Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Środki czyszczące > Jak usunąć plamy z kleju?
Jak usunąć plamy z kleju?

Jak usunąć plamy z kleju?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.6/5 (16 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Dość często zdarza nam się coś złamać albo oderwać. Wtedy sięgamy po klej jako najszybszy sposób naprawy. Klej towarzyszy nam także podczas wszelkiego rodzaju remontów, napraw. Nieodłącznie towarzyszą mu plamy na naszych ubraniach, meblach, dywanach. Sposób usuwania plamy z kleju jest zależny od rodzaju użytego kleju. Oto kilka sprawdzonych metod na pozbycie się plam z klejów różnych rodzajów.
1
Plamy od kleju uniwersalnego.

Tego rodzaju klej możemy wywabić acetonem. Musimy jednak pamiętać, by stosować go bardzo skąpo i uważać, by nie odbarwić tkanin kolorowych. Mogą wyblaknąć. Najlepiej zastosować roztwór acetonu z wodą w proporcji 1:2.
2
Kleje celulozowe.

Plamy powstałe po klejach celulozowych najlepiej spłukać zimną wodą lub namoczyć i czyścić roztworem salmiaku. Innym sposobem jest pranie w proszku enzymatycznym.
3
Usuwanie plam z kleju epoksydowego.

Takie plamy najlepiej potraktować spirytusem metylowym. Musimy pamiętać, że nasze działanie ma sens zanim plamy stwardnieją.
4
Klej do sklejania modeli samolotów.

Plamy tego pochodzenia musimy czyścić acetonem lub octanem amylu. Niektórzy producenci załączają do kleju również rozpuszczalniki. Musimy tu uważać na tkaniny. Pod wpływem acetonu mogą się odbarwić.
5
Kleje poliwinylowe.

Plamy tego typu najlepiej czyścić spirytusem metylowym.
6
Kleje neoprenowe (u nas sprzedawane jako neostik).

Tego rodzaju klej możemy usuwać nienatłuszczającym zmywaczem do paznokci, acetonem lub octanem amylu, następnie przemyć plamę rozpuszczalnikiem. Musimy uważać na ubrania, ponieważ te substancje mają tendencje do odbarwiania tkanin.
7
Kleje z taśm klejących i etykiet.

Wystarczy powierzchnię namoczyć w wodzie lub przykryć mokrą ściereczką do odmoczenia, a następnie zmyć spirytusem metylowym lub benzyną do czyszczenia.
Jak usunąć plamy z wosku?
Jak czyścić skórę?
Jak stosować boraks w gospodarstwie domowym?
Jak usunąć plamy z kurkumy?
Wskazówki
  • Pamiętaj, że część środków czyszczących jest organiczna. Znaczy to tyle, że może odbarwić twoje ubranie lub dywan. Dlatego zanim wypróbujesz jakiś specyfik bezpośrednio na plamie, sprawdź jak działa. W tym celu nanieś specyfik na materiał, który chcesz czyścić, jednak w niewidocznym miejscu.
  • Jeśli kupiłaś prezent i chcesz zdrapać plamę po kleju, nie używaj do tego paznokci! Możesz zniszczyć prezent (jeśli jest delikatny). Zastosuj patent z wodą i ściereczką.
 2.6/5 (16 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Damian - 2014-07-14
FenkS po pierwsze, w kurtce, a nie na kurtce, po drugie nie dziurę tylko otwór, dziurę to masz w d*p*e. A poza tym to czym Ty sobie to wypaliłeś? Spirytusem, rozpuszczalnikiem czy może wodą...

Problemem normalnych ludzi, jest życie wśród bandy idiotów.
polskiprezydent - 2013-11-22
proszę użyć TERPENTYNY BALSAMICZNEJ, później zmyć płynem do naczyń, zimną wodą i wysuszyć
sylwia180793 - 2012-12-04
Klej ''super glue'' posiada swój zmywacz 'super glue remover'' (taki z Mariuszem Pudzianowskim na opakowaniu) kiedyś był w sklepach, teraz czy jest - nie wiem, na pewno można zamówić przez internet.
FenkS :) - 2012-03-16
Wielkie dzieki ... Naprawde nie wiedzialem jak usunac pare plamek . Zastosowalem twoj sposob i wypalilem sobie dziure na kurtce ...
Nasze ubrania są niejako atakowane przez sól z potu i środki antyperspiracyjne, przez co powstają na nich żółte,...
Jak usunąć żółte plamy z potu na ubraniach?
Nasze ubrania są niejako atakowane przez sól z potu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Robert Kuzba
  • Agnieszka Dąbrówka
  • Natalia Pawlak
  • Krzysztof Żurowski
  • Małgorzata Czapnik
  • Vatiel Driscoll
  • Martyna Piórko
  • Marzena Sałek
  • Patryk Tołczyżewski
pasożyt