Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania z wieprzowiny > Jak zrobić zrazy z ogórkiem kiszonym?

Jak zrobić zrazy z ogórkiem kiszonym?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Zrazy z ogórkiem kiszonym to świetny pomysł na przepyszny obiad. Łatwo je zrobić i jeszcze łatwiej zjeść. Jeżeli zatem nie masz pomysłu na dzisiejszy obiad – oto on.
Rzeczy, których potrzebujesz:
4 kotlety schabowe, Pieprz, sól, czosnek, Musztarda, Kilka plasterków baleronu, Duży ogórek kiszony, Olej, Nitka
1
Kotlety rozbij tak, jak na schabowe. Powinny być cienkie, aby dały się łatwo zwijać, ale nie przesadnie cienkie, aby się nie rwały w rękach.
2
Każdy kotlet natrzyj pieprzem, najlepiej czarnym, świeżo zmielonym, solą oraz świeżym czosnkiem przepuszczonym przez praskę. Następnie posmaruj od jednej strony musztardą, a na to połóż 1-2 plasterki baleronu, zależnie od ich wielkości. Jeżeli są to duże plastry pokrywające się z kotletem, wystarczy jeden. Raczej nie zastępuj baleronu szynką, ponieważ powinna to być tłuściejsza wędlina.
3
Na brzeg kotleta połóż ćwiartkę ogórka przekrojonego wzdłuż. Wcześniej obierz tego ogórka ze skóry. Teraz zwiń kotleta w roladkę i dokładnie obwiąż bawełnianą nitką, aby nie rozpadł się podczas duszenia.
4
Poszatkuj cebulę w drobną kostkę.
5
Do smażenia i duszenia najlepszy będzie rondel, do którego po skończonym smażeniu będzie można dolać płynu i dalej dusić.
6
Roladki obsmaż na niewielkiej ilości tłuszczu i na nim również zeszklij cebulę. Przygotuj taką, jaką lubisz najbardziej – mniej lub bardziej zarumienioną. Kiedy roladki i cebula będą gotowe, zalej je wodą lub bulionem do połowy wysokości zrazów. Jeżeli zalejesz je całe, ugotują się, zamiast udusić.
Jak zrobić dobry bigos?
Jakie są tradycyjne dania wielkopolskie?
Jak zrobić prażone wiórki kokosowe?
Jak zrobić galaretkę w pomarańczy?
7
Duś pod przykryciem, na bardzo wolnym ogniu, przez pół godziny, a następnie obróć je na drugą stronę i uzupełnij płyn. Duś przez kolejne pół godziny – całkowity czas duszenia powinien zatem wynosić jedną godzinę.
8
Pod koniec duszenia zagęść sos. Czubatą łyżeczkę maki wymieszaj z filiżanką śmietany kremówki, a następnie dodaj do niej trochę sosu – dzięki temu śmietana dobrze połączy się z sosem. Wlej stopniowo do uduszonego już mięsa, koniecznie po zdjęciu z ognia. Dokładnie wymieszaj, a następnie poduś jeszcze przez chwilę, aby sos ponownie się zagotował po dodaniu śmietany.
9
Zrazy te najlepiej smakują z gotowanymi, zwłaszcza młodymi ziemniakami lub z kaszą jęczmienną. Całość świetnie dopełnią tarte buraczki na gorąco lub mizeria. Aby przyrządzić takie buraczki, ugotuj buraki w skórkach, po ugotowaniu ostudź i dopiero wtedy obierz ze skory, aby nie poparzy sobie rąk. Zetrzyj je następnie na tarce o dużych oczkach i zagrzej z zasmażką. Aby nie były mdłe, dodaj do nich trochę startego, kwaskowatego jabłka, ewentualnie soku z cytryny. Najlepiej smakują odgrzewane.
 1/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

<p>Roladki przygotowane z wieprzowiny (rzadziej z wołowiny) i nadziewane różnymi farszami, są bardzo popularnym daniem...
Jak zrobić roladki wieprzowe z pieczarkami?
Roladki przygotowane z wieprzowiny (rzadziej z wołowiny...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt