Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Boże Narodzenie > Tradycje Bożonarodzeniowe > Jak przeżyć Boże Narodzenie będąc osobą samotną?
Jak przeżyć Boże Narodzenie będąc osobą samotną?

Stopień trudności: umiarkowane
, ekspert Tipy.pl
 3.5/5 (15 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Nadchodzą święta. Wszyscy się cieszą, biegają po sklepach w przedświątecznej gorączce robiąc zakupy, sprzątają, gotują a Ty zastanawiasz się w jaki sposób przetrwać kolejne, samotne Boże Narodzenie. Święta są dla Ciebie koszmarem. Jednak wcale tak nie musi być. Możesz rozkwitnąć na święta i być szczęśliwym mimo bycia samotnym. Poniżej znajdziesz kilka pomysłów.
1
Pierwsze co musisz zrobić to zmienić swoje nastawienie i sposób myślenia. Ciesz się tym co masz. Masz pracę, masz co jeść, co na siebie ubrać, jesteś zdrowy! To bardzo wiele powodów do radości. Wielu ludzi chętnie by się zamieniło na to co masz, w zamian za towarzystwo w święta.
2
Obchodzenie Świąt Bożego Narodzenia, wcale nie musi być dokładnie zgodne z tradycją. Stwórz święta takie, jakie chciałbyś aby były. Telewizja i radio utwierdzają nas w przekonaniu że w święta należy być otoczonym tłumem ludzi ale wcale to nie jest reguła i przymus. Może nie lubisz hucznych przyjęć, potrzebujesz odpocząć, posiedzieć z dobrą książką. Święta Bożego Narodzenia możesz wykorzystać w dowolny sposób ciesząc się dniami wolnymi od pracy, od codziennej bieganiny i obowiązków. Wolny czas możesz poświęcić również na przyjemności jak kąpiel z bąbelkami, na którą nigdy nie masz czasu itp. Możesz robić wszystko co lubisz i nic nie robić, jeżeli to jest właśnie to co chcesz robić.
Jak zrobić stroik-lampion świąteczny w szkle?
Jak stworzyć w domu świąteczny nastrój?
Jak zrobić roladę cynamonową?
Jak nie być samotnym?
3
Przygotuj sobie ulubione jedzenie. To że będziesz jeść samotnie, nie znaczy że nie możesz zjeść pysznego i uroczystego obiadu. Udekoruj swoje mieszkanie, ozdób choinkę, zrób ozdoby choinkowe. Traktuj siebie jak wyjątkową osobę, którą należy ugościć na najwyższym poziomie.
4
Musisz zdać sobie sprawę, że za rok sytuacja może się zmienić, więc ciesz się chwilą, którą masz tu i teraz. Możesz stracić pracę, a możesz znaleźć kogoś z kim będziesz spędzać święta, ale już nigdy następne Boże Narodzenie nie będzie takie sama jak w tym roku.
5
Jeżeli lubisz chodzić do kościoła, możesz pójść na pasterkę a po mszy zostać dłużej w kościele, pomodlić się, zbliżyć się do Boga, podziękować mu za to co udało Ci się osiągnąć tego roku.
6
Spójrz pozytywnie na siebie, na to, co spotkało cię miłego. Traktuj każdy dzień jako prezent i nie marnuj go. Nie zapominaj, że nie ma sztywnych zasad świętowania Bożego Narodzenia i nikt nie może Cię do tego zmuszać.
7
Pamiętaj, że możesz spędzić święta ze znajomymi, jeśli chcesz. Jedynym warunkiem jest to, że musisz powiedzieć wszystkim dookoła, że nie masz z kim spędzić Świąt. Znajomi nie są Duchem Świętym - dopóki nie powiesz tego głośno, nie domyślą się co Ci w duszy gra. Powiedz o swoim problemie znajomym z pracy i sąsiadom. Jeśli ktoś zaprosi Cię na święta wówczas zaproponuj swoją pomoc w kuchni i w przygotowaniu domu do Wigilii. Im więcej pracy włożysz w przygotowania, tym większą więź poczujesz z gospodarzami (poczujesz się częścią pewnej wspólnoty).
8
Nie wolno Ci zamykać się w czterech ścianach i płakać. Jeśli nie masz znajomych w pracy ani sąsiadów (co jest nieprawdopodobne), możesz wykorzystać Internet do znalezienia kogoś z kim spędzisz świąteczny okres. Nie licz na to, że ktoś nagle zostanie zesłany Ci z nieba. Aby mieć to czego się chce trzeba po to wyciągnąć rękę. Zatem szukaj, mów, pytaj i nie rozpaczaj. To, że jesteś sama (sam) nie oznacza, że Święta masz spędzić samotnie - jeśli sobie tego nie życzysz.
9
W różnych kościołach i centrach miast organizowane są Wigilie dla samotnych, ubogich i bezdomnych. Wybierz się wcześniej do kościoła i zapytaj księdza czy możesz dołączyć. Zaproponuj również swoją pomoc w organizacji. Na takich Wigiliach pojawia się wiele osób, którym pomoc jest naprawdę potrzebna. Przestań zatem się litować i użalać nad sobą - pomóż innym.
10
W Wigilię i Święta Bożego Narodzenia potrzebna jest pomoc w wielu miejscach jak w domu starców, domu opieki społecznej, domu dziecka itp. Z pewnością wszyscy będą zachwyceni jeśli zaoferujesz swoją pomoc. W takich miejscach każda para rąk do pracy jest niezwykle cenna.
11
Nadal nie wiesz jak przeżyć te święta? Wiele biur turystycznych organizuje wczasy świąteczne dla singli. Jeśli stać Cię na taki wyjazd (4 dni - ok 1000 zł), bierz za telefon i rezerwuj miejsce. Może akurat na tym wyjeździe spotkasz swoją drugą połówkę?

