Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Przenoszone Drogą Płciową > Jak leczyć świerzb?
Jak leczyć świerzb?

Jak leczyć świerzb?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.5/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Wydawałoby się, że człowiek XXI w. będzie wolny od „średniowiecznych”, a już na pewno „zeszłowiecznych” pasożytów, takich jak wszy czy świerzb. Okazuje się jednak, że mimo upływu czasu i niezależnie od rozwoju medycyny, problem ten dotyka wielu osób i niestety – wciąż jest dosyć powszechny. Żeby wyleczyć się ze świerzbu, potrzebna jest nie tylko terapia, ale i profilaktyka. Dlatego tak ważne jest zrozumienie w jaki sposób najczęściej dochodzi do zakażenia. Tylko taka wiedza pomoże nie tylko uwolnić się od tego uciążliwego pasożyta, ale również zapobiegać zakażeniom w przyszłości. Zaczynajmy więc..
1
Świerzb wywołują pasożyty, tzw. świerzbowce ludzkie. Ich ofiarą można paść bardzo łatwo: w hotelu na skutek zaniedbań w higienie (brudna pościel, ręczniki), przez bezpośredni kontakt z osobą zakażoną lub przedmiotami będącymi w jej posiadaniu (dotykanie skóry zakażonego, stosunek seksualny, używanie wspólnych przedmiotów, ręczników, spanie w tej samej pościeli, korzystanie ze wspólnej łazienki). Jak więc widzisz, zarazić może się każdy, a okazji ku temu nie brakuje.
2
Osoba chora na świerzb odczuwa bardzo dokuczliwe swędzenie skóry. W miejscach zakażonych świerzbowcem pojawiają się charakterystyczne pręgi. Świerzb jest pasożytem ciepłolubnym, dlatego pręgi te obserwujemy najczęściej między palcami rąk, w okolicach pach i pachwin, a nawet pośladków. Obecność pasożyta może dawać również objawy alergiczne (wysypka, krostki) w miejscach bezpośrednio niezakażonych. Swędzenie nasila się pod wpływem temperatury, czyli najczęściej wieczorem, gdy po gorącej kąpieli kładziemy się spać do ciepłego łóżka.
Jaką dietę stosować przeciw grzybicy?
Domowe sposoby na czyraki
Jak leczyć swędzenie skóry?
Jak wyleczyć świerzb domowymi sposobami?
Wskazówki
  • W ramach wsparcia w walce ze świerzbem zaleca się przyjmowanie ziół o działaniu przeciwpasożytniczym. Naturalny zestaw wyciągów z takich roślin znajdziesz na przykład w suplemencie Para Farm (do kupienia tutaj).
Przeczytaj teraz: Świerzb - objawy, leczenie
 2.5/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

nieznany - 2016-01-15
Witam! Brałam iwermektyne na świerzb i nie pomogło czy jest coś jeszcze takiego żebym się tego pozbył? Jestem obecnie w Czechach pomocy
ucz15417 - 2016-01-11
Znalazłam poradnik dzięki któremu pozbyłam się świerzbu w ciągu dwóch dni domowym sposobem :)
http://bit.ly/1PnSzct
Świerzb jest chorobą bardzo zaraźliwą. Można zarazić się nim w pracy, przedszkolu, szkole czy w szpitalu. Objawami jest...
Świerzb jest chorobą bardzo zaraźliwą. Można zarazić...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt