Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Urodziny > Prezenty na Urodziny > Jak zrobić ozdobne pudełeczko?

Jak zrobić ozdobne pudełeczko?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 16 
Obecnie w sklepie jest duży wybór pudełek dekoracyjnych, dostępnych w rożnych rozmiarach, kształtach i wzorach. Niestety stanowią niemały wydatek i nie każdego z nas na nie stać. Mogą być doskonałym opakowaniem na prezent dla bliskiej nam osoby, jak również miejscem, w którym będziemy przechowywać bibeloty czy kosmetyki. Jeśli macie trochę chęci i bujną wyobraźnię bez problemu poradzicie sobie z wykonaniem takie pudełeczka. Poniżej przedstawiam prosty sposób na zrobienie dekoracyjnego pudełka.
Rzeczy, których potrzebujesz:
karton o gramaturze ok. 290 - na pudełko o wymiarach 7x7x3 cm (jeden arkusz A4), papier do scrapbookingu, dodatki: kwiatki, ćwieki, sznurek, mogą się przydać taśmy ozdobne, guziki, klej UHU (uniwersalny żel) oraz introligatorski „Magik", ołówek, dłutko, nożyczki "ząbki".
1
ozdobne pudełeczko - potrzebne materiały
Przygotuj rzeczy, które są u góry.
2
ozdobne pudełeczko - wymiary
Na kartonie rozrysuj schemat pudełka o wymiarach 7x7x3cm. Najlepiej jest zaznaczać linie punktami - im mniej ołówka użyjesz, tym lepiej. Wieko pudełka powinno być większe, aby pudełko mogło się swobodnie zamykać. Dodaj po 2 mm na każdym boku, boczne ścianki wieka będą niższe. Sugeruj się wymiarami podanymi na rysunku.
3
ozdobne pudełko - krok 3
Po wycięciu rozrysowanych części pudełka (do tego celu najlepiej jest używać nożyka i metalowej linijki, aby krawędzie były idealnie proste), zaznacz dłutkiem lub tępym końcem nożyczek linie załamania.
4
ozdobne pudełko - krok 4
Wymaż ślady ołówka.
5
ozdobne pudełko - krok 5
Na brzegach wytnij małe trójkąty, dokładnie tak jak na zdjęciu, staraj się robić to bardzo dokładnie - po złożeniu pudełka będzie widać wszystkie niedoskonałości.
6
ozdobne pudełko - krok 6
Zaginaj wszystkie boczne powierzchnie pudełka według zaznaczonych linii, do wewnątrz.
7
ozdobne pudełko - krok 7
Powstałe po zagięciu trójkąty smaruj klejem introligatorskim i sklejaj od środka.
8
ozdobne pudełko - krok 8
Pudełko jest gotowe, możesz ozdobić je według naszego projektu lub według własnego uznana
9
ozdobne pudełko - krok 9
Aby ozdobić wieko, potrzebne będą małe kawałki papieru: jeden o wymiarach 6,5 x 6,5 cm oraz cztery kawałki 2,5 x 6,5 cm.
10
ozdobne pudełko - krok 10
Często papiery do scrapbookingu mają duże motywy np. motyli, które można wyciąć i ozdobić nimi pracę.
11
ozdobne pudełko - krok 11
wąskie paski papieru ozdób wzorem z nożyczek (np. zygzak), nanieś klej UHU.
12
ozdobne pudełko - krok 12
Naklej delikatnie na boki wieka.
13
ozdobne pudełko - krok 13
Następnie ozdób papier, który nakleisz na górę wieka, umocuj kwiatki za pomocą ćwieków, naklej motyla, dodaj ozdoby które ci najbardziej odpowiadają.
14
ozdobne pudełko - krok 14
Oklej wieko pudełka.
15
ozdobne pudełko
Gotowe!
 3/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nawet jeśli rzadko odwiedzamy supermarkety, papierowe oferty promocyjne często aż wysypują się z naszych skrzynek....
Co zrobić z gazetkami reklamowymi?
Nawet jeśli rzadko odwiedzamy supermarkety, papierowe...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt