Tutaj jesteś: Zwierzęta > Owady > Inne Owady > Jak pozbyć się moli z szafy?

Jak pozbyć się moli z szafy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (14 ocen)
Oceń 
Czasem zdarza się, że z naszej szafy wylatuje mały owad. To mól. Mole to zwierzątka żywiące się celulozą zawartą w ubraniach. To one są sprawcami dziurek w naszej odzieży. Jak z nimi skutecznie i estetycznie walczyć? Odkryto, że mole nie tolerują zapachu lawendy. Kiedy tylko jest ona w ich pobliżu, natychmiast znikają. Oto poradnik, jak w prosty sposób wprowadzić do swojej szafy przyjemny zapach i pozbyć się niechcianych szkodników.
Rzeczy, których potrzebujesz:
lawendy, najlepiej ususzonej (możesz ją kupić w kwiaciarni lub w sklepach typu Obi w dziale ogrodniczym), aromatycznego olejku lawendowego (spotęguje on zapach, jednak nie przesadzaj z jego ilością, kupisz go w sklepie z tytoniem lub w kwiaciarni), małej gazy lub szmatki (białej), fioletowej aksamitnej wstążeczki, fioletowej lub białej grubej lamówki, białego materiału - mgiełki (takiego jak na firany), igły i nitki (lub maszyny do szycia) - dobrze byłoby, gdybyś miała możliwość skorzystania z maszyny do szycia. Sakiewka będzie wtedy wyglądać dużo bardziej estetycznie.
1
Zbieramy lawendę z ogrodu lub z doniczki, tniemy ok. 10 cm odcinki (z kwiatkami). Suszymy na słońcu.
2
Z materiału wycinamy prostokąt. Zszywamy go tak, aby powstała mała sakiewka. Niech ma ona rozmiar pasujący do naszej suszonej lawendy. Pamiętajmy też by zostawić jakieś 3 cm zapasu, abyśmy mogli zawiązać wstążkę. Górę sakiewki wykończmy, niech nie będzie ona postrzępiona – to będzie wyglądało bardzo nieestetycznie. W tym celu obszyjmy górę naszą grubą lamówką.
3
Do tak przygotowanej sakiewki wsypujemy naszą lawendę. Możemy dla lepszego efektu i zapachu dodać do sakiewki nasączoną kilkoma kropelkami olejku lawendowego szmatkę. Nie należy przesadzać z ilością kropelek, ponieważ olejek ten jest bardzo aromatyczny!
4
Po wypełnieniu sakiewki lawendą zawiązujemy na niej fioletową wstążeczkę. Staramy się zrobić to dość mocno, by zawartość sakiewki nie wysypała się nam w szafie. Tak zrobiony odstrasz na mole umieszczamy między ubraniami na półce lub wieszamy na wieszaku. Możemy też użyć wstążki i przymocować naszą sakiewkę na drążku. Dzięki tej prostej rzeczy nasze ubrania będą pachnieć lawendowo, a mole uciekną z naszej szafy raz na zawsze. Miłej pracy! :)
Jak tępić mole?
Jak pozbyć się rybików?
Jak odstraszyć szerszenie?
Jak zwalczyć pluskwy domowe?
Wskazówki
  • Aby nasza sakiewka nie traciła swoich antymolowych właściwości, warto co jakiś czas ją odświeżyć. W tym celu po prostu wymieniamy jej zawartość lub dodajemy kilka kropelek olejku.
Przeczytaj teraz: Jak pozbyć się moli?
 3.3/5 (14 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

momoli - 2013-12-19
a - 2013-06-17
"lawendom"??? kto to pisał? 10-ciolatek?............
Jak zwalczyć mole?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Oliwcia Rehmus
  • Kasia Paton
  • Przemysław Melnik
  • Sebastian Rogacki
  • Magdalena Zajler
  • Honi Motyl
  • Robert Wadas
  • Karolina Grzywna
  • Marta Spruch
  • Kamila Balewska
  • Ela Teodozja Rakowska
  • Iwona Zięba
  • Bartek Janicki
  • Krzysztof Kozłowski
  • Elżbieta Psuj
  • Karolina Barcikowska
  • Justyna KO Kmwtw
  • Ilona Rachel Wróbel
  • Maksim Pieczko
  • Patrycja Jedralska
  • Jan Kowlaski
  • Agata Kowalska
  • Julia Hope
  • Irena Półtorak
  • Elzbieta Szymczyk
  • Marcin Musiał
  • Malgorzata Wosik
  • Artur Tomaszewski
  • Barbara Ochocka-Najgebauer
  • Magdalena Wanowska
pasożyt