Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby > Jak naturalnie wyleczyć grzybicę pochwy?

Jak naturalnie wyleczyć grzybicę pochwy?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (22 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 8 
Grzybica pochwy jest częstą dolegliwością kobiet i na ogół przebiega łagodnie. Jednak pomimo braku powikłań i łagodnego przebiegu jest jedną z najbardziej nieprzyjemnych i uciążliwych przypadłości. Głównym objawem grzybicy jest nieodparta chęć drapania zainfekowanego obszaru. Poniżej przedstawiam naturalne sposoby leczenia grzybicy i jej objawów.
1
ocet jabłkowy

Ocet jabłkowy:

Ocet jabłkowy może hamować rozwój drożdży, co powoduje zmniejszenie swędzenia. Rozcieńcz 1-2 łyżki octu jabłkowego w szklance ciepłej wody. Mieszankę stosuj miejscowo na pochwę i srom.

2
czosnek

Czosnek:

Eksperci sugerują, że silne właściwości przeciwgrzybicze czosnku mogą pomóc w niszczeniu drożdży, a tym samym łagodzić swędzenie pochwy. W tym celu należy zmiażdżyć ząbek czosnku i wymieszać z odrobiną wody. Mieszankę pić kilka razy dziennie przez kilka dni, aż objawy ustaną.

3
olej oregano

Olejek oregano:

Już od starożytności stosowano go w walce z bakteriami i grzybami. Szczególnie skuteczny w eliminacji drożdżaków candidia, wywołujących grzybicę pochwy. Kupisz go na przykład na Allegro. Dawkowanie to 1 kapsułka 1-4 razy na dobę.

4
jogurt

Jogurt:

Bakterie acidophilus i bifidus zawarte w jogurcie mogą pomóc w zabiciu drożdży dzięki czemu pochwa przestanie swędzieć. Za pomocą plastikowego tamponu lub palca należy rozprowadzić jogurt naturalny w swędzącym miejscu.

5
maślanka

Maślanka:

Maślanka uważana jest za skuteczny środek ograniczający wzrost drożdży. To pomoże zwalczyć swędzenie pochwy. Są dwa sposoby a mianowicie smarowanie maślanką okolic zainfekowanych lub picie 2 szklanek maślanki dziennie.

6
jogurt i ocet

Ocet jabłkowy plus jogurt:

Przygotuj mieszankę z octu i jogurtu. Na litr ciepłej wody daj 1/4 szklanki jogurtu i 4 łyżeczki octu jabłkowego. Należy położyć się na plecach na ręczniku i wykonać delikatne podmycie.

7
soda oczyszczona

Do przyczyn swędzenia pochwy oraz częstego oddawania moczu należą oprócz grzybicy:

* Menopauza
* Chemiczne substancje drażniące (maści, kremy, detergenty, itp.)
* Zapalenie pochwy
* Grzybica pochwy

Jak ulżyć swędzeniu pochwy podczas ciąży?

Eksperci sugerują, że kąpiel z sody oczyszczonej, może łagodzić swędzenie pochwy podczas ciąży oraz obniżyć pH pochwy. W tym celu można wymieszać sodę oczyszczoną z wodą i zaaplikować tą mieszankę na swędzące miejsca. Warto pamiętać aby nosić luźne ubrania ułatwiające przepływ powietrza co sprawi że pochwa będzie sucha i czysta.

Jakie powiązania ma cukrzyca ze świądem pochwy?

W normalnych warunkach kwaśne środowisko pochwy może wyeliminować zachorowanie na grzybicę. W przypadku kobiet z cukrzycą w czasie ciąży, poziom glukozy w wydzielinie z pochwy może wzrosnąć. Przez wyższy poziom glukozy drożdże rozwijają się i powodują świąd pochwy.

Jaki jest powód swędzenia pochwy?

Główna przyczyną są drożdżaki (candida).

Czy ocet pomaga na świąd pochwy?

Tak, ocet jabłkowy może pomóc w leczeniu objawów grzybicy.

 3.1/5 (22 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (7)

lolol - 2014-04-07
no raczej
Bogi - 2013-05-06
ja nie wierze w takie rzeczy, na to trzeba jakiś dobry medyczny srdoek
litra - 2013-05-06
czy to nie utrudni lekarzowi pracy? bo zatuszujemy objawy wskazujące na daną chorobę?
magda.doradca.abiofem - 2013-02-23
Uważam, że stosowanie domowych sposobów jest dość ryzykowne. Tym bardziej, że mogą dodatkowo nasilić objawy, bo metody podane powyżej mogą tylko podrażnić delikatne miejsca. Do czasu wizyty u ginekologa można się ratować np. żelem (stosuje się go dopochwowo), który zmniejsza uczucie dyskomfortu, ilość upławów i przywraca prawidłowe ph i florę bakteryjną.
pink - 2012-10-01
Niestety po każdym wyjściu na basen czy do sauny oraz po skorzystaniu z publicznej toalety miałam problemy z miejscami intymnymi, jak nie pieczenie to infekcja. Od trzech miesięcy codziennie po kąpieli stosuję provag żel z kwasem mlekowym, dodatkowo smaruję się nim przed i po pływaniu. Odpukać w tym czasie nie miałam żadnej grzybiczej czy bakteryjnej infekcji, żel szybko łagodzi podrażnienia i uczucie pieczenia.
Karina - 2012-09-16
Ostatnio na basenie kolejny raz złapałam grzybicę, chyba 6 raz w tym roku. Upławy i to straszliwe swędzenie – koszmar! Znowu antybiotyki doustne i dopochwowe, ale tym razem stosowałam dodatkowo invag. Probiotyk bardzo mi pomógł, zawarte w nim bakterie mlekowe skutecznie kolonizują pochwę, naprawdę szybko przyniósł mi ulgę. Zrobiłam wymaz z pochwy i odpukać patogenów nie mam. Teraz jestem mądrzejsza, na następny raz przed basenem założę sobie kapsułkę profilaktycznie, żeby żadnej infekcji nie złapać.
Iwona - 2012-09-10
Do niedawna miałam infekcje przynajmniej 4 razy w roku. Przyczyną okazał się mój mąż, który nie miał żadnych objawów a w posiewie wyszły grzyby Candida. Leczyliśmy się oboje a ja dodatkowo potem zakładałam sobie dopochwowo lactovaginal, który odbudowuje mikroflorę pochwy. Do dzisiaj od czasu do czasu robię sobie nim kurację aby wzmocnić swoje bakterie.
Korzystanie z publicznych toalet, kąpiele w jeziorze, a nawet dłuższa przejażdżka na rowerze mogą zachwiać równowagą...
Sposoby na grzybicę pochwy
Korzystanie z publicznych toalet, kąpiele w jeziorze, a nawet dłuższa przejażdżka...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt