Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Fitness > Sprzęt do Ćwiczeń > Jak ćwiczyć na kołysce do brzuszków?

Jak ćwiczyć na kołysce do brzuszków?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (244 ocen)
Oceń 
Kołyska do brzuszków jest urządzeniem za pomocą którego można w efektywny i zarazem wygodny sposób ćwiczyć mięśnie brzucha. Dzięki temu pozycja osoby ćwiczącej jest najbardziej zbliżona do optymalnej. Różne systemy podpierające poszczególne części ciała wymuszają wyizolowanie mięśni brzucha dzięki czemu możemy bardzo mocno na nie oddziaływać. Jest to urządzenie z którego może korzystać każdy kto pracuje nad mięśniami brzucha, lecz przeznaczone jest przede wszystkim dla osób, które mają problemy podczas wykonywania zwykłych brzuszków z nadmiernym napięciem mięśni w odcinku szyjnym i lędźwiowym kręgosłupa.
1

Zalety i wady kołyski do brzuszków

Podczas brzuszków na kołysce ręce podczas ćwiczeń spoczywają na specjalnych podpórkach. Przy wykonywaniu normalnych brzuszków ręce najczęściej zaplatamy za głową i nieświadomie przyciągamy ją do klatki piersiowej co u niektórych osób powoduje ból w odcinku szyjnym kręgosłupa. Plusem jest również to, że plecy nie mają styku bezpośrednio z podłożem co u niektórych osób również powoduje dolegliwości bólowe. W kołysce odcinek lędźwiowy jest podparty przez specjalnie zaprojektowaną i wykonaną z odpowiedniego materiału poduszkę. Każdy kto ćwiczy mięśnie brzucha zapewne marzy o tak zwanym „kaloryferku”, niestety samo posiadanie takiego urządzenia nie zapewni nam pięknie wyrzeźbionego brzucha.

2

Poniżej przedstawiam kilka przykładowych ćwiczeń jakie można wykonywać za pomocą kołyski. Oczywiście wykonywane ćwiczenia nie przyniosą oczekiwanego efektu jeżeli mamy zbyt mocno otłuszczony brzuch, ponieważ zbyt gruba warstwa tłuszczu zasłoni to co w pocie czoła wypracujemy. Ćwiczenia jakie wykonujemy powinny być dopasowane do naszych indywidualnych umiejętności i możliwości. Należy dodać również, że nie da się odpowiedzieć na pytanie „po jakim czasie wytrenuję piękny brzuch” ponieważ każdy organizm jest inny i inaczej reaguje na ćwiczenia fizyczne. Poniżej przedstawiam przykładowe ćwiczenia, które każdy może sobie zaaplikować.

Jak szybko schudnąć z brzucha?
Jak ćwiczyć na stepperze?
Jak ćwiczyć na piłce gimnastycznej?
Jak wyszczuplić łydki?
 3.1/5 (244 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak ćwiczyć mięśnie brzucha na piłce gimnastycznej?
Ćwiczenia na piłce są bardzo skuteczne i co najważniejsze...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Miro Miroslaw Pawel
  • Dagmara Niekłań
  • Jolanta Bombel
  • Kaś Koz
  • Katarzyna Wieczorek
  • Joanna Włodarczyk
  • Natalia Dehtyarov
  • Michalina Sajdak
  • Elżbieta Gapanowicz
  • Oliwia Płonka
  • Barbara Zając
  • Maria Kałużyńska
  • Ania Gałwa
pasożyt