Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Wielkanoc > Dekoracje Wielkanocne > Jak zrobić pisanki farbowane w cebuli?

Jak zrobić pisanki farbowane w cebuli?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (46 ocen)
Oceń 
Gotowanie jajek w łupinach cebuli jest chyba najpopularniejszą metodą wielkanocnego farbowania jajek. Ale zazwyczaj po prostu wkładamy do łupin jajka i otrzymujemy jednokolorowe pisanki. Wtedy możemy je skrobać tworząc na nich piękne wzory. Ale co powiesz na to, żeby z wody wyciągnąć już gotowe jajka z wzorami? Wydaje się niemożliwe? A jednak. Przeczytaj jak można to zrobić.
Rzeczy, których potrzebujesz:
łupiny z cebuli (średnio łupiny z 1-2 cebul na 1 jajko), 2-3 łyżki octu, jajka, rajstopy, listki – pietruszki, koniczyny, bluszcz... cokolwiek tylko znajdziesz, naklejki – serduszka, motylki, kurczaczki..., nożyczki.
1
Umyj jajka w mydlanej wodzie, aby dokładnie je wyczyścić z wszelkich nieczystości. Dokładnie je osusz przed przystąpieniem do pracy.
2
farbowanie pisanek - krok 2
Umieść listki i/lub naklejki na jajkach. Naklejki to prosta sprawa, ale jak umieścić listki? Po prostu zwilż je delikatnie w wodzie i przyłóż do jajka. Możesz też użyć kleju. Działa!
3
farbowanie pisanek - krok 3
Potnij rajstopy na 10 centymetrowe tuby. Potrzebujesz jednej takiej tuby na jedno jajko.
4
Zawiąż jeden koniec tuby z rajstopy na supeł. Ostrożnie włóż jajko do rajstopy. Naciągnij delikatnie rajstopy i zawiąż supeł z drugiej strony. Uważaj, żeby nie przemieścić naklejek i/lub listków. Dzięki temu będą się one lepiej trzymać w miejscu.
5
Łupiny i ocet umieść w garnku i zalej wodą. Doprowadź do wrzenia i gotuj przez 30 minut.
6
Dodaj do wrzątku jajka (uważaj, żeby nie pękły). Gotuj około 10-12 minut. Im dłużej gotujesz tym ciemniejszy kolor będą miały jajka. Ale pamiętaj, żeby potem zjeść jajka nie możesz ich za długo gotować.
7
Gdy jajka złapią kolor, wyjmij je z wody. Pozostaw do wystygnięcia.
8
Dopiero z zimnych jajek możesz ściągnąć rajstopy oraz listki i/lub naklejki.
9
Możesz wypolerować jajka odrobiną oliwy lub oleju, aby pięknie lśniły. Świetnie się prezentują.
Jak zrobić pisanki z muliny?
Jak ozdobić pisanki wstążką?
Jak zrobić pisanki – zwierzątka?
Jak zrobić pisankę królika z marchewką?
 4/5 (46 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

zasmucony - 2015-03-17
Tragedia, jajka co prawda się zabarwiły, ale po naklejkach niema ani śladu. A miały być takie piękne pisanki...
MariaGaj - 2013-03-21
piękne.
Bardzo prosty sposób na uzyskanie ciekawej mozaiki na wielkanocnych pisankach. Za pomocą zwykłych gumek recepturek i...
Jak ozdobić pisanki używając gumek recepturek?
Bardzo prosty sposób na uzyskanie ciekawej mozaiki na...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub