Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak pielęgnować fiołka afrykańskiego?

Jak pielęgnować fiołka afrykańskiego?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (21 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Fiołki afrykańskie są pięknymi kwiatami doniczkowymi. Pięknie prezentują się na parapecie okna. Kwitną obficie, a przy odpowiedniej pielęgnacji - nawet przez cały rok. Ich kwiaty mają barwę od ciemnofioletowej po jasny fiolet, róż, biały, niebieski, czerwony a także dwukolorowy. Niektóre odmiany mają kolorowe liście.
Rzeczy, których potrzebujesz:
ziemię, najlepiej torf, doniczkę, podstawkę, w okresie wiosenno letnim: płyn do kwiatów kwitnących
1
Posadzone w doniczce fiołki należy starannie pielęgnować. Roślina ta potrzebuje dużo światła, ale nie bezpośredniego słońca. Dobrze znosi słońce zimowe. Dobre oświetlenie spowoduje, że będzie kwitła przez cały rok. Fiołki przesadzamy wiosną, używamy trochę mniejszych doniczek, w których kwiaty lepiej kwitną. Fiołki osiągają wysokość do 15cm w zależności od odmiany. Kwiaty te można rozmnażać przez odcięcie kawałka ogonka liściowego lub przez rozdzielenie większej części rośliny.
2
Nie zraszaj fiołka afrykańskiego, podlewaj go wówczas, gdy ziemia w doniczce będzie lekko przeschnięta. Wodę wlewaj na podstawkę, jej nadmiar usuń po około 40 minutach. W okresie wiosenno-letnim odżywiaj roślinę nawozem płynnym do kwiatów kwitnących w stężeniu opisanym na opakowaniu. Jeżeli roślina jest zdrowa, ale nie kwitnie, przyczyną tego może być za duża doniczka. Jeżeli mimo to fiołek nie będzie kwitnął, dodaj do wody szczyptę uwodnionego siarczanu magnezu - ale tylko jeden raz w czasie sezonu. Zabieg ten spowoduje pobudzenie rośliny do kwitnienia.
Gdy roślina kwitnie drugi raz, to zwykle jej kwiaty są małe i nieliczne.

Zwiędłe kwiaty i liście usuwaj. Zakurzone liście czyść delikatnie miękkim pędzelkiem tak, aby nie uszkodzić rośliny. Nie nabłyszczaj liści, ,może to spowodować, że zaczną czernieć.
Jak pielęgnować paprotki?
Jak pielęgnować jukę?
Jak przechowywać kwiaty cięte?
Jak przycinać storczyki?
Ostrzeżenia
  • Pamiętaj, że przed każdym podlewaniem należy sprawdzić czy ziemia jest lekko przesuszona. Rośliny nie należy dokarmiać częściej, niż raz na dwa tygodnie.
Wskazówki
  • Należy pamiętać, że fiołek afrykański będzie nam kwitnął obficie i cieszył nasze oczy, jeżeli będziemy odpowiednio go pielęgnować. A więc stwórzmy mu odpowiednie warunki, a odpłaci nam pięknymi kwiatami. Minimalna temperatura, w której powinna przebywać roślina to 16 stopni C. Pamiętaj, że pączki kwiatowe nie zawiązują się podczas krótkich dni, ale doświetlenie rośliny pobudzi ją do kwitnienia.
Przeczytaj teraz: Jak pielęgnować anturium?
 3.5/5 (21 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Paprocie, mimo iż wcale nie kwitną, bujnie rosną i potrafią urzec każdego. Odpowiednio pielęgnowane mogą zdobić nasze...
Jak pielęgnować paprotki?
Paprocie, mimo iż wcale nie kwitną, bujnie rosną i potrafią urzec każdego. Odpowiednio...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Bogumila Sikora
  • Grzegorz Grzasko
  • Grazyna Gorczyca
  • Leszek Panacheda
  • Anna Grzywka
  • Monika Rojek
  • Małgorzata Stankiewicz
  • Ewa Kucińska
pasożyt