Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowe Odżywianie > Dlaczego warto jeść żółty ser?
Dlaczego warto jeść żółty ser?

Dlaczego warto jeść żółty ser?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Sery twarde, częściej nazywane przez nas żółtymi, ostatnio obrosły złą sławą poprzez swoją kaloryczność. W dobie kultu szczupłej sylwetki żółte sery zazwyczaj znajdują się po stronie tabelki z napisem "unikaj". Okazuje się jednak, że sery są pokarmem bardzo wartościowym, którego nie należy wykluczać z naszego jadłospisu. Tym bardziej, że jest to wyjątkowo znaczny produkt, który można łatwo wkomponować w najróżniejsze przepisy.
1
Zdrowie dla zębów.

Dowiedziono, że żółty ser przeciwdziała powstawaniu próchnicy. Zapobiega powstawaniu kwasów, niszczących szkliwo zębów, regularne żucie sera po posiłkach zmniejszy ilość ubytków o połowę.
Jeśli jesteśmy akurat na diecie, możemy jedynie żuć kawałek sera po czym go wypluć.
2
Źródło białka.

Ser zawiera spore ilości fosforu i skoncentrowanego białka, obfituje też w witaminę D i A, oraz łatwo przyswajalny wapń. Zawiera też witaminy z grupy B. Wszystko to pozytywnie wpływa na nasz organizm i jest wyjątkowo ważne, zwłaszcza w przypadku dzieci i młodzieży, ponieważ znajdują się oni cały czas w fazie rozwoju.
3
Ser żółty, przeciwdziała nowotworom, chorobom skóry i poprawia funkcjonowanie systemu nerwowego.
Plasterek żółtego sera, poprawi nam humor i zapewni energię do dalszego działania.
4
Twardy ser jest dobrym zastępnikiem mięsa i źródłem białka w przypadku diety wegetariańskiej. Dzieci i młodzież nie powinny unikać spożywania mięsa, jeśli jednak dorastający człowiek uprze się na wybór takiej diety, należy dopilnować, aby spożywał wystarczające ilości białka pochodzące z innych produktów, np. serów lub fasoli.
Jak schudnąć bez diety?
Jak oczyścić organizm z toksyn? Domowe sposoby
Dlaczego warto jeść mięso z indyka?
Jak zabić apetyt na jedzenie?
5
Ser jest zbawiennym produktem także dla panów, można go łatwo przygotować np. panierując, smażąc lub używając startego. Dodatkowo taka pyszna przekąska stanowi dla mężczyzn produkt wspomagający ich możliwości seksualne, dzięki sporym ilościom dobrze przyswajalnego cynku.
6
Kanapkę z serem, mimo wszystko lepiej zjeść rano niż wieczorem, dzięki temu unikniemy też wyrzutów sumienia, związanych z jego kalorycznością.
7
Przykładowa przekąska z serem może wyglądać następująco:
Kromka pełnoziarnistego chleba, z plasterkiem drobiowej szynki, ananasa i dobrego żółtego sera, wszystko razem zapiekamy i delektujemy się smaczną kanapką na ciepło.
8
Ser jest też świetną przekąską na przyjęciach
Można je podać do wina, razem ze słodkimi winogronami wspaniale się uzupełniają.
Kostki sera można też podać w formie koreczków, razem z kawałkiem kiełbasy, pomidorem i konserwowym ogórkiem.
 3.8/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (5)

zapoja - 2016-04-11
Wódkę przegryza się twardym serem też
Majka - 2015-07-26
Sery żółte są tylko dla podniebienia od czasu do czasu. Nawet zdrowi powinni jadać je z umiarem.
Bo są bardziej szkodliwe niż pożyteczne jak tutaj zachwalają.
jakTo - 2014-09-10
Sery są z mleka krowiego a człowiek powinien spożywać mleko ludzkie.
Krowie mleko jest dobre tylko i wyłącznie dla cielaka, a dla dzieci - ludzkie.

Jeśli sery dla dzieci byłyby robione z mleka matki to pewnie wpływałyby korzystnie na organizm, chociaż to i tak nie wiadomo bo to już by było przetworzone.
Na pewno mleko i produkty pochodne nie wpływają korzystnie na organizm, który tylko musi się męczyć z czymś, czego w żaden sposób nie może wykorzystać i rozpycha to po ciele żeby się z tym rozprawić potem.
leon - 2012-11-24
nie wyobrażam sobie imprezy bez przekąski z sera żółtego:)
zuzu - 2012-11-19
Dobrze wiedzieć, że sery żółte są tak zdrowe, bo łatwiej sobie wytłumaczyć ich "pochłanianie";) Wiadomo, co za dużo to nie zdrowo, ważne żeby zachować zdrowy rozsądek, jak ze wszystkim zresztą:)
Jesteś tym co jesz jednak nie powinieneś jeść tego czym jesteś. To oznacza, że każdy z nas powinien zoptymalizować...
Jak jeść zgodnie ze swoją grupą krwi?
Jesteś tym co jesz jednak nie powinieneś jeść tego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt