Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Publiczne i Bezpieczeństwo > Bezpieczeństwo Osobiste > Jak zmniejszyć skutki napromieniowania organizmu?
Jak zmniejszyć skutki napromieniowania organizmu?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Świadomość jest kluczem do wszystkiego. Nie chodzi o to, aby kogokolwiek nastraszyć, ale uświadomić. Stąd ten artykuł. Nigdy nic nie wiadomo. Edukacja i wiedza w wszelkich dziedzinach życia jest bardzo ważna zwłaszcza, że w obecnych czasach możemy zamieszkać praktycznie w każdym miejscu na ziemi. Nigdy nie wiadomo, co Cię tam może czekać. A z promieniowaniem radioaktywnym nie ma żartów. Trzeba być bardzo ostrożnym. Zachęcam do zapoznania się z poniższym artykułem i pogłębieniem swojej wiedzy.
1
Zdejmij napromieniowane ubranie. Cząsteczki promieniotwórcze mogą przeniknąć w tkaninę, a przy kontakcie ze skórą mogą wywołać poparzenia, wywołać różne choroby. Możesz też przenosić opad radioaktywny na innych.
2
Weź prysznic. Jest to najlepszy sposób na oczyszczenie ciała z opadów radioaktywnych. Koniecznie użyj mydła i ciepłej wody, wyczyść dokładnie paznokcie u dłoni i u stóp. Jeśli nie masz aż tyle nieskażonej wody nalej trochę do wiadra lub miski i umyj się gąbką. Upewnij się, że skażona woda z mycia spływa do odpływu.
3
Przyjmuj jodek potasu i jodan potasu. Pomogą Cię one ochronić przed szybką absorpcją przez organizm promieniowania. Ważne jest, aby przyjąć te substancje na 48 godzin przed wystawieniem organizmu na szkodliwe działanie promieniotwórcze, ponieważ wtedy są najbardziej skuteczne. Jednak czasami ciężko przewidzieć kiedy coś się stanie. Niemniej jednak nieważne jaka jest sytuacja, przyjmij wspomniane substancje. Na pewno nie zaszkodzą, a mogą pomóc. Jeśli nie ma już dostępnym tabletek zmieszaj 50g proszku jodku potasu z czystą wodą i energicznie wymieszaj. Dodawaj jeszcze po trochę jodku, aż woda całkowicie go rozpuści. Przyjmuj 4 krople roztworu dziennie przez około 10 dni.
Jak nikotyna wpływa na organizm?
7 korzyści rzucenia palenia
Jak się ochłodzić w gorące dni?
Jak postępować przy złamaniu barku?
4
Obserwuj swoje ciało i sposób w jaki się ono zachowuje i reaguje. Możesz mieć miejscowe poparzenia skóry, biegunkę, odczuwać brak apetytu, czuć się osłabiony, wymiotować. W przypadku większego napromieniowania pojawiają się omdlenia, krwawienie z nosa i dziąseł, wypadanie włosów, anemia, uszkodzenie mózgu, krwotoki. Jeśli napromieniowanie jest bardzo duże śmierć następuje w ciągu 48 godzin.
5
Skorzystaj z pomocy. Nie ma wprawdzie skutecznego leczenia napromieniowania radioaktywnego, ale opieka lekarska jest konieczna, chociażby do tego, aby zmniejszyć ból lub zmniejszyć skutki.
6
Pozostań w pomieszczeniu/schronie tak długo jak tylko się da. To nie żart. Odpuść sobie wszelkie spotkania towarzyskie, pikniki i inne atrakcje. Szkoda marnować zdrowia na takie przyjemności.
7
Kup sobie urządzenie do pomiaru stężenia promieniowania. Dzięki temu będziesz wiedział, z jak dużym zagrożeniem masz do czynienia. Jeśli zauważysz, że te poziom niebezpiecznie rośnie wyjedź jak najdalej.
8
Nie panikuj. Jeśli mieszkasz na obszarze narażonym na pył promieniotwórczy z chmury tego pyłu jego stężenie nie powinno być aż tak wysokie, jak u źródła i w jego okolicach. Jednak nie należy lekceważyć żadnych zagrożeń. Mimo wszystko nie możesz zacząć panikować, bo zatracisz zdrowy rozsądek. Myśl trzeźwo.
9
Trzymaj rękę na pulsie. Staraj się być na bieżąco ze wszystkimi informacjami, tym co się dzieje dookoła, jak wygląda sytuacja. Chmura pyłu radioaktywnego jest nieobliczalna, bo wszystko zależy od tego, w którą stronę zawieje wiatr. Obserwuj bacznie jej ruchy.
Przeczytaj teraz: Co robić podczas tornada?
 4.5/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Constanza - 2011-04-25
Przeżyłam postać jelitową. Nie było dostępu do opieki medycznej, jodek potasu poza zasięgiem. Jedyne co mogłam zrobić, to uzupełniać elektrolity, kiedy się odwodniłam - udało mi się dostać chlorek potasu. Lub: łyżeczka soli, łyżeczka sody, łyżeczka cukru na szklankę wody - masz napój izotoniczny i parę kalorii (i tak wyrzygasz go po chwili, ale trochę zdąży się wchłonąć). Duże dawki witaminy B6 też łagodzą skutki. Przeciwbólowych nie radzę, chociaż boli jak ch... bo obciążają nerki, które i tak są na granicy wydolności. I modlić się, żeby przetrwać krytyczne 12 h - na dwoje babka wróżyła, mnie się udało.
Dorota - 2011-04-15
Mam pytanie do kroku 3. Jakie powinno byc to stężenie jodku potasu, w jakiej ilości wody należy rozpuścić 50 g?
Fallout Boy - 2011-03-25
Ja dobre to bo z Japonii na nas pył radioaktywny leci
Nagła zmiana pogody i znaczne różnice temperatur między różnymi częściami kraju powodują powstawanie gwałtownych burz....
Co robić podczas burzy?
Nagła zmiana pogody i znaczne różnice temperatur między różnymi częściami kraju...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt