Tutaj jesteś: Zwierzęta > Psy > Rasy Psów > Jaką rasę psa wybrać?

Jaką rasę psa wybrać?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (170 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Zakup psa to bardzo ważne wydarzenie w życiu rodziny. Decyzja nie powinna być podjęta spontanicznie i pochopnie, pamiętajmy, że jest to zobowiązanie na wiele lat i nie będziemy mogli zrezygnować po kilku dniach. Bądźmy więc odpowiedzialni! Na początek zastanówmy się czy chcemy adoptować psa ze schroniska, wziąć szczeniaka od znajomego, bo jego suczka się oszczeniła, czy kupujemy psa rasowego? Zakładamy, że decydujemy się na psa rasowego i mamy możliwość dobrania rasy odpowiedniej do naszego stylu życia i oczekiwań.
1
Na początek zastanówmy się czy zwierzę ma mieszkać w budzie, czy będzie wpuszczany do domu. Od tego wiele zależy. Do mieszkania na dworze nadają się raczej większe psy o dłuższej szacie i dobrze znoszące chłody, mogą to być np. bernardyny, wilczury lub husky. Na dworze nie powinny mieszkać psy o krótkiej sierści, podatne na przeziębienia i oczywiście żadna rasa kanapowa (przecież chyba nikt nie wyobraża sobie yorka zamkniętego w kojcu). Nie popadajmy też w przekonanie, że każdy duży pies może spać na dworze, dogi mają imponujące rozmiary, mimo to nie powinny być trzymane w kojcu.
2
Pomyślmy teraz, czy pies na być typowym pupilem do towarzystwa, czy ma spełniać jakieś obowiązki, jak pilnowanie domu. Do stróżowania świetnie nadają się np. akita lub owczarek podhalański.
3
Teraz warto wziąć pod lupę styl naszego życia. Oczywiście jeśli przez większość czasu nie ma nas w domu, powinniśmy się w ogóle zastanowić nad sensem nabycia czworonoga. Jeśli jednak jesteśmy typowymi kanapowcami, to wybierzmy też takiego psa. Dla przykładu mops sprawdzi się świetnie w roli przytulaka i leniucha. Jednak mimo to pamiętajmy, że codzienne spacery i tak będą obowiązkiem, co jednak odbije się pozytywnie zarówno na zdrowiu psa, jak i właściciela.
Jak wytresować psa?
Jak zabezpieczyć choinkę przed zwierzętami domowymi?
Jak bronić się przed psem?
Jak chronić psa przed zimą?
4
Największym błędem jest wybieranie ras, które wymagają bardzo dużo ruchu, a my nie potrafimy go zapewnić. Przykładem mogą być coraz częściej widywane w miastach beagle, które mogą naprawdę dać w kość właścicielowi, jeśli ich potrzeby nie są zaspokojone.
5
Nie wybierajmy ras wymagających wprawnego ułożenia, jeśli nie mamy takich umiejętności. Zakup słodkiego małego pit bulla i złe jego wychowanie może skończyć się tragicznie.
6
Szukając psa do domu nie kierujmy się też jego wielkością. Zasada, że im mniejszy pies, tym bardziej kochany i lepszy do dzieci, absolutnie się nie sprawdza. Często takie miniaturowe pieski są wybitnie lękliwe i ze względu na kruchą budowę lub długie włosy unikają kontaktów z najmłodszymi, a wręcz mogą spróbować obrony przy użyciu zębów.
7
Jeśli już zdecydujesz się wstępnie na jakąś rasę, zasięgnij o niej jak najwięcej informacji z Internetu i bezpośrednio od hodowcy, upewniając się w ten sposób, że twój wybór będzie trafny.
 5/5 (170 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Dając nowy dom zwierzakowi ze schroniska, możesz liczyć na jego wdzięczność. Zanim zdecydujesz się na adopcję, musisz...
Jak adoptować psa lub kota?
Dając nowy dom zwierzakowi ze schroniska, możesz liczyć na jego wdzięczność. Zanim...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt