Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Odzież i Obuwie > Pielęgnacja Obuwia > Jak pielęgnować skórzane buty?
Jak pielęgnować skórzane buty?

Jak pielęgnować skórzane buty?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Obuwie jest naszą wizytówką, podobnie jak dłonie czy ubranie. Czyste i lśniące eleganckie skórzane buty to podstawa każdej modnej kobiety oraz modnego mężczyzny. Jak sprawić, by nasze skórzane buty codziennie lśniły tak, jakbyśmy zakładali je pierwszy raz? Po kilku miesiącach noszenia butów stają się matowe, tracą blask i dawny piękny wygląd. Są jednak sposoby, by przywrócić im dawną świetność :)
Rzeczy, których potrzebujesz:
butów, szczotki o twardym włosiu, szmatki, środka do czyszczenia siodeł (jeśli buty są bardzo brudne) - możesz go bez problemu kupić w sklepach jeździeckich. Jeśli nie wiesz gdzie w Twojej okolicy taki się znajduje zawsze możesz zamówić taki specyfik za pośrednictwem internetu, pasty do butów, bawełnianej ściereczki, wazeliny.
1
Wyciągnij sznurowadła, to pozwoli ci wyczyścić buty starannie i na całej powierzchni, a nie tylko na wybranym obszarze.
2
Usuń kurz i błoto z butów przy użyciu szczotki o twardym włosiu. Następnie popraw suchą szmatką. Ta czynność jest bardzo ważna, ponieważ jeśli nałożymy pastę na brudne buty nie otrzymamy pożądanego efektu.
3
Jeśli twoje buty są bardzo brudne, zanim użyjesz pasty do butów, użyj środka do czyszczenia siodeł. Przed użyciem zapoznaj się z zaleceniami producenta podanymi na opakowaniu.
4
Czystą bawełnianą ściereczką nanieś na buty pasty. Wetrzyj ją delikatnie w obuwie. Poczekaj, aż się wchłonie. Pamiętaj, by wcierać je na całej powierzchni butów.
5
Wypoleruj czystą szmatką.
6
Jeśli chcesz, by buty lśniły, możesz w nie wetrzeć wazelinę i wypolerować podobnie jak po zastosowaniu pasty do butów.
7
Jeśli nie masz czasu na polerowanie i czyszczenie możesz użyć chusteczek dla niemowląt. Pamiętaj jednak, że wysuszają one skórę na Twoim obuwiu dlatego nie zapomnij po każdym ich użyciu wypastować obuwia.
Jak usunąć plamy ze szminki?
Jak przygotować krochmal?
Jak czyścić wyroby ze skóry gładkiej?
Jak czyścić zamsz?
Ostrzeżenia
  • Pamiętaj, by pastować obuwie na gazecie. Przez nieuwagę możesz pobrudzić podłogę lub dywan i mieć niepotrzebny problem.
  • Nie zapomnij, po każdym użyciu chusteczek dla niemowląt wypastować butów. To czy skóra będzie dobrze natłuszczona wpływa na żywotność Twojego obuwia. Warto zatem dbać o buty i nie zapominać o ich pastowaniu. Najlepiej w tym celu stosować tłuste pasty przeznaczone do skóry. Ta uwaga tyczy się także skórzanej odzieży np płaszczy czy kurtek. Warto zadbać o nie po zimie.
Przeczytaj teraz: Jak pielęgnować buty?
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ciekawe porady

Jak przeżyć upał?

W sklepach można znaleźć wiele środków do czyszczenia butów. Są one drogie i nie zawsze skuteczne. Poniżej przedstawiam...
Czyszczenie butów - skuteczne i tanie sposoby
W sklepach można znaleźć wiele środków do czyszczenia...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Barbara Mw
  • Wiola Bondaruk
  • Trzy Palce
  • Brajan Jan Myćka
  • Paweł Gawroński
  • Paweł Nowak
  • Anna Gąsior-Miśkowicz
  • Magda Chalimonique
  • Anna Kościelniak
  • Anna Wojtek Kwaśniewska
  • Monika Lewandowska
  • Paweł Puchalski
  • Krystian Jagiella
  • Andrzej Mieczkowski
  • Wanda Wysocka Prus
  • Maja Michalak
  • Przemek Ciemciach
  • Ewa Klassen
  • Renata Kaczmarczyk
  • Joanna Danilowicz
  • Szymon Kopaczewski
  • Lukasz Makosz
  • Michal Ostaszewski
  • Dominik Pełka
  • Paulina Modzelan
  • Agnieszka Dudley
  • Jula Hamik
  • Kazimierz Nalepka
  • Maria Kaleta
  • Barbara Zaborska
pasożyt