Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Wielkanoc > Dekoracje Wielkanocne > Jak zrobić przeplatany koszyczek wielkanocny?

Jak zrobić przeplatany koszyczek wielkanocny?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 15 
Poniższy projekt został wykonany w oparciu o tradycyjne duńskie serce, które często można spotkać w okolicach Świąt Bożego Narodzenia i Walentynek. Tutaj jednak nieco go zaktualizowaliśmy w ramach Wielkanocy. Taki koszyczek wypełniony słodyczami jest wspaniałym pomysłem na wiosenny mały prezent.
Rzeczy, których potrzebujesz:
2 arkusze ozdobnego papieru o wymiarach 30cm x 30cm (każdy w innym wzorze, do kupienia np. tutaj), Kawałki trzeciego arkusza papieru, Nożyczki, Linijka, Ołówek, Ozdobne ćwieki (do kupienia tutaj), Klej w sztyfcie, Spinacze do papieru, Nożyk hobbystyczny typu "skalpel" (do kupienia tutaj), Skrawki tektury, Wycinarka do kółek (opcjonalnie), Dziurkacz do papieru (opcjonalnie), Kostka introligatorska (opcjonalnie)
1
Koszyczek wielkanocny z papieru 1
Zacznij od przecięcia obu arkuszy papieru, o wymiarach 30cm x 30 cm, na pół. Twój koszyk zostanie wykonany z dwóch kawałków obu arkuszy, o wymiarach 15cm x 30cm (każdy arkusz w innym wzorze). Złóż każdy z kawałków w poprzek na pół, tak aby wzór papieru był na zewnątrz. Aby koszyczek był większy użyj proporcjonalnie większej kartki papieru.
2
Koszyczek wielkanocny z papieru 2
Wykonaj następujące pomiary na obu kawałkach papieru i umieść zagięcie u dołu, tak jak widzisz to na zdjęciu. Na zagiętej krawędzi odmierz 5 cm do środka od prawej strony i zaznacz w danym miejscu. Na górnej krawędzi również odmierz 5 cm do środka od prawej strony.

Następnie narysuj linię, prowadzącą od zaznaczeń do rogów, tak jak zostało to zilustrowane poniżej.
3
Koszyczek wielkanocny z papieru 3
Przytnij oba kawałki papieru wzdłuż tych linii. Następnie umieść jeden pasek z zagięciem u góry, a drugi z nich w poprzek nad nim, wyrównując ich dolne krawędzie. Teraz poprowadź linię około 3 mm od górnej krawędzi kawałka położonego w poprzek, tak jak widzisz na obrazku. Odwróć kierunek i zaznacz taki sam punkt na drugim kawałki papieru.
4
Koszyczek wielkanocny z papieru 4
Podziel szerokość każdego z kawałków papieru na 4 równe części. Skorzystaj z takiego sposobu: umieść linijkę w poprzek papieru i obracaj ją do momentu, aż uzyskasz łatwo podzielny wynik pomiaru – 10 cm. Następnie, zaznacz kropkę po każdych 2,5 cm. Narysuj równoległe linie przebiegające przez te kropki, zatrzymując się na linii, którą narysowałaś w kroku 3.
5
Koszyczek wielkanocny z papieru 5
Przetnij papier wzdłuż tych linii, zatrzymując się na linii, którą wykonałaś w kroku 3. Zrób to samo z drugim kawałkiem papieru.
6
Koszyczek wielkanocny z papieru 6
Rozłóż oba kawałki papieru i złóż je ponownie na pół, tak aby wzór papieru był po stronie zewnętrznej. Umieść je w takim kierunku.
7
Koszyczek wielkanocny z papieru 7

Teraz nadszedł czas, aby spleść oba kawałki ze sobą. W Internecie jest wiele dobrych poradników, które pomogą Ci przejść przez ten etap wykonania koszyczka np."koszyczek serduszko na Dzień Matki", "koszyczek na choinkę".

Plecenie będzie się wydawać nieco kłopotliwe, kiedy będziesz je wykonywać za pierwszym razem, ale kiedy już zaznajomisz się z tą czynnością, zobaczysz, że jest ona całkiem prosta. Musisz po prostu pamiętać, że nie splatasz pasków nad i pod sobą nawzajem, lecz że wplatasz je przez siebie.

8
Koszyczek wielkanocny z papieru 8
Teraz kiedy plecenie jest zakończone, delikatnie odwiń do góry dolny punkt koszyka, tak jak widać to na zdjęciu. Wzorek na końcówce powinien pasować do wzoru splotu. Zaznacz to zagięcie za pomocą kostki introligatorskiej lub paznokcia.
9
Koszyczek wielkanocny z papieru 9
Włóż kawałek tektury do koszyczka, będziemy musieli teraz wyciąć szczeliny i musimy zrobić to tak, aby ciąć jedynie przez przód koszyka. Użyj scyzoryka, aby zrobić małe nacięcia na złożonej końcówce i warstwie papieru za nią.
10
Koszyczek wielkanocny z papieru 10
Zrób kwiat. Używam do tego, wycinaczki do papieru w kształcie koła i robię na nim nacięcia. Możesz również nakreślić koło za pomocą cyrkla. Jeżeli masz np. wycinaczkę do papieru w kształcie kwiatu, nie wahaj się jej użyć. Przekłuj lub wytnij dziurkę po środku kwiatu i wetknij w nią ozdobny ćwiek.
11
Koszyczek wielkanocny z papieru 11
Teraz wetknij końcówkę ćwieka przez szczeliny, które wycięłaś w swoim koszyku. Zagnij tył ćwieka, aby go zabezpieczyć. Zobacz na zdjęciu jak koszyczek powinien wyglądać w środku.
12
Koszyczek wielkanocny z papieru 12
Przytnij górną część koszyka, tak aby uzyskać zaokrąglony kształt. Możesz użyć do tego zarówno cyrkla jak talerza lub miski, albo po prostu przytnij krawędź na oko. Jeżeli masz nożyczki wycinające wzorki, jest to idealna okazja aby ich użyć.
13
Koszyczek wielkanocny z papieru 13
Po bokach koszyczka, załóż otwarte krawędzie na około 1,2 cm i przyklej je klejem w sztyfcie (najładniejszy rezultat osiągniesz jeśli przykleisz przednią stronę do tyłu). Przytrzymaj chwilkę do momentu aż klej wyschnie.
14
Koszyczek wielkanocny z papieru 14
Wytnij pasek o wymiarach 5cm x 30 cm z resztek papieru. Złóż go wzdłuż na pół, wzorem na zewnątrz i sklej go w środku. To będzie uchwyt Twojego koszyka. Przyklej jego końcówki wewnątrz boków koszyka.

Jeśli masz ochotę dodaj więcej kwiatków (lub innych ozdobników jak np. wstążki, guziczki itp.) do swojego koszyka. Wypełnij go rzeżuchą albo słodyczami. Gotowe!
 4.6/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ten prześliczny koszyczek reprezentuje wszystkie cechy wiosny i będzie idealny do wykorzystania go na świąteczne jajka...
Jak zrobić koszyczek wielkanocny z materiału?
Ten prześliczny koszyczek reprezentuje wszystkie cechy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt