Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Usuwanie plam > Jak oczyścić buty z soli?

Jak oczyścić buty z soli?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (25 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 

Buty skórzane, zamszowe lub z eko-skóry łatwo mogą ulec zniszczeniu przez okres zimowy poprzez sól, która się osadza na butach. Kilka produktów do czyszczenia obuwia usuwa plamy z soli bardzo skutecznie, ale często zawierają one składniki które nie są przyjazne ani dla obuwia, ani dla środowiska. Zamiast takich produktów, użyj łagodnego środka, który usunie plamy z soli w naturalny sposób.

1
woda

Woda:

W wielu przypadkach do usunięcia soli z butów zamszowych czy skórzanych wystarczy woda. Wystarczy zmoczyć ściereczkę czy gąbkę, dokładnie ją wyżymać, aby wyeliminować nadmiar wody i delikatnie przecierać zamszową czy skórzaną powierzchnię buta. W razie potrzeby czynność powtórz, aż plamy z soli znikną. Jeśli plamy nie znikną, spróbuj użyć innego środka wymienionego poniżej.

2
ocet

Ocet:

Ocet jest naturalnym środkiem, który jednocześnie czyści i dezynfekuje. Kiedy go rozcieńczymy będzie bezpieczny dla skóry i zamszu oraz z łatwością usunie plamy z soli. W naczyniu wymieszaj 1 szklankę wody z 1 łyżką stołową octu. Zamocz w roztworze ściereczkę i wcieraj w plamę do póki nie zniknie. Powtórz jeśli jest to konieczne, plamy z soli znikną, a Twoje buty będą wyglądać znowu jak nowe.

Jeśli nie lubisz zapachu octu, możesz zastąpić go sokiem z cytryny. Rozcieńcz go z wodą w stosunku 1:1.

3
płyn do naczyń

Płyn do mycia naczyń:

Płyn do mycia naczyń również działa idealnie jako łagodny środek do usuwania plam z soli ze skóry i zamszu. Rozcieńcz w naczyniu 1/2 szklanki wody z 5 kroplami płynu do mycia naczyń. Zamocz koniuszek ściereczki lub gąbki w roztworze i delikatnie pocieraj, dopóki plama z soli nie zniknie.

4
woda utleniona

Woda utleniona:

Woda utleniona również zadziała jako środek do usuwania plam z soli Zrób roztwór rozcieńczony z 1/2 szklanki wody oraz 2 łyżek stołowych wody utlenionej. Zwilż koniec ściereczki w tym roztworze, pocieraj o zabrudzoną powierzchnie skórzana czy zamszową, do momentu, aż plama nie zniknie.

Przeczytaj teraz: Jak czyścić skórę?
 4.2/5 (25 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Chcesz by twoja garderoba zawsze wyglądała idealnie jednak nie zawsze masz czas by nad nią zapanować? Oto kilka rad jak...
Jak odświeżyć garderobę domowymi produktami?
Chcesz by twoja garderoba zawsze wyglądała idealnie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt