Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Kwiaty w Ogrodzie > Jakie rośliny posadzić na cmentarzu?

Jakie rośliny posadzić na cmentarzu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Nagrobek udekorowany rosnącymi wokół niego roślinami i kwiatami jest niepowtarzalny, piękny i wcale nie musi być trudny w utrzymaniu. Nie musisz się więc obawiać, że decydując się na posadzenie wokół niego kwiatów, będziesz musiała ich co kilka dni doglądać.
1
Rośliny zimozielone zdecydowane wygrywają z sezonowymi, ponieważ zimą nadal będą zdobiły grób i nie trzeba będzie ich chronić przed mrozem.
2
Ładnie wygląda bukszpan wiecznie zielony posadzony dookoła nagrobka tak, że tworzy obwódkę. Rośnie on dosyć wolno, dlatego też nie trzeba będzie co chwilę go przycinać. Dobrze znosi zróżnicowane warunki i nie jest zbyt wybredny, jeżeli chodzi o rodzaj gleby – wystarczy, by nie była zbyt kwaśna.
3
Zamiast bukszpanu wiecznie zielonego można z powodzeniem posadzić barwinek – prawdziwą roślinę z tradycjami, gdyż już w średniowieczu ozdabiano nią groby. Uroku dodają mu niebieskie kwiatki, jakie wypuszcza późną wiosną.
4
Pięknym uzupełnieniem innych roślin będą miniaturowe iglaki. Jeżeli chcesz urozmaicić kompozycję, możesz wybrać rośliny o różnych kolorach igieł – do wyboru są złocistożółte, jasnozielone oraz niebieskie, a także o różnych kształtach - stożkowe, okrągłe, kuliste, rozproszone.
Jak czyścić marmurowy grobowiec?
Jak zrobić wieniec na grób z suszonych kwiatów?
Jakie kwiaty na cmentarz wybrać?
Jak obchodzić Narodowe Święto Niepodległości?
Ostrzeżenia
  • Uważaj na pelargonie - te kwiaty są często kradzione przez tzw. hieny cmentarne.
5
Ciekawie wyglądają nagrobki ozdobione krzewami płożącymi się, czyli takimi, w których gałązki pokładają się po sobie, np. Irga pozioma, która jesienią i zimą wydaje niewielkie, kuliste, czerwone owoce. Warto też posadzić zimozielony bluszcz pospolity, który jest rośliną okrywkową – będzie się wspinał po płycie w górę. Co ważne, jest on symbolem nieustającej pamięci o zmarłych.
6
Z powodzeniem możesz posadzić również rośliny jednoroczne, np. chryzantemy lub astry. Na następny rok w ich miejsce będziesz mogła posadzić jakieś inne.
7
Jeżeli nie możesz przyjeżdżać na cmentarz regularnie, warto zastosować hydrożel. Są to specjalne polimerowe kuleczki, wykazujące rewelacyjne właściwości absorbujące wodę. Kuleczki takie miesza się z ziemią. Zatrzymują one na znacznie dłużej wodę z opadów i podlewania i dostarczają ją roślinom stopniowo.
8
Przemyśl dokładnie, jaką chcesz stworzyć kompozycję. Dobrze będzie, jeżeli zaopatrzysz się w porządny poradnik dotyczący ogrodnictwa i poznasz cechy roślin, które zamierzasz posadzić. Planując zieloną kompozycję pamiętaj też, by nie przesadzać z różnorodnością roślin, gdyż efekt będzie odwrotny do zamierzonego i każda roślina będzie wyglądała, jakby znalazła się tam przypadkiem. Poza tym, jeżeli kompozycja ma być mało wymagająca, to musi być jednocześnie prosta.
Ostrzeżenia
 3/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Wieszanie flagi wydaje się być banalne, jednak niestety większość osób nie potrafi tego robić. Dotyczy to zarówno...
Jak wieszać flagę Polski?
Wieszanie flagi wydaje się być banalne, jednak niestety większość osób nie potrafi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt