Tutaj jesteś: Biznes > Zakładanie i Prowadzenie Firmy > Zakładanie Firmy > Jak założyc własną działalność gospodarczą?

Jak założyc własną działalność gospodarczą?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Samozatrudnienie, jest ostatnio bardzo popularnym sposobem na radzenie sobie z bezrobociem, lub na spełnianie marzeń o własnej działalności. Jest to dobry pomysł, tym bardziej, że istnieje wiele programów wspierających młodych przedsiębiorców, a dodatkowo można starać się o fundusze z Unii na otworzenie biznesu. Warto więc przełamać strach i nie obawiać się załatwiania spraw papierkowych, których nie jest już tak wiele.
1
Urząd Miasta

Tam kierujemy pierwsze kroki w celu zgłoszenia naszej firmy do ewidencji. Otrzymamy do wypełnienia kilka arkuszy w których należy zawrzeć:

imię i nazwisko
nazwę firmy
PESEL
adres zamieszkania
adres siedziby firmy (jeśli jest inny niż adres zamieszkania)
rodzaj działalności określony zgodnie z symbolami Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD)- najlepiej wpisać jak najwięcej podpunktów związanych choć odrobinę z naszą działalnością
miejsce wykonywania działalności
planowaną datę rozpoczęcia działalności
2
Urząd Statystyczny

Składamy w nim wniosek o wydanie numeru REGON. Obecnie w większości przypadków, Urząd Miasta po złożeniu wniosku o wpis do ewidencji, załatwia tą sprawę za nas i wystarczy jedynie poczekać 14 dni na list z numerem.
3
Bank

Obowiązek posiadanie firmowego rachunku bankowego nie dotyczy wszystkich. Niemniej warto je posiadać, ponieważ bardzo ułatwia rozdzielenie pieniędzy naszej małej firmy od prywatnych.
Warto też wyrobić sobie firmową pieczątkę, ponieważ większość banków przy zakładaniu firmowych kont, wymaga podbicia.
Jak zrobić kolczyka w paznokciu?
Jak rozpoznać parwowirozę psów?
Jak zresetować router Linksys?
Jak podróżować pociągiem?
Wskazówki
  • Jeśli mamy zamiar zatrudnić pracowników, będziemy musieli wypełnić nieco więcej formularzy
  • W każdym urzędzie mamy prawo prosić o pomoc wypełnieniu formularzy, możemy pytać w razie wątpliwości i prosić o wyjaśnienie. Nie powinniśmy się obawiać pracowników, którzy niejednokrotnie okazują się bardzo mili i pomocni wbrew obiegowej opinii.
4
Urząd Skarbowy

Należy tu dokonać rejestracji NIP, oraz wybrać formę opodatkowania.
Jeśli jest to nasza pierwsza działalność, możemy też zdecydować, czy chcemy od razu stać się płatnikiem VAT. Decyzję tą warto uzależnić od tego do kogo będziemy kierować naszą ofertę. Jeśli będzie to klient indywidualny, możemy sobie na razie vat odpuścić. Jeśli natomiast mamy zamiar robić interesy z innymi firmami, mogą one stawiać jako warunek wystawienie faktury, będziemy też bardziej wiarygodni.
5
ZUS

Tutaj także wypełniamy odpowiednie formularze, oraz dowiadujemy się jakie składki i w jakiej wysokości jesteśmy zobowiązani płacić. Płatności dokonujemy do dziesiątego dnia miesiąca następnego.
Wskazówki
 3/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

AnnaRo - 2013-03-18
Wielu lekarzy pracuje na własnej działalności gospodarczej. Są wtedy zobligowani dodatkowo do zarejestrowania swojej praktyki w Okręgowej Izbie Lekarskiej do której należy.
 
Nawet w dobie Internetu istnieje czasem konieczność przesłania ważnych dokumentów lub innej korespondencji tradycyjną...
Jak nadać polecony?
Nawet w dobie Internetu istnieje czasem konieczność przesłania ważnych dokumentów...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt