Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Usuwanie plam > Jak wyczyścić dywan z błota i soli?
Jak wyczyścić dywan z błota i soli?

Jak wyczyścić dywan z błota i soli?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jesień, zima i wczesna wiosna to pory roku, podczas których najłatwiej nanieść do domu brud. Nasze buty są ubłocone albo pełne soli, którą sypane są drogi. Nie ma gorszego widoku niż zabłocony dywan. Plamy z soli i błota są bardzo trudne do usunięcia. Zamiast spędzić godziny na praniu dywanu, wypróbuj szybkie i proste metody do zwalczenia tych plam. Oto sprawdzony sposób walki z takimi zabrudzeniami.
Rzeczy, których potrzebujesz:
noża, odkurzacza, 1/4 łyżeczki płynu do mycia naczyń, szklanki ciepłej wody, ściereczki, ocet z wodą (1:1).
1
Kiedy widzisz zabłocony dywan, nie biegnij od razu po szczotkę. Poczekaj, aż błoto wyschnie, jest wtedy łatwiejsze do usunięcia. Ponadto nie rozsmarujesz go na większej powierzchni. Aby przyspieszyć ten proces możesz użyć suszarki do włosów.
2
Postaraj się wydrapać błoto z dywanu przy pomocy tępej krawędzi noża. Możesz też zastosować szczotkę z bardzo twardym włosiem.
3
Następnie użyj odkurzacza. Jeśli na dywanie wciąż pozostały ślady błota nie przejmuj się. Teraz zmieszaj płyn do naczyń z ciepłą wodą. Zamocz w roztworze ściereczkę i połóż na plamę. Poczekaj kilka minut. Płyn do naczyń to jeden z uniwersalnych odplamiaczy do wszystkiego zatem pozbycie się uporczywej plamy to tylko kwestia czasu.
4
Weź kolejną ściereczkę i usuń nią mydliny. Ważne, by była wilgotna, ale nie mokra.
5
Jeśli walczysz z plamami soli naniesionej na butach zmieszaj wodę z octem w stosunku 1:1. Najlepiej odmierzyć to przy pomocy szklanki, wtedy nie musisz trudzić się z szukaniem specjalnych naczyń z miarką objętości. Pamiętaj aby roztwór dobrze wymieszać. Zwilżoną ściereczką zetrzyj sól.
6
Wypłucz ściereczkę w zimnej wodzie. Powodzenia! :)
Jak usunąć żółte plamy pod pachami?
Jak usunąć plamy z wosku?
Jak usunąć plamy z żywicy?
Jak wyprać dywan?
Wskazówki
  • Jeśli decydujesz się usuwać sól octem, a dywan jest kolorowy, pamiętaj by najpierw wypróbować mieszankę w niewidocznym miejscu. Istnieje ryzyko odbarwienia. Jeśli tak właśnie się stało, rozcieńcz jeszcze roztwór i ponownie wypróbuj w niewidocznym miejscu. Dopiero gdy będziesz miała pewność, że kolor dywanu nie ulegnie odbarwieniu wyczyść plamę.
  • Na rynku dostępne są liczne środki piorące do dywanów. Jeśli boisz się stosować ocet, są one doskonałym rozwiązaniem. Musisz jednak liczyć się z tym, że ich cena jest wielokrotnie wyższa niż octu.
Przeczytaj teraz: Jak czyścić dywany?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Skutecznym odplamiaczem na wykładziny może okazać się nawet… gazowana woda mineralna. Warunek jest jeden – błyskawiczna...
Jak usunąć plamy z wykładziny dywanowej?
Skutecznym odplamiaczem na wykładziny może okazać się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Lucyna Szreder
  • Olka Szukalska
  • Violetta Muciek
  • Marcin Minicki
  • Igor Biliński
  • Daria Waluga
  • Mariusz Zakrzewski
  • Jan Stolarczuk
  • Maria Dorota Krol
  • Małgorzata Konkel
  • Ewa Olesinska
  • Krystyna Skiba
  • Krzysztof Goliński
pasożyt