Tutaj jesteś: Zwierzęta > Psy > Karmienie Psów > Jak karmić yorki?

Jak karmić yorki?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (214 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Tak jak w przypadku innych psów żywienie yorkshire terierów należy do obowiązków dnia codziennego. Dieta yorków nie różni się specjalnie, od tej jaką stosuje się u innych psów. Zasadniczą różnicą jest w tym przypadku jednak jej wielkość. Poniższy artykuł wyjaśni proces żywienia, według jakiego powinien postępować każdy właściciel yorkshire teriera. Temat obejmuje takie zagadnienia jak: "Kiedy karmić yorka?", "Jaką ilością pożywienia karmić yorka?" oraz "Czym karmić yorka?". Poprzez przyswojenie tych informacji i zastosowanie się do poniższych rad sprawisz, że Twój yorkshire terier będzie wesołym, pełnym energii i zdrowym psem.
1
Szczeniaki Yorka

Karmienie szczeniaka yorka.

Kiedy malutki szczeniak yorkshire teriera przeszedł już przez wczesny okres żywienia się jedynie pokarmem matki, należy zapewnić mu nowe źródło odżywiania. Kiedy masz zamiar przygarnąć do swojego domu psa, koniecznie zapytaj poprzedniego właściciela lub hodowcę jakie jedzenie będzie dla niego najlepsze. Bardzo możliwe, że zaczęli już oni używać jakiejś specjalnej, sprawdzonej marki karmy, którą stosują także dla innych swoich psów. Jeśli uznasz, że możesz sobie finansowo pozwolić na taką karmę zdecydowanie kontynuuj jej stosowanie, jeśli jednak okaże się ona zbyt droga zmień ją na inną dobrą karmę dla szczeniaków.

Jeżeli postanawiasz zmienić psu karmę rób to powoli i stopniowo. Najpierw dodawaj małe ilości nowej karmy do tej starego rodzaju, co jakiś czas je zwiększając, aż do momentu kiedy w misce zostanie już tylko nowy pokarm. Takie postępowanie pozwoli Twojemu psu przystosować się do nowego pokarmu, a także zmniejszy ryzyko różnych dolegliwości żołądkowych u Twojego pieska.

W młodym wieku szczeniaczki Yorkshire Teriera będzie przepełniała ogromna energia, co sprawi, że bardzo szybko będą spalać kalorie. Początkowo najlepszym pomysłem będzie karmienie małych piesków około cztery razy dziennie. Dzięki temu zaspokoisz ich wszystkie żywieniowe potrzeby. Jeśli spróbujesz połączyć wszystkie cztery posiłki w jeden szczeniaki najprawdopodobniej spalą wszystkie kalorie jeszcze przed końcem dnia i pójdą spać głodne lub pochorują się od nadmiaru jedzenia albo zostawią część jedzenia w misce, gdyż będzie to dla nich zbyt duża ilość pokarmu.

Karmiąc szczeniaki małymi porcjami, o stałych porach dnia ustalisz dla nich pewien rytm, który nauczy je, że w momencie kiedy będą robić się głodne niebawem będzie na nie już czekać jedzenie.

2
Młody York - yorkshire terrier

Karmienie młodych Yorków.

Faza ząbkowania u szczeniaków ma miejsce mniej więcej około 6 miesiąca życia. Dopóki będzie trwał ten etap, należy karmić małe Yorki trzema posiłkami dziennie, aczkolwiek między 6 miesiącem a pierwszym rokiem życia 2 posiłki powinny być już wystarczające. Na tym etapie życia Yorkshire Teriera szalenie ważne jest, aby zapewnić mu zdrową, dobrze zbilansowaną dietę, tak aby mógł się dobrze rozwijać i rosnąć. Szkody wyrządzone poprzez niedobory pokarmowe, które rozwinęły się w wieku młodzieńczym są niemożliwe do nadrobienia w późniejszym okresie życia pieska. Korzystne byłoby również uzupełnienie diety Twojego yorka o specjalne witaminy przeznaczone dla psów.

3
Dorosły Yorkshire Terier

Karmienie dorosłych Yorków.

Z czasem gdy Twój pies nieco podrośnie, jego organizm będzie w stanie trawić o wiele lepiej niż za czasów szczenięcych albo w momencie gdy będzie już bardzo stary. W tym okresie organizm psa funkcjonuje bardzo podobnie do organizmu ludzkiego.

Kiedy Twój Yorkshire Terier osiągnie już wiek dojrzały, możliwe jest rozpoczęcie karmienia go jedynie raz dziennie, aczkolwiek możesz kontynuować dzielenie posiłku na pół i podawanie go psu rano i wieczorem. Jeśli nie jesteś pewien jak postępować zawsze możesz zapytać weterynarza o wskazówki i rady dotyczące żywienia Yorków. Nadal zalecane jest również uzupełnianie diety psa odżywkami i witaminami.

4
Psy Yorkshire Terier

Karmienie starych Yorków.

Psy rasy Yorkshire Terier cieszą się długą żywotnością, dlatego większość z nich przeżyje ponad 7 lat. Istnieją karmy dla psów stworzone specjalnie z myślą o starszych psach i uwzględniające zmiany zapotrzebowania w ich żywieniu. Dorosłe Yorki powinny mieć dietę, która składa się z wyższych węglowodanów, gdyż są one łatwiejsze do trawienia. W każdym z przypadków najlepszym rozwiązaniem będzie zapewne rozmowa z weterynarzem, w celu upewnienia się, że dieta Twojego yorka jest bogata w niezbędne składniki odżywcze jakich potrzebuje Twój starszy pies.

Przy podejmowaniu decyzji o wyborze karmy dla Yorkshire Teriera należy zwrócić uwagę na umieszczone na opakowaniu informacje odnośnie wielkości i wieku psa. Niektóre opakowania będą jedynie opisywać karmę jako odpowiednią dla ‘małych’ psów, a inne dla ‘juniorów’.

Dieta Yorków powinna być dość łatwa do przestrzegania i ekonomicznie niewymagająca, koniec końców są to małe pieski o stosunkowo niewielkim apetycie. Odżywianie jest bardzo ważną kwestią i każdy właściciel psa powinien być tego świadomy. Nie odrzucaj dawanych Ci rad odnośnie karmienia psa. Dobrze zbilansowana dieta sprawi, że będziesz mieć swojego pupila przy sobie przez bardzo długi czas.

 4.7/5 (214 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (18)

MarcinMadej - 2015-12-29
Wydaje mi się, że skoro masz takie pytania, to powinieneś zajrzeć tam https://www.facebook.com/DobrzeNamZeSoba/?fref=ts
To jedna z moich ulubionych akcji na Facebooku.
GOŚĆ - 2015-05-28
Najmocniej przepraszam pana Rafała Kowalik, moja sugestia dotyczyła wpisu Carlosa.
GOŚĆ - 2015-05-28
W odpowiedzi Panu Rafałowi Kowalik powiem tylko, że Yorki to bardzo inteligentna i szybko ucząca się rasa. Wiem to z autopsji. Uwielbiają być w centrum zainteresowania i uwielbiają jak się do nich mówi. Jeśli poświęcimy mu trochę czasu, to szybko zrozumie, o co Panciowi chodzi. A tak na marginesie to mądrego psa ma mądry właściciel a głupiego głupi, bo nie wie jak go wychować i nie zasługuje na posiadanie jakiegokolwiek czworonoga a już na pewno nie yorka. Każdy pies podaje się do swojego właściciela. Więc nie lej człowieku w domu na wazon.
Jaga - 2015-04-02
mój York (suczka) je dosłownie wszytsko, a mało tego - je za troje :D staramy się jej ograniczać jedzenie, ale często jak ją się zostawi sam na sam z jedzeniem, to sama się częstuje, nie dajemy jej tylko kości z kurczaka :) jakoś jest zdrowa i żyje :P
goldfinch - 2015-02-05
Informacje zupełnie nietrafione! Nasz york je za 10 psów. Dawkujmy jej jedzenie, dostaje 2 x w dniu karmę light. Ale nasze dziecko rzuca jej wszystko a ona je. Uwielbia kalarepę!
nie magister - 2015-02-05
Za to ty "magister" kończyłeś chyba prywatną "uczelnię" co się egzaminy zdaje za comiesięczne raty, bo po normalnych studiach dla ludzi zdolnych takich pierdoletów byś nie pisał.
magister - 2015-02-04
Tak szkolono ludzi w Wyższej Szkole Nauk Społecznych przy PZPR w Warszawie. Po tej szkole absolwenci potrafili gadać niby sensownie przez wiele godzin nie powiedziawszy nic konkretnego, czyli polityczny bełkot. To doświadczyli Polacy po 10 letniej kadencji 'magistra' AK.
igor - 2015-02-04
Yorki karmi się jak szczury, bo to takie szczury haha
ares - 2015-02-04
@carlos z sikaniem w domu to tak (pies z adopcji), natomiast nie wiem jak ci pies wszedł na stół :)
shar pei - 2015-02-04
Najlepiej Szczurami bo do tego rasa została stworzona
Jork - 2015-02-04
Beznadziejny artykuł, ba, tego nawet wpisem blogowym nie można nazwać!
Carlos - 2015-02-04
mam yorka(pies) i nie polecam nikomu. mam dom z ogrodem a ta menda biega po dworze przychodzi do domu i np oblewa lodówkę. psikadła i inne specyfiki ma sobie za nic. kiedys wlazł na stół i oblał wazon. Też tak macie. Czy tylko ja trafiłem takiego czubka.
Rafal Kowalik - 2015-02-04
Witam serdecznie,
Chcialbym sie podzielic swoja wiedza na temat tej rasy. Mam suke i psa, jedza wszystko co sie da. Jestem tez wlascicielem dwoch kotow. Wszystkie zwierzeta dziela sie swoimi miskami. Nie ma roznicy czy to sucha czy mokra karma, kocia czy psia. To jest zwierze i zje wszystko. Codziennie moje koty przynosza upolowane myszy na ganek i niejednokrotnie sie zdazalo ze psy te brunatne myszy skonsumowaly. Wychodze z zalozenia ze to nie sa kanapowce, od rana do wieczora biegaja po ogrodzie, pies upodobnil sie do tego stopnia do kotow ze zaczal na ptaki polowac. Na wieczor psiaki sa wpuszczane do domu. Jak czytam cielecina, jagniecina to mi sie niedobrze robi. Ludzie stworzyli obraz pieszczocha z czerwona kokardka spiacego z nimi na poduszce. Dla mnie to taki sam pies jak kundel czy owczarek niemiecki, wszystkozerny. Nie zamykajcie ich w zlotej klatce, ma prawo zyc jak inne czworonogi. Tak na marginesie to nie pamietak kiedy ostatnio jadlem cielecine. Ludzie maja chore pomysly.

Pozdrawiam
Rafal
lek.wet. - 2015-02-04
Podstawą diety dorosłego psa małych ras jest dieta NISKOBIAŁKOWA, czyli bez względu na to czy w karmie gotowej czy przygotowanej nie może być go więcej niż 28 %. Sporo mamy w lecznicy piesków przebiałczonych, z chorą wątrobą i nerkami!
Wronek - 2015-02-04
Co za beznadzieja. Jeśli karma jest dobrze zbilansowana nie trzeba żadnych witaminek uzupełniać, proszę ludzi nie wprowadzać w błąd, takie radosne wpieprzanie w psa na siłę witamin i suplementów wszlakich może prędzej zaszkodzić. Lepiej faktycznie idźcie do lekarza weterynarii niech ustali diete.
wojciech - 2015-02-04
Babia Wolańska twierdziła, że wieprzowina i drób są niewskazane. Piesek powinien dostawać cielęcinę zadnią, tylko zadnią :-)
Becia - 2015-02-04
york to normalny pies nie zabawka wiec traktujmy go własnie jak psa,ma problemy z zębami wiec należy dawać mu twarde zabawki (najlepiej gumowe) i suchą karmę.Mam Yorka jest zdrowy kochany polecam
Majkel - 2015-02-04
Cóż za wyrafinowany artykuł - mnóstwo w nim szczegółów i przykładwów, głównie: "idź do weterynarza i zapytaj o dietę". W zasadzie wystarczyłoby to jedno zdanie i kilka zdjęć...
Uszy yorków wymagają regularnego czyszczenia. Musimy również golić lub wyrywać wyrastające z uszu włosy, gdyż osadza...
Jak czyścić uszy yorka?
Uszy yorków wymagają regularnego czyszczenia. Musimy również golić lub wyrywać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt