Tutaj jesteś: Zwierzęta > Psy > Rasy Psów > Jaką rasę psa wybrać?

Jaką rasę psa wybrać?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (170 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Zakup psa to bardzo ważne wydarzenie w życiu rodziny. Decyzja nie powinna być podjęta spontanicznie i pochopnie, pamiętajmy, że jest to zobowiązanie na wiele lat i nie będziemy mogli zrezygnować po kilku dniach. Bądźmy więc odpowiedzialni! Na początek zastanówmy się czy chcemy adoptować psa ze schroniska, wziąć szczeniaka od znajomego, bo jego suczka się oszczeniła, czy kupujemy psa rasowego? Zakładamy, że decydujemy się na psa rasowego i mamy możliwość dobrania rasy odpowiedniej do naszego stylu życia i oczekiwań.
1
Na początek zastanówmy się czy zwierzę ma mieszkać w budzie, czy będzie wpuszczany do domu. Od tego wiele zależy. Do mieszkania na dworze nadają się raczej większe psy o dłuższej szacie i dobrze znoszące chłody, mogą to być np. bernardyny, wilczury lub husky. Na dworze nie powinny mieszkać psy o krótkiej sierści, podatne na przeziębienia i oczywiście żadna rasa kanapowa (przecież chyba nikt nie wyobraża sobie yorka zamkniętego w kojcu). Nie popadajmy też w przekonanie, że każdy duży pies może spać na dworze, dogi mają imponujące rozmiary, mimo to nie powinny być trzymane w kojcu.
2
Pomyślmy teraz, czy pies na być typowym pupilem do towarzystwa, czy ma spełniać jakieś obowiązki, jak pilnowanie domu. Do stróżowania świetnie nadają się np. akita lub owczarek podhalański.
3
Teraz warto wziąć pod lupę styl naszego życia. Oczywiście jeśli przez większość czasu nie ma nas w domu, powinniśmy się w ogóle zastanowić nad sensem nabycia czworonoga. Jeśli jednak jesteśmy typowymi kanapowcami, to wybierzmy też takiego psa. Dla przykładu mops sprawdzi się świetnie w roli przytulaka i leniucha. Jednak mimo to pamiętajmy, że codzienne spacery i tak będą obowiązkiem, co jednak odbije się pozytywnie zarówno na zdrowiu psa, jak i właściciela.
Co robić, kiedy pies wszystko gryzie?
Jak rozpoznać chorobę oczu u psa?
Czy warto kupić psa rasowego?
Jak nauczyć psa żeby nie szczekał?
 5/5 (170 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jesteś szczęśliwym posiadaczem czworonożnego pupila i martwi Cię jego nieświeży oddech? Przeczytaj artykuł i dowiedz...
Jak dbać o zęby psa lub kota?
Jesteś szczęśliwym posiadaczem czworonożnego pupila...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt