Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Meble > Sofy i kanapy > Jak dbać o meble skórzane ?
Jak dbać o meble skórzane ?

Jak dbać o meble skórzane ?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (91 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jeśli zdecydowałeś się na luksusowe meble skórzane, musisz odpowiednio o nie zadbać, tak aby służyły ci przez wiele lat. Skóra, podobnie jak wino, im starsza tym bardziej szlachetna i elegancka.
5
Do mebli skórzanych nie należy stosować środków czyszczących niesprawdzonych producentów, można w ten sposób zniszczyć meble. Nie kupuj środków chemicznych zawierających naftę, rozpuszczalniki, lakier, terpentynę czy alkohol ponieważ substancje te niszczą naturalną, cienką warstwę ochronną skóry, przez co narazisz meble skórzane na odbarwienia.
6
Meble skórzane wymagają też odpowiedniego czyszczenia. Jasna skóra jest bardziej narażona na zabrudzenia, dlatego jeśli masz małe dzieci zastanów się czy warto wydać dużo pieniędzy i kupić meble skórzane.
7
Do czyszczenia mebli skórzanych nie należy używać rozpuszczalników, spirytusu, acetonu lub proszku do prania, nie można ich prasować ani suszyć suszarką czy przy farelce.
8
Świeże plamy lub zabrudzenia najlepiej natychmiast zetrzeć białym papierowym ręcznikiem. Nie można czekać aż substancja wchłonie się w skórę mebli. Papierowy ręcznik dodatkowo wchłonie wilgoć z zabrudzenia. Jeśli plama nie zniknie, zabrudzoną powierzchnię trzeba wyczyścić odpowiednim środkiem czyszczącym.
Jak zbudować pergolę?
Jak zrobić parawan z materiału?
Jak urządzić sypialnię wg zasad Feng Shui?
Jak odnowić stare meble?
Ostrzeżenia
  • Meble skórzane nie powinny być narażone na bezpośrednie działanie promieni słonecznych, ponieważ skóra płowieje, pod wpływem słońca znacznie szybciej też wysycha i pęka.
  • Mebli skórzanych nie należy stawiać zbyt blisko kaloryferów lub innych źródeł ciepła.
Wskazówki
  • Zanim usiądziesz na meblach skórzanych upewnij się, że po czyszczeniu skóra wyschła.
 3.8/5 (91 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Z palet drewnianych można zrobić niemal wszystko - od stolików do krzeseł, siedzisk czy sofy. Nowe palety drewniane nie...
Jak zrobić siedzisko z drewnianej palety?
Z palet drewnianych można zrobić niemal wszystko - od...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt