Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Usuwanie plam > Jak wyczyścić plamy z krwi?
Jak wyczyścić plamy z krwi?

Jak wyczyścić plamy z krwi?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Plamy z krwi kiedy zaschną, zostaną na zawsze. Usunięcie ich przed praniem i wysuszeniem jest konieczne. Jest to niesamowicie prosta i ława metoda która nie wymaga drogich odplamiaczy! Wszystko czego potrzebujesz to: zimna woda, zwyczajne mydło. Mydło w płynie będzie najlepsze, ale sprawdzi się też mydło w kostce.
4

Metoda naturalna:

Możesz mieć problemy z użyciem na dużych powierzchniach.

1. Zgromadź ślinę w ustach.
2. Spluń na plamę z krwi.
3. Spłucz zimna wodą.

Enzymy zawarte w ślinie pomagają nam trawić jedzenie jak i rozpuszczać białka w krwi które sprawiają, że plamy z krwi są tak trudne do usunięcia. Ta metoda działa dobrze, ale zaleca się używanie zimnej wody jak i odplamiaczy. Można ją stosować nie tylko na ubrania, ale również na dywany i wykładziny.

5

Metoda z użyciem enzymów:

Zarówno krew jak i mięso są materiałami organicznymi i najlepiej usuwa się je poprzez oddziaływanie enzymów takich jak: proteazy, celulazy i lipazy. Każdy niebarwiony produkt zawierający enzymy zadziała efektownie jeśli zaaplikujesz dużą ilość. Rozglądnij się dookoła domu i poszukaj na etykietach środków czyszczących, czy nie zawierają tych enzymów. Proszek i kapsułki do zmywarek często je zawierają.

1. Wypełnij małą miskę tylko jedną szklanką wody.
2. Włóż zakrwawiony kawałek materiału do płytkiej wody.
3. Posyp jedną łyżką proszku prosto na mokrą plamę.
4. Pozostaw najdłużej na jeden dzień.
5. Co kilka godzin masuj zwilżoną plamę.
6. Wypierz w pralce jak zazwyczaj.

Skuteczność enzymów trawiennych nie ma sobie równych. Jeden z programów telewizyjnych w Wielkiej Brytanii, zademonstrował raz jak kapsułki do zmywarki redukują nóżkę wieprzową do kości i płynu w zaledwie w kilka tygodni!

6

Metoda z użyciem pasty do zębów:

1. Zaaplikuj pastę do zębów na suchy zaplamiony obszar tkaniny.
2. Niech pasta do zębów wyschnie całkowicie.
3. Następnie umyj i wyszczotkuj zaplamiony obszar z dodatkiem mydła i wody.
4. Spłucz wodą.
5. Jeśli to konieczne powtórz czynność.

Jak usunąć żółte plamy z białej bluzki?
Jak czyścić skórę?
Jak usunąć plamy z wosku?
Jak usunąć plamy z kawy?
Ostrzeżenia
  • NIE UŻYWAJ ciepłej lub gorącej wody - wtedy plama zostanie na zawsze, ponieważ gorąca woda zetnie białka zawarte w krwi.
  • Nadtlenek wodoru może wybielić lub osłabić niektóre tkaniny i sam może powodować plamy.
  • Uważaj i nie pozwól aby piana wyszła poza obszar plamy z krwi.
  • Zawsze obchodź się ostrożnie z krwią. Kontakt z krwią inna niż Twoja własna, stawia Cię wobec ryzyka zarażeniem się chorobami przenoszonymi przez krew takimi jak : HIV, zapalenie wątroby typu B i C. Unikaj dotykania czyjejś krwi i zawsze po kontakcie z nią myj dokładnie ręce w gorącej wodzie z użyciem mydła.
Wskazówki
  • Generalnie zazwyczaj metody powyżej powinny działać; jednakże jeśli nie spróbuj namoczyć zaplamione krwią ubranie w roztworze jednej części amoniaku do pięciu części wody. Pozostaw na 15 minut, a następnie wypierz w pralce jak zazwyczaj.
  • Nadtlenek wodoru może okazać się również przydatny. Wodór w kontakcie z krwią zaczyna się pienić. Kiedy przestanie, albo plama z krwi zniknęła albo materiał jest za mokry i musisz go wykręcić. Nadtlenek rozcieńcz z 50% wody.
  • Dla ciężkich i nieporowatych powierzchni, bardziej efektowne jest użycie wybielacza na zaplamione powierzchnie. Wyczyścisz je i zdezynfekujesz za jednym razem.
  • Oprócz nadtlenku i mydła, możesz użyć wodę sodową. Zamocz w niej plamę na 30 minut.
  • Jeśli pozostałość po plamie będzie jasno żółta, możesz usunąć ja odplamiaczem.
  • Spryskaj plamę obficie sprejem do dywanów (najlepiej całkowicie nasyconym), następnie wypierz w pralce z dodatkiem detergentu i zimnej wody. To powinno usunąć większość plamy z krwi. Im szybciej zastosujesz ta metodę tym lepiej (najlepiej zanim krew wyschnie). Jednakże, jeśli nie możesz od razu użyć płynu do dywanów, możesz namoczyć ubranie w zimnej wodzie, tak aby plama z krwi pozostała mokra.
  • Jeśli nie masz pod ręką soli, wybielacza czy innych detergentów, możesz spróbować jedynie pocierania z użyciem wyłącznie zimnej wody, jednak usunięcie plamy zajmie o wiele więcej czasu.
< poprzedniastrona 2 z 2
Przeczytaj teraz: Jak wywabić plamy z krwi?
 3.7/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (6)

Na Twojej ulubionej bluzce od dłuższego czasu widnieje nieestetyczna plama z krwi a Ty nie wiesz jak się jej pozbyć?...
Jak pozbyć się plam z krwi?
Na Twojej ulubionej bluzce od dłuższego czasu widnieje nieestetyczna plama z krwi a...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Lilia Barzyk
  • Magda Nyga
  • Ewa Karpacz
  • Krzysztof Kmita
  • Filip Szlapkin
  • Radek Molski
  • Bożena Borkowicz Ciołek
  • Ewa Baran
  • Wioletta Ziemniarska
  • Marta Uzarczyk
  • Aneta Sztekiel
  • Ewa Dukała
pasożyt