Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Wielkanoc > Zwyczaje Wielkanocne > Jak obchodzić Wielkanoc?

Jak obchodzić Wielkanoc?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij

Wielkanoc jest największym, świętym dniem w kalendarzu Kościoła. Katolicka Wielkanoc jest radosną okazją do świętowania zmartwychwstania Chrystusa. Wielkanoc obfituje w tradycje i zwyczaje, zakorzenione głęboko w tradycji i kulturze. Tylko dwa dni po ciemności Wielkiego Piątku, nadchodzi najbardziej radosny dzień, Wielka Niedziela. Oto kilka podpowiedzi jak świętować Wielkanoc jako katolik.

1

Weź udział w Najświętszej Ofierze Mszy świętej w niedzielną Wielkanoc. Wigilia Paschalna jest niezwykle piękną liturgią, jeśli masz możliwość uczestniczyć w Mszy, trydenckiej Wigilii Paschalnej, jesteś bardzo szczęśliwy.

2

Odwiedź Matkę Zmartwychwstałego Zbawiciela. Idź do posągu Matki Boskiej w waszym kościele po zakończeniu Mszy świętej. Pomódl się do Matki Bożej, której syn umarł za nasze grzechy.

3

Przynieś kwiaty na groby wszystkich członków rodziny, przyjaciół i odmów modlitwę, za to, że są w niebie i rozpoczęli ich nowe, własne życie.

4

Zaplanuj ucztę. Po 40 dniach postu i pokuty, jest to niezwykły czas do świętowania i radości. Podaj rodzinie szynkę lub jagnięcinę ze wszystkimi ozdobami. Podaj wszystko na porcelanie i z kwiatami na stole.

5

Udekoruj swój dom. Dodaj do świątecznego ducha wiosną kolorowe serpentyny, krzyż z Jezusem Chrystusem, zdjęcia i obrazy z zmartwychwstania i inne dekoracje.

6

Świętuj nowe życie z Wielkanocnymi pisankami i wielkanocnymi prezentami dla swoich dzieci. Przygotuj dla nich małe koszyczki z łakociami, możesz również dodać coś religijnego (różaniec, katechizm).

Jak zrobić wielkanocny wianek?
Jak ozdabiać pisanki? Praktyczne porady
Jak zrobić jajka marmurkowe?
Jak zrobić zajączka z lukru plastycznego?
7

O Wielkanocy:

W dzisiejszych czasach, tempo życia spowodowało, że zarówno religijne, jak i świeckie tradycje nieco się zmodyfikowały. Dawniej świętowanie Wielkanocy zaczynało się już na 3 dni przed Wielkanocą, czyli w Wielki Czwartek. Niegdyś dzień ten był nazywany dniem pojednania z grzesznikami, w którym mają również miejsce uroczystości upamiętniające ustanowienie podczas Wielkiej Wieczerzy, sakramentów Kapłaństwa i Eucharystii.

W Wielki Piątek nastaje czas zadumy i skupienia. Nakazywany jest wtedy ścisły post oraz obchodzone są uroczystości upamiętniające śmierć Chrystusa na krzyżu. Wielka sobota to kolejny dzień przeznaczony na głęboką zadumę i adorowanie przez wiernych Najświętszego Sakramentu. Nie odbywają się w tym dniu msze święte, ale za to wierni udają się w tym dniu do kościoła, aby poświęcić wielkanocne potrawy, znajdujące się w koszyczkach.

Wielka Niedziela jest pierwszym dniem Świąt Wielkanocnych. Rozpoczyna się ona poranną mszą rezurekcyjną, która odnosi się do zmartwychwstania Chrystusa.

Drugi dzień świąt to Poniedziałek Wielkanocny inaczej znany jako Lany Poniedziałek albo Śmigus Dyngus, kiedy to panuje zwyczaj oblewania się wodą. Dzisiaj tradycje te nie są już ściśle podtrzymywane, a niektóre z nich odeszły już w zasadzie całkiem w zapomnienie, jak np. Wielkanocny Zajączek, który w niedzielny poranek przynosił prezenty w koszyczku i ukrywał je w różnych domowych zakamarkach, po to by rodzina wspólnie mogła czynić poszukiwania.

 3.9/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (5)

fghyh - 2016-03-24
Podaj rodzinie szynkę lub jagnięcinę ze wszystkimi ozdobami. ...ciesz sie, ze z twojej winy zabito zwierzeta... one cierpialy, zebys ty mogl sie nazrec
Kari - 2015-04-07
Mozecie sie smiac, albo nie, ale ludzie moga znalezc sie w roznej sytuacji zyciowej, w ktorej takie, wydawaloby sie idiotyczne i oczywiste porady, pomagaja dokonac obrzadku Wielkanocnego w razie, gdy w ich rodzinie zabraknie juz osoby, ktora brala za to wszystko odpowiedialnosc...
Wesolych Swiat, cieszmy sie ze Zmartwychwstania naszego Zbawiciela.
julka - 2014-04-30
Dziękuję za pomoc kto to zrobił!!
To jest śmieszne! - 2014-04-04
Ludzie kochani! Albo jesteś katolikiem, wierzysz w Boga i audentycznie czujesz potrzebę radowania się ze Świąt Wielkiej Nocy, albo nie czujesz tego piękna i wtedy na nic ci takie głupie porady.
Nie bądźmy hipokrytami.
pozdrawiam!
Kicia - 2012-04-05
U mnie obchodzi się podobnir.
 
Bardzo prosty sposób na uzyskanie ciekawej mozaiki na wielkanocnych pisankach. Za pomocą zwykłych gumek recepturek i...
Jak ozdobić pisanki używając gumek recepturek?
Bardzo prosty sposób na uzyskanie ciekawej mozaiki na...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt