Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Meble > Sypialnie > Jak wybrać kołdrę?

Jak wybrać kołdrę?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Dziś kupno kołdry nie jest już takie proste, jak jeszcze kilkanaście lat temu. Jak do każdej dziedziny życia, i tu wdarła się technologia i innowacje. Jak więc nie pogubić się wśród pozornie podobnych kołder na półkach sklepowych?
1
Rozmiar kołdry. Zależy przede wszystkim od tego, czy śpisz sam, czy z kimś. Jeżeli sam, wybierz kołdrę pojedynczą. Najczęściej mają szerokość 160 cm. Kołdry podwójne przeważnie mają szerokość 220 cm, choć i w pierwszym, i w drugim przypadku zdarzają się odchylenia. Oczywiście, jeżeli lubisz i masz duże łóżko, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś sprawił sobie podwójną kołdrę.
2
Zasada jest taka, że kupuje się kołdrę tej wielkości, co łóżko lub trochę większą. Mniejsza będzie niewygodna i będzie wyglądać nieco dziwnie.
3
Wypełnienie. Z grubsza dzielimy je na naturalne i syntetyczne. Naturalne ma grono swoich zdecydowanych zwolenników. Nic dziwnego, wypełnienie składające się z pierza, puchu, półpuchu, czy wełny owczej jest bardzo wygodne, nie utrudnia przepływu powietrza i ma dobre właściwości termiczne. Pochłania wilgoć z twojego ciała, kiedy śpisz i odprowadza ją na zewnątrz.
4
Wypełnienie syntetyczne jest przeznaczone przede wszystkim dla alergików, ludzi praktycznych oraz oszczędnych. Nowoczesne wypełnienia potrafią nawet w pewnym stopniu eliminować zagrożenie rozmnażania się roztoczy (są to jednak droższe rozwiązania). Kołdra z wypełnieniem z włókien syntetycznych jest bardzo łatwa do utrzymania w czystości – można ją prać oraz suszyć w suszarce. Jest też dużo lżejsza. Obecnie nawet cieniutka kołdra z syntetycznym wypełnieniem potrafi grzać tak samo dobrze, jak naturalna, a nawet lepiej. Egzemplarze, które opierają się na zaawansowanej technologii, potrafią regulować temperaturę ciała nie dopuszczając do przegrzania. Łatwiej powracają do pierwotnego kształtu, niż naturalne. Niby same superlatywy, ale nie każdy chce spać w sztucznej pościeli – to kwestia komfortu psychicznego. Przemyśl więc dokładnie kwestię wypełnienia przed kupnem.
Jak odrestaurować drewniane meble?
Jak odnowić starą pufę?
Jak zrobić ławkę z palety drewnianej?
Gdzie kupić tanie meble?
 3.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

SzymonFelicjański - 2015-09-01
Ja się zakochałem w kołdrze z owczej wełny. Nigdy nie miałem cieplejszej i wygodniejszej. Fakt faktem teraz leży schowana w szafie, bo za gorąco, ale na zimę jak znalazł http://www.fedo.pl/category/koldry
Dobrze dobranego materaca nie sposób przecenić. Źle wybrany obniża komfort spania, nie pozwala się dobrze wyspać,...
Jak wybrać odpowiedni materac? Cz. 1
Dobrze dobranego materaca nie sposób przecenić. Źle...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt