Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Przenoszone Drogą Płciową > Jak leczyć świerzb?
Jak leczyć świerzb?

Jak leczyć świerzb?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.5/5 (15 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Wydawałoby się, że człowiek XXI w. będzie wolny od „średniowiecznych”, a już na pewno „zeszłowiecznych” pasożytów, takich jak wszy czy świerzb. Okazuje się jednak, że mimo upływu czasu i niezależnie od rozwoju medycyny, problem ten dotyka wielu osób i niestety – wciąż jest dosyć powszechny. Żeby wyleczyć się ze świerzbu, potrzebna jest nie tylko terapia, ale i profilaktyka. Dlatego tak ważne jest zrozumienie w jaki sposób najczęściej dochodzi do zakażenia. Tylko taka wiedza pomoże nie tylko uwolnić się od tego uciążliwego pasożyta, ale również zapobiegać zakażeniom w przyszłości. Zaczynajmy więc..
1
Świerzb wywołują pasożyty, tzw. świerzbowce ludzkie. Ich ofiarą można paść bardzo łatwo: w hotelu na skutek zaniedbań w higienie (brudna pościel, ręczniki), przez bezpośredni kontakt z osobą zakażoną lub przedmiotami będącymi w jej posiadaniu (dotykanie skóry zakażonego, stosunek seksualny, używanie wspólnych przedmiotów, ręczników, spanie w tej samej pościeli, korzystanie ze wspólnej łazienki). Jak więc widzisz, zarazić może się każdy, a okazji ku temu nie brakuje.
2
Osoba chora na świerzb odczuwa bardzo dokuczliwe swędzenie skóry. W miejscach zakażonych świerzbowcem pojawiają się charakterystyczne pręgi. Świerzb jest pasożytem ciepłolubnym, dlatego pręgi te obserwujemy najczęściej między palcami rąk, w okolicach pach i pachwin, a nawet pośladków. Obecność pasożyta może dawać również objawy alergiczne (wysypka, krostki) w miejscach bezpośrednio niezakażonych. Swędzenie nasila się pod wpływem temperatury, czyli najczęściej wieczorem, gdy po gorącej kąpieli kładziemy się spać do ciepłego łóżka.
Jak leczyć swędzenie skóry?
Jak pozbyć się brodawek płaskich?
Jak leczyć nadmierną potliwość stóp?
Jaką dietę stosować przeciw grzybicy?
Wskazówki
  • W ramach wsparcia w walce ze świerzbem zaleca się przyjmowanie ziół o działaniu przeciwpasożytniczym. Naturalny zestaw wyciągów z takich roślin znajdziesz na przykład w suplemencie Para Farm (do kupienia tutaj).
3
Gdy tylko zaobserwujemy u siebie objawy świerzbu, należy niezwłocznie udać się do lekarza. Ponieważ jest to choroba zakaźna, przebadać powinny się również osoby znajdujące się w bezpośrednim otoczeniu zakażonego.
4
Świerzb leczy się zewnętrznie, nakładając na ciało substancje płynne lub w postaci maści (Crotamiton, maść Wilkinsona, Novoscabin). Smaruje się nimi ciało przez okres około 4-5 dni. Lekarz prawdopodobnie zaleci, abyś przed zastosowaniem leku wziął gorącą kąpiel, która ułatwi wchłanianie preparatu. Świąd powinien całkowicie ustąpić po kilku dniach od zakończenia terapii.
5
Niezwykle ważnym elementem jest również całkowite wytępienie pasożyta z otoczenia. Musisz wyprać pościel, bieliznę i ręczniki w temperaturze 90 stopni, bowiem tylko wysoka temperatura jest w stanie zniszczyć świerzbowca. Dla pewności wyprasuj wyprane rzeczy gorącym żelazkiem. Jeśli twojej bielizny nie wolno prać w wysokich temperaturach, dla bezpieczeństwa wyrzuć ją (lub szczelnie zabezpiecz i poczekaj 10 dni aż pasożyt zginie, a następnie wypierz ją w pralce). Dokładnie wypierz dywany, wyszoruj podłogi, wyczyść na mokro tapicerki i pościeraj meble. W sklepach dostępne są środki przeciwpasożytnicze, które pomogą ci wyplenić pasożyta z domu na dobre.
Wskazówki
Przeczytaj teraz: Świerzb - objawy, leczenie
 2.5/5 (15 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

nieznany - 2016-01-15
Witam! Brałam iwermektyne na świerzb i nie pomogło czy jest coś jeszcze takiego żebym się tego pozbył? Jestem obecnie w Czechach pomocy
ucz15417 - 2016-01-11
Znalazłam poradnik dzięki któremu pozbyłam się świerzbu w ciągu dwóch dni domowym sposobem :)
http://bit.ly/1PnSzct
Świerzb jest bardzo nieprzyjemną i zaraźliwą dolegliwością. Wiele osób jednak wybiera leczenie naturalne od...
Jak leczyć świerzb olejkiem z drzewa herbacianego?
Świerzb jest bardzo nieprzyjemną i zaraźliwą dolegliwością...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt