Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Kwiaty w Ogrodzie > Jakie rośliny posadzić na cmentarzu?

Jakie rośliny posadzić na cmentarzu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Nagrobek udekorowany rosnącymi wokół niego roślinami i kwiatami jest niepowtarzalny, piękny i wcale nie musi być trudny w utrzymaniu. Nie musisz się więc obawiać, że decydując się na posadzenie wokół niego kwiatów, będziesz musiała ich co kilka dni doglądać.
1
Rośliny zimozielone zdecydowane wygrywają z sezonowymi, ponieważ zimą nadal będą zdobiły grób i nie trzeba będzie ich chronić przed mrozem.
2
Ładnie wygląda bukszpan wiecznie zielony posadzony dookoła nagrobka tak, że tworzy obwódkę. Rośnie on dosyć wolno, dlatego też nie trzeba będzie co chwilę go przycinać. Dobrze znosi zróżnicowane warunki i nie jest zbyt wybredny, jeżeli chodzi o rodzaj gleby – wystarczy, by nie była zbyt kwaśna.
3
Zamiast bukszpanu wiecznie zielonego można z powodzeniem posadzić barwinek – prawdziwą roślinę z tradycjami, gdyż już w średniowieczu ozdabiano nią groby. Uroku dodają mu niebieskie kwiatki, jakie wypuszcza późną wiosną.
4
Pięknym uzupełnieniem innych roślin będą miniaturowe iglaki. Jeżeli chcesz urozmaicić kompozycję, możesz wybrać rośliny o różnych kolorach igieł – do wyboru są złocistożółte, jasnozielone oraz niebieskie, a także o różnych kształtach - stożkowe, okrągłe, kuliste, rozproszone.
Jak wieszać flagę Polski?
Jak robić wieńce na Wszystkich Świętych?
Jak samemu zrobić łańcuch na choinkę?
Jak robić stroiki na Wszystkich Świętych?
Ostrzeżenia
  • Uważaj na pelargonie - te kwiaty są często kradzione przez tzw. hieny cmentarne.
5
Ciekawie wyglądają nagrobki ozdobione krzewami płożącymi się, czyli takimi, w których gałązki pokładają się po sobie, np. Irga pozioma, która jesienią i zimą wydaje niewielkie, kuliste, czerwone owoce. Warto też posadzić zimozielony bluszcz pospolity, który jest rośliną okrywkową – będzie się wspinał po płycie w górę. Co ważne, jest on symbolem nieustającej pamięci o zmarłych.
6
Z powodzeniem możesz posadzić również rośliny jednoroczne, np. chryzantemy lub astry. Na następny rok w ich miejsce będziesz mogła posadzić jakieś inne.
7
Jeżeli nie możesz przyjeżdżać na cmentarz regularnie, warto zastosować hydrożel. Są to specjalne polimerowe kuleczki, wykazujące rewelacyjne właściwości absorbujące wodę. Kuleczki takie miesza się z ziemią. Zatrzymują one na znacznie dłużej wodę z opadów i podlewania i dostarczają ją roślinom stopniowo.
8
Przemyśl dokładnie, jaką chcesz stworzyć kompozycję. Dobrze będzie, jeżeli zaopatrzysz się w porządny poradnik dotyczący ogrodnictwa i poznasz cechy roślin, które zamierzasz posadzić. Planując zieloną kompozycję pamiętaj też, by nie przesadzać z różnorodnością roślin, gdyż efekt będzie odwrotny do zamierzonego i każda roślina będzie wyglądała, jakby znalazła się tam przypadkiem. Poza tym, jeżeli kompozycja ma być mało wymagająca, to musi być jednocześnie prosta.
Ostrzeżenia
 3/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Wybór kwiatów na cmentarz zależy głównie od tego, co chcemy za ich pomocą przekazać. Jeśli chodzi o kwiaty żywe, w...
Jakie kwiaty na cmentarz wybrać?
Wybór kwiatów na cmentarz zależy głównie od tego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt