Tutaj jesteś: Zdrowie > Stomatologia > Ortodoncja > Jak wyprostować zęby bez aparatu?

Jak wyprostować zęby bez aparatu?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (33 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Najpopularniejszą metodą stosowaną w prostowaniu zębów jest aparat ortodontyczny, który bardzo często może być szalenie niewygodny dla pacjenta. W przypadku metalowych aparatów, metalowe druciki są przymocowane do przedniej strony zębów za pomocą zamków, na każdym zębie z osobna. Te metalowe druciki w połączeniu z zamkami są stopniowo coraz mocniej zaciskane w miarę upływu czasu, tak aby zmusić zęby do wyprostowania. Aparat ortodontyczny musi być stosowany przez pewien czas, po to żeby zęby mogły się ustawić w prostszej pozycji. Noszenie aparatu może być bolesne, ponieważ metal może kaleczyć policzki, usta i język. Aparat ortodontyczny może także być dość niewygodny w użytkowaniu i niekiedy wyglądać nieestetycznie. W dzisiejszych czasach jest wiele najróżniejszych opcji aparatów ortodontycznych. Możesz na przykład wybrać aparat z kolorowymi ceramicznymi zamkami, które są w mniejszym rozmiarze albo aparat z zamkami szafirowymi, które mają bardzo małe tarcie. Jeżeli chcesz wyprostować swoje zęby bez stosowania aparatu ortodontycznego, jest to możliwe dzięki najnowszym technikom dentystycznym.
1
invisalign

Jak prostować zęby bez aparatu ortodontycznego?

W dzisiejszych czasach istnieje możliwość wyprostowania zębów bez stosowania aparatu ortodontycznego, co jeszcze kilka lat temu było niewyobrażalne. Dziś jest dostępnych wiele innych opcji prostowania zębów, bez udziału tradycyjnych aparatów ortodontycznych.

Najbardziej popularną metodą jest obecnie system Invisalign, który tworzą przezroczyste płytki nakładane na zęby, w celu ich wyprostowania. Inną znaną metodą są aparaty językowe, które są mocowane po wewnętrznej stronie zębów tak, że są niewidoczne. Jest jeszcze wiele innych sposobów, jak między innymi kosmetyczne modelowanie zębów, porcelanowe licówki itd.

Przeczytaj poniższy artykuł, aby dowiedzieć się jak wyprostować zęby bez stosowania aparatu ortodontycznego.

2

Invisalign.

Jest to jedna z najpopularniejszych metod, aby wyprostować zęby, ponieważ system ten nie posiada niewygodnych dla użytkownika zamków.

Invisalign jest systemem, który opiera się na nakładaniu przezroczystych płytek (przypominających transparentne ochraniacze na dziąsła) na zęby, po to aby zmienić pozycje w jakich rosną zęby. Z natury przezroczyste, są naprawdę trudne do zauważenia. Użytkownicy mogą ściągać płytki do jedzenia i szczotkowania zębów. Nakładki należy wymieniać raz w tygodniu po to żeby osiągnąć zamierzone efekty. Kuracja zajmuje około roku, ale jest w miarę wygodna dla użytkowników. Jedyną wadą jest to, że system Invisalign jest najlepszy dla osób, które mają jedynie małą wadę zgryzu. Dodatkowym minusem jest także fakt, iż metoda ta jest znacznie droższa w porównaniu z tradycyjnym aparatem ortodontycznym.

3
System inman aligner

Inman Aligner.

Inman aligner jest postrzegany jak skrzyżowanie systemu Invisalign i tradycyjnego aparatu ortodontycznego. Nie jest on przezroczysty, tak jak Invisailgn, ponieważ posiada metalowe elementy. Jednak system ten, również można ściągać z zębów i jest bardzo przyjazny dla użytkowników oraz o wiele bardziej wygodny niż tradycyjny aparat ortodontyczny.

Pomimo tego, że widoczna część systemu Inman Aligner jest transparentna, w większości przypadków metalowe druciki mogą być widoczne na przednich zębach. Inman Aligner ma zaczepione sprężynki na tylnej powierzchni zębów, które w połączeniu z widocznym metalowym pręcikiem na przedniej stronie zębów pracuje na pożądaną zmianę pozycji ułożenia zębów. System Inman Aligner jest uważany za nieco szybszy niż system Invisalign i nie trzeba go co jakiś czas wymieniać, tak jak w przypadku Invisalign.

4
Licówki

Licówki i modelowanie kosmetyczne.

W zasadzie nie są one stosowane, aby wyprostować zęby, ale mogą łatwo zatuszować niedoskonałości zębów. Licówki mogą być nakładane na przednią powierzchnię zębów, aby ukryć minimalne problemy ortodontyczne i aby sprawić, że zęby wyglądają na proste. Są one produkowane z porcelany lub materiału kompozytowego i mogą zaoferować łatwe i szybkie rozwiązanie problemu krzywych zębów, bez stosowania aparatu ortodontycznego.

Podczas gdy licówki mogą poprawić wygląd zębów, mogą one również niestety w trakcie ich zakładania uszkodzić naturalną strukturę zębów. Licówki muszą również być co jakiś czas wymieniane.

Modelowanie kosmetyczne jest kolejną metodą, która może pomóc w wiadomej sprawie. Wymaga ono serii zabiegów, podczas których zęby nabierają nowego kształtu, w taki sposób, że ukrywają niedoskonałości. Sposób ten jest głównie stosowany w przypadku zębów górnych.

5
Aparat językowy

Inne alternatywy.

Jeżeli przeszkadza Ci widoczność aparatu ortodontycznego, możesz wypróbować aparaty językowe, które są przytwierdzane do tylnej powierzchni przednich zębów. Mimo, że mogą one być niewygodne, pocieszający jest fakt iż aparat ten jest w zasadzie niewidoczny. Możesz także pójść w stronę ceramicznych aparatów ortodontycznych, które są o wiele mniej widoczne niż tradycyjne metalowe aparaty.

Teraz wiesz już znacznie więcej o różnych metodach, dotyczących prostowania zębów. Podczas gdy wiele osób chce wiedzieć jak naturalnie wyprostować zęby, nie można nie zauważyć, że wszystkie a przynajmniej większość różnych opcji prostowania zębów, wymaga użycia kilku narzędzi, aby osiągnąć upragniony efekt. Nie ma całkowicie naturalnej metody prostowania zębów, jednak niektóre z wyżej wymienionych sposobów ma małe wykorzystanie najróżniejszych narzędzi aby wyprostować zęby. Ortodonta lub nawet Twój dentysta może zasugerować Ci najlepszą dla Ciebie opcję, z zależności od najróżniejszych czynników, jak np. stopień wygody, widoczność stosowanych materiałów oraz zakres trudności prostowania.

 2.9/5 (33 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (11)

Zawiedziona - 2016-03-10
Mialam 2 razy aparat ortodoncyjne staly. Za drugim razem namowil mnie ortodonta z ortoden w Rzeszowie. Pomimo malej wady sie zgodzilam. Zeby sie wyprostowaly ale po dwoch miesiacach byly krzywe ortdonta bagatelizowal kazal nosic plastikowe nakladki kolejny wydatek i tak przez ponad rok Prosilam o drut ale powiedzial ze lepsze sa plastikowe nakladki Co okazalo sie nie prawda po 3 latach od przygody z ortodont zeby sie strasznie pojrzywily. Wydane pieniadze i brak fachowej opieki! Kiedy wrocilam po 3 latach i powiedzialam lekarzowi zeby patrzyl co zrobil powiedzial ze to moja wina bo nie nosilam wkladek. Ludzie!!!!! Placilam za nie prawie 7 tysiecy i mialabym nie nosic, Dzis procesuje sie z ortodontem i czekam na zwrot pieniedzy za leczenie
qwd - 2015-01-14
łuki podniebienne montowane na stałe, to jest koszmar, nie da się jeść, trudno doczyścić zęby i łatwo się psują
niezadowolona - 2015-01-14
Nosiłam Clear Aligner przez kilka miesięcy by później dowiedzieć się iż niestety ale muszę skorzystać jednak z aparatu stałego. Pieniądze wyrzucone w błoto około 4- 5 tys. Zęby co prawda szybko się wyprostowały nie mniej jednak efekt utrzymał się jedynie miesiąc - dziś moje zeby nadal krzywe. niestety !!!! nie polecam też kliniki ORTODENT W RZESZOWIE -> NACIĄGACZE
Ana - 2015-01-14
Po co prostować zęby, jak teraz krzywe są modne? Są specjalne aparaty, tzw. rotacyjne, aby zęby lekko pokrzywić. I aparaty te są o wiele droższe od tych prostujących. Poza tym po zdjęciu aparatu prostującego zęby z czasem i tak się pokrzywią. Wiem, bo to przerabiałam. A lekko krzywe zęby są seksowne.
miodek - 2015-01-14
"okres czasu" - gratuluje wykształcenia
tośka - 2015-01-14
A ja nosiłam Clear Aligner i tak, wyjmowałam go tylko do posiłków bo aparat jest niewidoczny i nie przeszkadza w mowieniu. Jednak efekt mnie rozczarował. Mimo, że wada była mała zęby i tak nie są tak wyprostowane jak powinny. A koszt to 6000 zł (7 cykli x 800 zl) + zdjęcia, itp. ja tej metody nie polecam. Na forach jest mnóstwo negatywnych opinii potwierdzonych zdjęciami. Lepiej pomęczyć się z "blaszakiem".
Monika - 2015-01-14
Autor czerpie wiedzę ze średniowiecza. Aparaty ortodontyczne wcale nie są niewygodne i nie sprawiają bólu - po dwóch trzech dniach nie odczuwa się ich w ustach. Można je nosić latami. A porcelanowe licówki owszem, bardzo zmieniają wygląd zębów, ale też dla nich bardzo inwazyjne. Absolutnie nie jest to alternatywa dla aparatu ortodontycznego, który leczy. Noszę aparat od kilku lat i nie jest to żadna niedogodność.
ble - 2015-01-14
Z wyjątkiem licówek, to wszystkie wymienione metody są aparatami ortodontycznymi. Jedne są stałe inne nie. Pisanie artykułu jest związane ze zdobyciem materiałów i wgłębieniem się w temat, a nie przepisaniem informacji z ulotek reklamujących metody prostowania zębów. Zarówno aparat stały montowany na zewnątrz, jak i wewnątrz zębów jest najszybszą metodą prostowania zębów. Aparaty wyjmowane zmniejszają efektywność. Gratuluję twierdzenia, że transparentna nakładka na zęby może być wyjmowana tylko do jedzenia posiłków. Chciałabym widzieć kogoś, kto egzystuje w pracy bełkocząc i sepleniąc (taki jest skutek uboczny noszenia nakładek) i jeszcze za to płaci więcej, niż za aparat stały.
kamcia - 2013-05-28
Ja od siebie polecam Clear Aligner, który jest duuuuużo tańszy niż Invisalign i chyba łatwiej dostępny w Polsce, a działa tak samo :D Robiłam w salonie Ortodent w Rzeszowie i szczerze polecam :)
zigitrn - 2013-01-14
Niektórym kobietom aparat na zębach dodaje seksapilu ;)
zenek50zenek - 2013-01-11
nie uważam aby aparat był nieestetyczny jeśli dba sie o higienę jamy ustnej to wszytsko jest ok
 
Dbanie o zęby z aparatem stałym wymaga wiele pracy, ponieważ trudno jest dotrzeć do wszystkich powierzchni zębów oraz...
Jak czyścić zęby z aparatem?
Dbanie o zęby z aparatem stałym wymaga wiele pracy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt