Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Wielkanoc > Kartki Wielkanocne > Jak zrobić kartkę wielkanocną w kształcie kurczaka?

Jak zrobić kartkę wielkanocną w kształcie kurczaka?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (90 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Wielkanoc pełna jest symboli i to nie tylko religijnych. Na kartkach wielkanocnych królują zajączki i kurczaczki. Podobnie jest i w tym przypadku. Jednak przedstawiona tutaj kartka jest dość nietypowa. Nie tyle wyróżnia się motywem kurczaczka, co ... no właśnie - ona jest kurczaczkiem.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Żółty brystol, Klej, Kolorowe kartony w różnych kolorach i wzorach (na przykład takie), Dwa czarne guziki, Nożyczki, Taśma piankowa (do kupienia tutaj), Ołówek
1
Złóż kawałek żółtego brystolu na pół. Narysuj na nim jajowaty kształt tak, by jedna jego krawędź przylegała po części do miejsca zgięcia. Wytnij ten kształt. Będzie to szkielet twojej kartki.
2
Nożyczkami wystrzęp górną część kartki, podobnie jak na zdjęciu. Uważaj, żeby nie przeciąć miejsca zgięcia kartki. Chcesz przecież, żeby można ją było rozłożyć i napisać w środku życzenia.
3
Na górze kartki przyklej dwa czarne guziki. Będą to oczy kurczaczka
4
Z kawałka pomarańczowego kartonu wytnij trójkąt. Wygnij jego środek nawijając go na chwilę na ołówek. Od spodu trójkąta naklej kawałek taśmy gąbki. Odklej warstwę zabezpieczającą taśmę i przyklej dziób w odpowiednim miejscu kartki. Dzięki taśmie - gąbce dziób będzie ładnie odstawać.
5
Teraz przygotuj papier kolorowy lub dekoracyjny karton. Powycinaj różnokolorowe paski i przyklej je na kartce w wybranej przez siebie kolejności. Jeśli chcesz, ozdób brzeg górnego paska nożyczkami dekoracyjnymi. Gdy przykleisz już wszystkie pasy, przytnij je tak, by nie wystawały poza krawędzie kartki.
Jak zrobić kartki wielkanocne?
Jak zrobić kartkę wielkanocną metodą quillingową?
Jak zrobić kartkę na Wielkanoc z zajączkiem?
Jak ozdobić jajko styropianowe papierowymi kółkami?
6
Przyłóż kartkę ciężką książką i poczekaj, aż klej dobrze wyschnie.
7
kartka wielkanocna - kurczaczek
Teraz nadeszła pora na nóżki kurczaczka. Moje mają kształt serduszek, ale możesz zrobić je również w bardziej tradycyjnej formie. Jak widzisz na zdjęciu obok, nóżki mają formę składanej harmonijki. Dzięki temu nie tylko fajnie wyglądają, ale można je również w łatwy sposób złożyć i schować kartkę do koperty.
8
Żeby zrobić takie nóżki, najpierw wytnij z brystolu dwa serduszka. Następnie wytnij dwa identyczne kartonowe paski. Złóż każdy z nich w harmonijkę. Jeden jej koniec przyklej za pomocą taśmy dwustronnej do serduszka, a drugi zamocuj po wewnętrznej stronie kartki.
9
Możesz również dodatkowo udekorować kurczaczka. Ja postanowiłam wyposażyć mojego w kilka papierowych kwiatków. Przed naklejeniem ich na kartkę, lekko powyginałam ich płatki, żeby sprawiały wrażenie wypukłych. Środek jednego z kwiatków zrobiłam z guzika. W przypadku tych dekoracji również sprawdzi się dwustronna taśma-gąbka.
 4.6/5 (90 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (8)

wercia1234 - 2016-03-09
Ładne też chce zrobić tą kartke:) :) :)
ula - 2013-02-20
subcio
ula - 2013-02-19
subcio
lori66534 - 2013-01-12
Świetne kartki. co roku sama robię kartki ale tym razem zainspiruję się tym pomysłem. super ci to wyszło na prawdę podziwiam oryginalność i pomysłowość wykonania. idealnie dobrane proporcje co mi niekoniecznie się udaje zrobić co tu dużo gadać gratuluję wykonania! coś niesamowitego.
Paula - 2012-04-04
Super Ci to wyszło. Ja też potrzebowałam kartki na technikę =) I znalazłam.Ale nie rozumiem nóżek =(
Najwyżej nie będzie stać ;D
Dzięki Serdeczne Za Pomysł. Biorę się do roboty ;D
barto - 2012-03-27
fajne
Tecnica;) - 2012-03-15
Super pomysł na kartkę :) Nie wiedziałam jak zrobić coś fajnego na ocenę z techniki no i znalazłam to cudo. Super :D
monia230777 - 2012-03-15
Super
 
Masz dosyć tradycyjnych kartek wielkanocnych? Wszędzie tylko kurczaczki, pisanki, zajączki, baranki, klasyczny układ,...
Jak zrobić kartkę wielkanocną – budka dla ptaka?
Masz dosyć tradycyjnych kartek wielkanocnych? Wszędzie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt