Tutaj jesteś: Komputery > Sprzęt Komputerowy > Laptopy > Jak czyścić klawiaturę laptopa?

Jak czyścić klawiaturę laptopa?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Czyszczenie klawiatury jest bardzo ważne. To właśnie na niej zbiera się najwięcej bakterii i zarazków. Nieczyszczona, klawiatura może być pośrednikiem między chorą a zdrową osobą. Może ona również powodować różnego rodzaju choroby, np. zatrucie bądź zapalenie spojówek. Dlatego tak ważne jest regularne czyszczenie klawiatury. Jak to zrobić? W poniższym artykule znajdziesz różne sposoby na skuteczne wyczyszczenie klawiatury. Nie lekceważ tego. Czysta klawiatura to podstawa.
Rzeczy, których potrzebujesz:
bawełniana szmatka, płyn do mycia naczyń bądź środek do czyszczenia sprzętu elektronicznego, miska, skompresowane powietrze w sprayu
1
Przed czyszczeniem klawiatury upewnij się czy laptop jest wyłączony oraz odłączony od prądu. Dzięki temu zapobiegniesz zniszczeniu laptopa (np. poprzez jego zalanie) bądź unikniesz ewentualnego porażenia prądem. Wyjmij z niego wszystkie CD-roomy oraz inne dyski przenośne. Odłącz wszystkie kable. Ułatwi to czyszczenie laptopa.
2
Dokładność czyszczenia zależy od możliwości twojego laptopa. Zależy to od fabrycznej specyfikacji sprzętu. Niekiedy jest łatwo wyjąć wszystkie klawisze i umyć je, a niekiedy jest to niemożliwe. Jeśli nie jesteś pewny czy twoje klawisze można wyciągnąć a następnie włożyć powrotem nie rób tego.
3
W takim wypadku skorzystaj z następującego sposobu. Przetrzyj klawiaturę bawełnianą szmatką ze specjalnym płynem do czyszczenia sprzętu komputerowego (jeśli nie masz takiego płynu możesz użyć wody z mydłem). Części mniej dostępne czyść patyczkami kosmetycznymi. Do osuszenia klawiatury możesz użyć skompresowanego powietrza.
Jak zrobić zrzut ekranu na laptopie?
Jak zrobić format?
Jak poruszać kursorem bez myszki?
Jak zwiększyć wydajność laptopa?
4
Jeśli zdecydowałeś się wyjąć klawisze zrób to stopniowo. Przed tym zrób zdjęcie klawiatury, po to żeby mieć pewność co do ułożenia znaków. Część klawiszy włóż do miski napełnionej wodą z płynem do mycia naczyń. Trzymaj je tam przez kilka minut a następnie dokładnie osusz.
5
Włóż je z powrotem na swoje miejsce. Podważaj kolejne klawisze i powtarzaj proces czyszczenia. Jeśli nie możesz wyjąć jakiegoś klawisza możesz go podważyć, np. nożem. Powtarzaj to aż cała klawiatura będzie wyczyszczona.
6
Aby jak najdłużej utrzymać klawiaturę w dość czystym stanie pamiętaj, żeby unikać jedzenia i picia w pobliżu laptopa. Myj dokładnie ręce po każdym posiłku. Dzięki temu unikniesz tłustych śladów. Najgorszą przekąską, jaką możesz spożywać przy pracy z laptopem są orzeszki oraz chrupki. Ich okruszki łatwo wchodzą pod klawisze. Unikaj tego.
 4.3/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jeśli używasz laptopa przez dłuższy czas, z pewnością zauważyłeś, że jego klawiatura nie lśni już nowością, a pomiędzy...
Jak wyczyścić klawiaturę laptopa?
Jeśli używasz laptopa przez dłuższy czas, z pewnością...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt