Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Fitness > Bieganie > Jak zacząć biegać regularnie?
Jak zacząć biegać regularnie?

Jak zacząć biegać regularnie?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Dni stają cie coraz cieplejsze, zaczynamy marzyć już o pełnej, prawdziwej wiośnie, a później o upalnym lecie, co nieodłącznie wiąże się z plażą i skąpym bikini. Niestety poziomowy tłuszczyk jeszcze zalega nam na biodrach i brzuchu, więc najwyższy czas rozpocząć z nim walkę. Jak wiadomo, każde zrzucanie kilogramów wiąże się z zastosowaniem odpowiedniej diety i ćwiczeń fizycznych. Jeśli chodzi o ćwiczenia, nic nie daje lepszych efektów, niż codzienny jogging. Jak zabrać się do regularnych treningów?
1
Zainwestuj w strój.

Zwłaszcza kobiety mają słabość do ładnego ubrania, ale panowie również, jeśli są zaopatrzeni w profesjonalny sprzęt nabierają większej chęci do działania. Kupmy więc buty sportowe, dedykowane właśnie uprawianiu joggingu, oraz letni przewiewny dres. Możemy wybrać nasz ulubiony kolor, który będzie nas pobudzał i poprawiał humor, np. różowy lub pomarańczowy.
2
Wybierz trasę.

Zaplanuj ja tak, aby jej pokonanie zabierało nam ok. pół godziny, z czasem będziemy musieli ją oczywiście wydłużać. Najlepiej byłoby biegać po naturalnej nawierzchni, takiej jak trawa lub ziemia. Dobrze wiec wybrać się do lasu lub pobliskiego parku. Jeśli nie mamy takiej możliwości i pozostaje nam bieganie po chodnikach, zaopatrzmy się w specjalne buty amortyzujące wstrząsy, zadbamy w ten sposób o nasze stawy.
3
Zacznij powoli.

Rozpocznij o krótkiej rozgrzewki: kilka skłonów, przysiadów i ćwiczeń rozciągających. Pokonywanie naszej trasy rozpocznijmy od szybkiego marszu, po kilku minutach przejdźmy do niezbyt szybkiego biegu, a po dwóch minutach znowu maszerujmy. Takie naprzemienne tempo stosujemy przez cały czas, przez ok. 30 minut. W miarę poprawy naszej kondycji, będziemy wydłużać czas biegu a skracać marszu. Po ok. 11 tygodniach, powinniśmy potrafić biegać przez 30 minut bez przerwy.
Jak leczyć płaskostopie?
Jak uprawiać jogging?
Jak biegać, żeby spalić tłuszcz i schudnąć? Odchudzanie z bieganiem.
Jak zapobiegać skurczom mięśni?
Przeczytaj teraz: Jak zacząć biegać?
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jakie są zalety biegania?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Karolina Kaminska
  • Anna Niedośpiał
  • Monika Kulbat
  • Marzena Domeredzka
  • Dosia Nowińska
  • Barbara Hrabal
  • Krzysztof Torz
  • Laura Barkowska
  • Katarzyna Brzózka
  • Marzena Grzegorz Nocon
  • Waldek Seta
  • Lilianna Laszczewska
pasożyt