Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Kości, Stawy i Mięśnie > Jak leczyć płaskostopie?

Jak leczyć płaskostopie?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (292 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 11 

Prawidłowo wykształcona stopa styka się z podłożem trzema punktami. Głowami pierwszej i piątej kości śródstopia oraz guzem piętowym. Posiada system łuków podłużnych i poprzecznych nazywanych również wysklepieniami, które są efektem prawidłowego napięcia mięśni stopy i podudzia. Wysklepienia te pełnią przede wszystkie funkcję amortyzującą podczas wykonywania różnych ruchów (bieganie, skakanie, chodzenie, itp.). Są to jakby resory rozciągające się pod wpływem zmieniającego się obciążenia. Stopa płaska charakteryzuje się obniżeniem łuków podłużnych i łuku poprzecznego, lub całkowitym ich opadnięciem co powoduje, że cała powierzchnia styka się z podłożem co całkowicie eliminuje funkcję amortyzującą stopy. Można również zauważyć zaburzenia w chodzie.

Przeczytaj teraz: Jak zapobiec płaskostopiu?
 5/5 (292 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (5)

annnnna - 2015-07-26
Fajne ćwiczenia ale raczej efektów leczenia się nie spodziewajmy...korekcji po ćwiczeniach możemy spodziewać się u dzieci gdy ich stopaa dopiero się rozwija...u dorosłych trochę za późno...Gońmy dzieci do tych ćwiczeń bo jak widzę te krzywe stopy na ulicach to aż przykro patrzeć
hmmm - 2015-07-26
Nie wiem w czym by niby mialo przeszkadzac plaskostopie. Jak ktos chce miec zdrowe kolana, a duzo biega to niech biega na srodstopie, a nie na piete.
niepelnosprawny.org - 2014-02-19
Przydały się ćwiczenia, lepiej się po nich czuje moja stopa
oberhater - 2012-10-22
"Oprócz ćwiczeń wskazane są również chodzenie i bieganie po zróżnicowanym podłożu (trawa, okrągłe kamienie), uprawianie sportu szczególnie pływania i narciarstwa."
"Należy unikać długotrwałego stania obciążającego stopę, dźwigania dużych ciężarów, skakania, dużych rozkroków w staniu, unikać niektórych sportów obciążających stopy takich jak np. piłka nożna, jazda na łyżwach."

Proszę mi powiedzieć jakim cudem narciarstwo jest wskazane, podczas gdy jazda na łyżwach już nie? Czy autor tekstu przeglądał badania łuku podłużnego stóp narciarzy?

W tekście mówi się o niewywieranie "zbyt dużego nacisku na stopy" i piętnuje skakanie. Dlaczego w takim razie bieganie jest zalecane?

Czy wykonywanie ćwiczeń w lekkim odciążeniu 20 min dziennie co daje 2h i 20min w ciągu tygodnia istotnie wpłynie na ukształtowanie stóp jeśli tydzień ma 168 godzin?

Czy autor myśli?
kogut - 2011-08-29
W 100% zgadzam się z autorem, świetnie przedstawione ćwiczenia.
Nie polecałbym wkładek zakupionych w sklepie ortopedycznym.
To produkt zdjęty z wieszaka taki sam dla wszystkich.
Ze względu że każdy z nas ma inną stopę, i stopień korekty powinien być indywidualnie dobrany.
Polecam system wkładek Formthotics.
To indywidualnie formowane wkładki do stopy pacjenta z mozliwością korygowania ich w trakcie leczenia. utaj podaję namiar na mgr rehabilitacji Dawida Łukaszewicza.
Fizjofascia Gabinet Terapii Manualnej, 501 498 933 ul Grunwaldzka 519 B lok.5 Poznań .
Fachowo i rzetelnie podchodzi do każdego Pacjenta!!!
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
pasożyt