pod uwagę również swój ubiór oraz kolorystykę odzieży. Jeśli będziesz ubrany cały na czarno wówczas połowa kierowców prawdopodobnie minie Cię i się przeżegna myśląc, że jesteś satanistą (Pamiętaj o stereotypach: czarny - zły, biały - dobry).
4
autostop
Gadżety autostopowicza są Ci konieczne, aby wyglądać wiarygodnie. Oczywiście musisz mieć plecak na plecach (jeśli będzie leżał w trawie wówczas kierowca może go nie zauważyć - bez plecaka tracisz wiarygodność.) Do łapania stopa przydaje się również tabliczka - kartka papieru z miejscem docelowym podróży. Napis musi być wyraźny.
Jak nie zgubić bagażu na lotnisku?
Jak przetrwać lot samolotem?
Jak zabić nudę w podróży pociągiem?
Jak leczyć chorobę lokomocyjną?
Wskazówki
  • Burza a autostop Jeśli łapiesz stopa na pustkowiu podczas burzy wówczas bezwzględnie wyłącz telefon oraz wszelkie urządzenia elektroniczne jakie masz przy sobie. Telefon wytwarza pole elektromagnetyczne, które może przyciągnąć piorun. Większe metalowe przedmioty mogą również być zagrożeniem. Nigdy nie stawaj pod drzewem - piorun uderza w najwyższy punkt w okolicy, poza tym drzewa dobrze przewodzą elektryczność. Jeśli w pobliżu nie ma żadnego miejsca, w którym mógłbyś się schować wówczas przykucnij (nie kładź się ani nie siadaj na ziemi.)
5
Zależy Ci na złapaniu stopa? Jeśli tak, to nigdy go nie łap w okularach słonecznych. Oczy są zwierciadłem duszy. Zakrywanie ich to jak zakrywanie siebie, swojego ja. Nie możesz mieć nic do ukrycia jeśli chcesz, aby ktoś wyświadczył Ci przysługę i Cię podwiózł.
6
Patrz na przejeżdżające samochody (a raczej na ich kierowców) i się uśmiechaj do nich. Jeśli uda Ci się nawiązać kontakt i zrobić dobre wrażenie wówczas kierowca jest Twój.
7
Jak samochód się zatrzyma to podbiegnij do niego. Nie każ kierowcy długo czekać na siebie. Oczywiście jeśli masz kilka ton na plecach i nie możesz się poruszać z prędkością światła wówczas nie musisz biec. Ważne, aby kierowca widział, że Ci zależy i aby poczuł się jak osoba najbardziej miłosierna na świecie.
8
Zapytaj kierowcy o kierunek w jakim jedzie.
9
Jeśli złapiesz stopa wówczas rozmawiaj z kierowcą. Prawdopodobnie wziął Cię ze sobą ponieważ brakuje mu kogoś do rozmowy. Z tego powodu miej na uwadze, że zabawianie kierowcy rozmową jest właśnie Twoją zapłatą za przejazd. Jeśli kierowca jest obcokrajowcem i nie potrafisz się z nim porozumieć w żadnym znanym Ci języku wówczas możesz próbować mówić coś na migi. Może to być dość zabawne i uprzyjemni wszystkim czas podróży.
Może się zdarzyć, że kierowca nie będzie chciał rozmawiać - wówczas oczywiście nie maltretuj go na siłę opowiadaniami i pytaniami. Staraj się całkowicie dopasować do niego (zgadzaj się z nim ze wszystkim, oczywiście bez przesady).
10
Jeśli dojedziesz do dużego miasta i nie będziesz mieć jak przedostać się na drugą stronę, wówczas najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z busów dowożących za darmo klientów do dużych centr handlowych znajdujących się zawsze na obrzeżach miast jak np. Auchan.
Wskazówki
 4.8/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Partusia - 2010-07-05
zauważyłam że za granicą coraz trudniej o stopa a jak już się złapie to coraz częściej osoby które podwożą oczekują jakiś pieniędzy :/
Podróże z psem to dziś naturalna rzecz. Psy stały się częścią naszej rodziny, a my chcemy, by były one z nami wszędzie...
Jak przewieźć psa samolotem?
Podróże z psem to dziś naturalna rzecz. Psy stały się częścią naszej rodziny...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt