Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Meble > Sypialnie > Jak wybrać kołdrę?

Jak wybrać kołdrę?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Dziś kupno kołdry nie jest już takie proste, jak jeszcze kilkanaście lat temu. Jak do każdej dziedziny życia, i tu wdarła się technologia i innowacje. Jak więc nie pogubić się wśród pozornie podobnych kołder na półkach sklepowych?
1
Rozmiar kołdry. Zależy przede wszystkim od tego, czy śpisz sam, czy z kimś. Jeżeli sam, wybierz kołdrę pojedynczą. Najczęściej mają szerokość 160 cm. Kołdry podwójne przeważnie mają szerokość 220 cm, choć i w pierwszym, i w drugim przypadku zdarzają się odchylenia. Oczywiście, jeżeli lubisz i masz duże łóżko, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś sprawił sobie podwójną kołdrę.
2
Zasada jest taka, że kupuje się kołdrę tej wielkości, co łóżko lub trochę większą. Mniejsza będzie niewygodna i będzie wyglądać nieco dziwnie.
3
Wypełnienie. Z grubsza dzielimy je na naturalne i syntetyczne. Naturalne ma grono swoich zdecydowanych zwolenników. Nic dziwnego, wypełnienie składające się z pierza, puchu, półpuchu, czy wełny owczej jest bardzo wygodne, nie utrudnia przepływu powietrza i ma dobre właściwości termiczne. Pochłania wilgoć z twojego ciała, kiedy śpisz i odprowadza ją na zewnątrz.
4
Wypełnienie syntetyczne jest przeznaczone przede wszystkim dla alergików, ludzi praktycznych oraz oszczędnych. Nowoczesne wypełnienia potrafią nawet w pewnym stopniu eliminować zagrożenie rozmnażania się roztoczy (są to jednak droższe rozwiązania). Kołdra z wypełnieniem z włókien syntetycznych jest bardzo łatwa do utrzymania w czystości – można ją prać oraz suszyć w suszarce. Jest też dużo lżejsza. Obecnie nawet cieniutka kołdra z syntetycznym wypełnieniem potrafi grzać tak samo dobrze, jak naturalna, a nawet lepiej. Egzemplarze, które opierają się na zaawansowanej technologii, potrafią regulować temperaturę ciała nie dopuszczając do przegrzania. Łatwiej powracają do pierwotnego kształtu, niż naturalne. Niby same superlatywy, ale nie każdy chce spać w sztucznej pościeli – to kwestia komfortu psychicznego. Przemyśl więc dokładnie kwestię wypełnienia przed kupnem.
Jak czyścić wyroby z zamszu?
Jak czyścić plamy na skórze?
Jak urządzić sypialnię wg zasad Feng Shui?
Jak zbudować pergolę?
strona 1 z 2następna >
 4.5/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Łóżko to bez wątpienia najważniejszy punkt w naszej sypialni. Moje własne jest dość skromne, minimalistyczne bez...
Jakie łóżko do sypialni? Łóżka z zagłówkiem.
Łóżko to bez wątpienia najważniejszy punkt w naszej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Piotr Piotr
  • Agnieszka Tuziak-Ćwikła
  • Krzysztof Wróblewski
  • Lukasz Bogatko
  • Marcin Sawicki
  • Marta Niemiec
  • Ewelina Irena Kowańdy
  • Iwona Rawa
  • Danuta Czarnek
  • Longina Fundowicz
  • Magdalena Lorenz-Szczerzek
  • Jaś Radzki
  • Ewa Teresa Kuprewicz
  • Kazimiera Polus
  • Obszańska Joanna
  • Franciszek Nocoń
  • Małgorzata Karmowska
  • Marcin Hencz
  • Dominik Woźniak
  • Dawid Graś
  • Agata Błaszczyk
  • Malwina Mituła
  • Halina Pawłowska
  • Karolina Piętka
  • Magdalena Osińska
  • Monika Wojciechowska
  • Irena Suda
  • Anna Smyk
  • Aneta Broda
  • Jola Woźniak