Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Boże Narodzenie > Dekoracje Bożonarodzeniowe > Jak zrobić ozdoby na choinkę z masy solnej?
Jak zrobić ozdoby na choinkę z masy solnej?

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 2.4/5 (290 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Poniżej znajdziesz nowe wydanie starej metody zrobienia masy solnej a z niej ulubione kształty bożonarodzeniowe, które należy "upiec" w mikrofalówce i dekoracje gotowe.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Masa solna (przepis na masę solną poniżej), Mikrofalówka, Foremki do wycinania ciastek, Koraliki (np. samoprzylepne perełki i kryształki - do kupienia tutaj), Farbki – zielona, czerwona, biała i złota, inne dekoracje typu pompony, wstążki, gwiazdki itp., brokat.
1
Przepis na masę solną:

Składniki* : 4 szklanki mąki, 1 szklanka soli, 1/2 - 1 szklanki gorącej wody.

Sposób zrobienia: Zagnieć ciasto po czym rozwałkuj.

* Z połowy podanej ilości wychodzi około 10-12 sztuk.
2
Foremkami do wycinania ciastek wycinaj kształty bałwanków, choinek, gwiazdek, Mikołajów itd. wykałaczką zrób dziurkę u góry a potem przeciągnij wstążkę. Dziurkę zrób trochę większą, bo podczas pieczenia ciasto pęcznieje i mały otwór może się zamknąć.
3
Na talerzu odpowiednim do mikrofalówki ułóż ciasteczka i piecz w mikrofali 1-4 minut. Dodaj jeszcze 1 minutę, obserwuj ciastka. Pozostaw je do całkowitego wystygnięcia zanim zaczniesz dekorować.
4
Ozdoby na choinkę ręcznie robione
Bałwanek – pomaluj cały kształt na biało. Pomaluj czapkę na czarno. Markerem narysuj oczy, nos, usta i guziki. Możesz domalować szalik. Jeżeli masz wstążkę przewiąż ją wokół szyi bałwanka według upodobania i przyklej jej końce. Zrób 2 pętelki i przyklej je jako ręce bałwanka.
5
Gwiazda – pomaluj ją na biało lub złoto. Brzegi pomaluj srebrnym kolorem, poniżej zielonym. Do środka wklej mniejsze gwiazdki ze złotka itp. obrzeża gwiazdki możesz również udekorować błyszczącą nitką, z której zrób również pętelki do zawieszenia.
6
Choineczka
Choinki – pomaluj na zielono. Jak farbka wyschnie pomaluj zielonym brokatem. Domaluj złote lub srebrne dekoracje – girlandy. Czerwoną farbą namaluj bombki. Na czubek naklej gwiazdkę. Zamiast rysować bańki, możesz je zrobić z maleńkich koralików.
Jak zrobić ozdoby choinkowe z masy solnej?
Jak zrobić gwiazdę origami?
Jak zrobić kotylion na choinkę?
Jak zrobić pudełko ze starych kartek świątecznych?
Wskazówki
  • dekorowanie solnych ciasteczek, może być wykonane według własnych upodobań. Każdy ma inne pomysły i inną wyobraźnie.
  • Jeżeli nie masz mikrofali, musisz wykonać masę solną, którą można piec w piekarniku. 1 szklanka soli, 2 szklanki mąki, 1 szklanka wody – wszystko wymieszaj i wyrób, jeżeli ciasto się klei dodaj ciut mąki, ale nie za dużo bo ciasto będzie bardzo suche.
 2.4/5 (290 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Jusia - 2010-12-18
Bardzo Fajne a w mikrofali jest chociaz szybciej niz w piekarniku Dzie ;**
ANDZIA - 2009-12-06
no i jest git
domcia - 2009-12-02
TA masa solna jak się ja włoży do mikrofali to powstają na niej takie pęcherzyki lepiej w piekarniku to robic 1
W tym roku twoja choinka przybierze filcowe oblicze. Zamiast inwestować w drogie i nietrwałe bombki, zrób ozdoby na...
Jak zrobić kolorową śnieżynkę na choinkę z filcu?
W tym roku twoja choinka przybierze filcowe oblicze. Zamiast...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt