Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Róże > Co zrobić żeby kwiaty szybko nie zwiędły?
Co zrobić żeby kwiaty szybko nie zwiędły?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (24 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Od bardzo dawna kwiaty podarowane kobiecie były wyrazem nie tylko sympatii, ale także szacunku dla płci pięknej. Istniała nawet swojego rodzaju etykieta dotycząca kolorów i gatunków kwiatów dawanych w odpowiednich sytuacjach. Cóż, nie oszukujmy się, która z nas nie lubi dostawać kwiatów? Chyba nie ma takiej kobiety. Tulipany, róże, słoneczniki, konwalie. Wszystkie piękne, pachnące i cięte… No właśnie. Stanowią one nie lada wyzwanie dla każdej dobrej pani domu. Jak sprawić by tulipany, czy róże wytrzymały dłużej niż 3 dni w wazonie? Oto kilka sprawdzonych rad.
Rzeczy, których potrzebujesz:
kwiatów (ciętych), wazonu, wody, nożyczek, 2 łyżek octu winnego, 2 łyżeczek cukru.
1
Przede wszystkim usuń wszystkie liście, które w wazonie mogą znajdować się poniżej poziomu wody. Mogą one blokować przepływ tlenu do wody i powodować rozwój drobnoustrojów, które wpływają na szybsze opadanie kwiatów ciętych.
2
Koniecznie codziennie myj wazon i nalewaj do niego świeżej wody. W przypadku tulipanów dbaj by zawsze miały dużo wody w wazonie. Należą one do kwiatów, które intensywnie „piją” wodę wlaną do wazonu, w którym je trzymamy. Możemy to zaobserwować - tulipany wstawione do wazonu z wodą sprawiają wrażenie jakby rosły. To właśnie efekt pobierania przez nie wody.
3
Do wody dodaj roztworu przedłużającego życie kwiatów. Sposób jego przygotowania jest bardzo prosty. Rozrób w litrze wody 2 łyżki octu winnego oraz 2 łyżeczki cukru. Dodaj tę mieszankę każdorazowo przy wymianie wody w wazonie. Dzięki tej mieszance kwiaty będą mogły czerpać składniki odżywcze z rozpuszczonego cukru. Ocet winny zapobiega rozwojowi mikroorganizmów. Dzięki temu kwiaty będą stały dłużej i będą wyglądały świeżo.
4
Pamiętaj, by wazon z kwiatami nie stał na pełnym słońcu. Ustaw go raczej w chłodnym miejscu. Nie zapominaj też, aby wietrzyć pokój w którym stoją kwiaty.
5
Co jakiś czas przycinaj końcówki kwiatów. Dzięki temu zabiegowi usuniesz z końcówek łodyg rozwijające się drobnoustroje. Jeśli chodzi o róże to przed wsadzeniem ich do wazonu, używając tłuczka do mięsa zgnieć ich łodygi. To zwiększy powierzchnię chłonną i utrzyma je dłużej w wazonie.
Jak pielęgnować róże miniaturowe?
Jak przycinać storczyki po przekwitnięciu?
Jak pielęgnować azalię doniczkową?
Jak zrobić kompozycje kwiatowe na grób?
Wskazówki
  • Pamiętaj, by wazon był dość duży. Idealnie byłoby gdyby miał szersze dno. Wtedy kwiaty będą solidnie w nim osadzone oraz będą miały dużą powierzchnię, by chłonąć wodę.
 3.8/5 (24 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

piotrooo - 2015-04-16
ja znam o wiele lepszy pomysła i tani.
robiłem przy kwiatach rodzaju tulipan i wódka, woda , jakieś środki nie są lepsze od zwykłej.... sami zgadnijcie
claudia_xx - 2014-03-26
Bardzo pomocny artykuł.Gdy w domu jest gdzieś wazon z kwiatami i zwiędną to nie za ładnie to wygląda ,a te wskazówki temu zapobiegają.Ostatecznie można uratować sytuacje tym ,że specjalnie ususzy się kwiaty i można je pomalować lakierem dzięki czemu będą się błyszczały(może to być też lakier w sprayu lub jakiś złoty spray).Szczególnie ładnie wyglądają w jesieni.
efi5 - 2013-04-17
Róże to piękne kwiaty i napewno wiele ludzi je bardzo lubi.Ja kiedy je mam stawiam je w zimnej wodzie w wazonie i dodaję odrobinę cukru.Pomaga i utrzymują się dłużej ozdabiając dom.
 
Piękne wiosenne bukiety będą dłużej cieszyć nasze oczy, jeśli zastosujemy się do paru trików, które utrzymają je dłużej...
Jak przedłużyć trwałość kwiatom ciętym?
Piękne wiosenne bukiety będą dłużej cieszyć nasze...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt