Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Proste przepisy > Jak upiec pyszny makowiec?

Jak upiec pyszny makowiec?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Oto przepis na najlepszy makowiec na świecie. Idealnie pasuje nie tylko na święta Bożego Narodzenia, ale na każdą okazję – zwłaszcza, jeżeli chcesz zachwycić gości. A zatem – do dzieła!
Rzeczy, których potrzebujesz:
Masa makowa:, ½ kg maku, 1 szklanka cukru, 1 torebka cukru waniliowego, 2 żółtka, Płynny miód, Szklanka bakalii (migdały, orzechy, rodzynki, skórka pomarańczowa), Ciasto:, 3 szklanki maki pszennej, 1 szklanka cukru, 2 łyżki proszku do pieczenia, Kostka margaryny, 4 całe jajka, 1 mały woreczek śmietany kremówki
1
Będziesz potrzebowała prawdziwego, surowego niebieskiego maku, nie żadnej gotowej masy makowej, tudzież podobnych wynalazków.
2
Dzień wcześniej wysyp mak na gęste sito i sparz wrzącą wodą. Następnie oprzyj sito o duży garnek, tak by na dole opierało się o niego, a na górze o ściankę. Pozwól mu ociec z wody przez noc. Mak zacznie puszczać pędy, ale tym się zupełnie nie przejmuj. Również dzień wcześniej namocz rodzynki w mocnym alkoholu, najlepiej w rumie lub koniaku.
3
Rano możesz już zabrać się za przygotowywanie masy makowej. Przede wszystkim zmiel mak w maszynce, czterokrotnie. Już zmielony przełóż do dużej miski lub garnka. Ścianki powinny by dosyć wysokie, aby wygodnie było ci mieszać. Dodaj cukier, cukier waniliowy, żółtka, porządną, kopiastą łyżeczkę płynnego miodu, alkohol, bakalie (rodzynki możesz wrzucić razem z resztką alkoholu, jeżeli nie zostało go zbyt wiele). Wszystko razem dokładnie wymieszaj na zwartą masę.
4
Jeżeli rozsypiesz wszystkie dodatki w miarę równomiernie, łatwiej będzie ci równomiernie je rozprowadzić podczas mieszania.
Jak zrobić ciastka szachownica?
Jak zrobić nuggetsy?
Jak zrobić amerykańskie naleśniki?
Jak zrobić naleśniki z bananami i nutellą?
5
Teraz pora na ciasto. Mąkę usyp w kopczyk na stolnicy lub na blacie kuchennym. Następnie twardą margarynę (najlepiej wcześniej zamrozić ją w zamrażarce) zetrzyj na tarce o grubych oczkach i dodaj do mąki. Dzięki temu margaryna łatwo rozprowadzi się w cieście. Dodaj cukier oraz jajka.
6
Proponuję dodać również proszek do pieczenia, mimo, iż jest to ciasto kruche. Dzięki niemu będzie delikatniejsze i lepsze.
7
Śmietanę dolewaj według potrzeb, aż ciasto osiągnie odpowiednią konsystencję. Pamiętaj, że lepiej dodawać jej stopniowo, niż nalać od razu za dużo. W trakcie wyrabiania ciasta podsypuj je mąką, aby nie przyklejało się do blatu.
8
Z ciasta uformuj kulkę, zawiń w folię aluminiową i odstaw na dwie godziny do lodówki.
9
Po upływie tego czasu ciasto wyjmij i podziel na dwie części. Z jednej rozwałkuj równy placek o wymiarach zbliżonych do wymiarów twojej formy (powinna być prostokątna). Wyłóż nim dno i doklej kawałkami ciasta tam, gdzie go brakuje. Możesz też stopniowo zalepiać dno mniejszymi placuszkami.
10
Następnie wyłóż masę makową i równomiernie ja rozprowadź. Rozwałkuj teraz pozostałą połowę ciasta, dzieląc je na kawałki, tak, by górę wyłożyć takimi placuszkami, aż do całkowitego przykrycia maku.
11
Piecz 1-1,5 godziny w temperaturze 180 st. C (pod koniec pieczenia co jakiś czas sprawdzaj, czy jest już gotowe, wbijając wykałaczkę). Gotowy makowiec posyp po ostygnięciu cukrem pudrem. Rewelacyjnie smakuje z kubkiem mleka.
 4.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Proste, łatwe i przyjemne. Zacna przekąska na przyjęcia, do kina, na wieczory filmowe i na świąteczne spotkania....
Jak zrobić popcorn z M&M's?
Proste, łatwe i przyjemne. Zacna przekąska na przyjęcia, do kina, na wieczory filmowe...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt