Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Przenoszone Drogą Płciową > Jak leczyć świerzb?
Jak leczyć świerzb?

Jak leczyć świerzb?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.3/5 (12 ocen)
Oceń 
Wydawałoby się, że człowiek XXI w. będzie wolny od „średniowiecznych”, a już na pewno „zeszłowiecznych” pasożytów, takich jak wszy czy świerzb. Okazuje się jednak, że mimo upływu czasu i niezależnie od rozwoju medycyny, problem ten dotyka wielu osób i niestety – wciąż jest dosyć powszechny. Żeby wyleczyć się ze świerzbu, potrzebna jest nie tylko terapia, ale i profilaktyka. Dlatego tak ważne jest zrozumienie w jaki sposób najczęściej dochodzi do zakażenia. Tylko taka wiedza pomoże nie tylko uwolnić się od tego uciążliwego pasożyta, ale również zapobiegać zakażeniom w przyszłości. Zaczynajmy więc..
1
Świerzb wywołują pasożyty, tzw. świerzbowce ludzkie. Ich ofiarą można paść bardzo łatwo: w hotelu na skutek zaniedbań w higienie (brudna pościel, ręczniki), przez bezpośredni kontakt z osobą zakażoną lub przedmiotami będącymi w jej posiadaniu (dotykanie skóry zakażonego, stosunek seksualny, używanie wspólnych przedmiotów, ręczników, spanie w tej samej pościeli, korzystanie ze wspólnej łazienki). Jak więc widzisz, zarazić może się każdy, a okazji ku temu nie brakuje.
2
Osoba chora na świerzb odczuwa bardzo dokuczliwe swędzenie skóry. W miejscach zakażonych świerzbowcem pojawiają się charakterystyczne pręgi. Świerzb jest pasożytem ciepłolubnym, dlatego pręgi te obserwujemy najczęściej między palcami rąk, w okolicach pach i pachwin, a nawet pośladków. Obecność pasożyta może dawać również objawy alergiczne (wysypka, krostki) w miejscach bezpośrednio niezakażonych. Swędzenie nasila się pod wpływem temperatury, czyli najczęściej wieczorem, gdy po gorącej kąpieli kładziemy się spać do ciepłego łóżka.
Jak wyleczyć świerzb domowymi sposobami?
Jak leczyć swędzenie skóry?
Jak rozpoznać grzybicę paznokci?
Jak leczyć grzybicę jamy ustnej?
Wskazówki
  • W ramach wsparcia w walce ze świerzbem zaleca się przyjmowanie ziół o działaniu przeciwpasożytniczym. Naturalny zestaw wyciągów z takich roślin znajdziesz na przykład w suplemencie Para Farm (do kupienia tutaj).
strona 1 z 2następna >
 2.3/5 (12 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak czyścić uszy kotu?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Marcin Parafinczuk
  • Mariusz Magryś
  • Szymon Kabaciński
  • Magda Pisarczyk
  • Monika Trojanowska
  • Ewa Wenc
  • Krystian Chalupczak
  • Joanna Bednarek
  • Tomek Kowalski
  • Mariola Rękorajska
  • Beata Kuziora
  • Ola Ziajka
  • Martyna Kuty
  • Karolina Dworzańska
  • Ewa Lewandowska
  • Sabina Śpiewak
  • Jadwiga Wrzesińska
  • Krystyna Konopska
  • Anna Kędra
  • Milena Koźlarek
  • Eryk Lędwinski
  • Anna Lamparska
  • Stanislawa Zielinska
  • Marcin Macios
  • Rafał Pietras
  • Madzia Magdalena
  • Patryk Kukier
  • Lidia Świech
  • Ania Macudzińska
  • Elżbieta Rypin