Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Kwiaty w Ogrodzie > Jak pielęgnować begonie?

Jak pielęgnować begonie?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Begonie należą do roślin ozdobnych i bardzo popularnych. Ojczyzną tych roślin jest Azja,Afryka a także pochodzą z tropikalnych rejonów Ameryki Środkowej i Południowej.Begonie charakteryzują się pięknymi kwiatami i posiadają bardzo ładne i zarazem efektowne liście.Można je uprawiać w doniczkach w domu, na balkonach, tarasach a także bezpośrednio w ogrodzie.
1
Kwiaty begonii są koloru pomarańczowego, czerwonego, żółtego a także różowego. Wiosną wsadzamy bulwy do doniczek. Najlepsza ziemia to mieszanka piasku z torfem. Bulwę możemy przeciąć na pół ale należy to zrobić tak aby każda część miała korzenie i pąki. Ściętą część bulwy zabezpiecz przed wsadzeniem do ziemi. Roślina dobrze się rozwija w pełnym świetle rozproszonym, nie znosi bezpośredniego nasłonecznienia, należy zraszać roślinę raz na tydzień, umieszczamy doniczkę z kwiatem na podstawce z kamykami przykrytymi do 3/4 wodą.
2
Wczesną wiosną zaczynamy podlewać bulwy.Gdy wykształci się roślina przed podlaniem sprawdzamy czy powierzchnia ziemi jest obsuszona.Należy pilnować aby nie przelać rośliny bo spowoduje to gnicie bulwy. Gdy zaczną wykształcać się płatki kwiatowe możemy zacząć dokarmiać roślinę. W tym celu raz na dwa lub trzy tygodnie zasilamy płynnym nawozem do roślin kwitnących zgodnie z zaleceniem producenta na opakowaniu. Nie należy nabłyszczać rośliny, w razie zabrudzenia roślinę odkurz miękkim pędzelkiem.
Jak pielęgnować cyklameny?
Jak pielęgnować pelargonie?
Jak sadzić magnolie?
Jak uprawiać piwonie?
Ostrzeżenia
  • Pamiętaj aby rośliny nie przelać, aby nie stała w pomieszczeniu zbyt suchym i z drugiej strony zbyt mokrym. Przy zraszaniu osłaniaj kwiaty.
Przeczytaj teraz: Jak sadzić bulwy begonii?
 4.1/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Natalia - 2011-06-07
Witam
"gdy na kwiatach i liściach pojawią się brązowe plamy przypominające oparzenia przestaw roślinę w miejsce o świetle rozproszonym a oparzone kwiaty i liście usuń.Gdy zraszasz roślinę pamiętaj aby osłonić ręką lub papierem kwiaty."
Moje begonie miały podobny problem. Postąpiłam j.w. niestety problem nie ustąpił zastanawiam się więc czy to przypadkiem nie szara pleśń?
Begonie są pięknymi kwiatami uprawianymi zwykle na balkonach i tarasach. Kwiaty te mają bardzo wiele odmian o różnych...
Jak uprawiać begonie?
Begonie są pięknymi kwiatami uprawianymi zwykle na balkonach i tarasach. Kwiaty te...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Piotr Abram
  • Jolanta Szostek
  • Małgorzata Kowalik
  • Iwona Anna Huber
  • Aneta Boczulak
  • Izabela Tyrakowska
  • Anna Smyrska
  • Katarzyna Wysoczańska-Pająk
pasożyt