(wpisz "wczasy świąteczne dla singli" w wyszukiwarkę Google. Znajdziesz kilkanaście wyników.)
12
Święta w Egipcie
Jeśli nie chcesz jechać na wczasy świąteczne dla singli możesz pojechać na wczasy do takiego kraju w którym Wigilia nie jest obchodzona np. do Egiptu. Z pewnością wrócisz z doskonałym humorem i rewelacyjną opalenizną.
 3.5/5 (15 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (7)

taka - 2015-11-30
Nienawidze świąt od zawsze .... Będąc dzieckiem święta uprzyjemniał ojciec alkoholik , będąc mężatką świąteczne przygotowania czyniłam ostatkiem sił , w dzień wigilijny wpadalam do domu ze wzgledu na pracę tuż przd wigilją i pamiętam do tej pory niezadowoloną minę męża,,,,,,,,,, Na szczęście męża już nie mam , ma nową żonę dyspozycyjna czasowo , W tej chwili moja rodzina , to syn i dwa psy........... Syn woli spędzać świeta u ojca , ponieważ jest tam bardziej odświetnie i u swojej dziewczyny , bo ją kocha............ Ja czuje sie zakłopotana wiedząc , że towarzyszy mi z obowiązku........... Może ktoś wie , gdzie jest jakieś miejsce na świecie , gdzie można zapaść się pod ziemię na czas świąt............... Kolejne " radosne " święta tuż tuż.......
aliG - 2013-12-23
moim zdaniem na co komu towarzystwo w święta zazwyczaj może to zastąpić telewizor i dużo alkoholu
Ktoś - 2012-12-25
Muszę w przyszłym roku zastosować się wcześniej do tych rad, bo w tym roku już jest za późno; siedzę w 4 ścianach i płaczę, szkoda że nie posłuchałam swojej intuicji, że znów wszyscy mnie oszukają i zostanę sama jak palec. Modlę się o to, żeby nie dożyć następnych świąt, umrzeć szybko lub we śnie.
cojaturobie314 - 2012-12-22
a ja nie lubie swiat...zawsze sam.....mam dzieci ale one zyja swoim zyciem a o ojcu nie chca pamietac bo i po co...zbedny bagaz....
sylwia180793 - 2012-12-20
Bardzo pozytywny artykuł. Od wieków święa są przedstawiane jako wielka uroczystość, na którą zjeżdżają się krewni, do których w ciągu roku nawet nie zadzwonimy... Święta powinny być radosne dla każdego.
aa - 2012-12-09
zgadzam się z poniższym komentarzem
ali434 - 2012-11-30
Bardzo ciekawy artykuł. Przeczytałam go kilka razy i muszę powiedzieć że nigdy nie wpadłam na takie pomysły .Zawsze święta kojarzyły mi się z pustką i samotnością , pustką i przygnębieniem, ale widzę że wcale tak nie musi być . Nigdy nie lubiłam grudnia , ale w tym roku chyba się wszystko zmieni ponieważ zastosuję się do Twoich rad.
 
Święta są czasem rodzinnych spotkań i obdarowywania się prezentami. Jeżeli uważasz, że najlepszym sposobem na okazanie...
Jak zrobić żurawinowy gin?
Święta są czasem rodzinnych spotkań i obdarowywania się prezentami. Jeżeli uważasz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt