Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Kwiaty w Ogrodzie > Jak pielęgnować begonie?

Jak pielęgnować begonie?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (7 ocen)
Oceń 
Begonie należą do roślin ozdobnych i bardzo popularnych. Ojczyzną tych roślin jest Azja,Afryka a także pochodzą z tropikalnych rejonów Ameryki Środkowej i Południowej.Begonie charakteryzują się pięknymi kwiatami i posiadają bardzo ładne i zarazem efektowne liście.Można je uprawiać w doniczkach w domu, na balkonach, tarasach a także bezpośrednio w ogrodzie.
1
Kwiaty begonii są koloru pomarańczowego, czerwonego, żółtego a także różowego. Wiosną wsadzamy bulwy do doniczek. Najlepsza ziemia to mieszanka piasku z torfem. Bulwę możemy przeciąć na pół ale należy to zrobić tak aby każda część miała korzenie i pąki. Ściętą część bulwy zabezpiecz przed wsadzeniem do ziemi. Roślina dobrze się rozwija w pełnym świetle rozproszonym, nie znosi bezpośredniego nasłonecznienia, należy zraszać roślinę raz na tydzień, umieszczamy doniczkę z kwiatem na podstawce z kamykami przykrytymi do 3/4 wodą.
2
Wczesną wiosną zaczynamy podlewać bulwy.Gdy wykształci się roślina przed podlaniem sprawdzamy czy powierzchnia ziemi jest obsuszona.Należy pilnować aby nie przelać rośliny bo spowoduje to gnicie bulwy. Gdy zaczną wykształcać się płatki kwiatowe możemy zacząć dokarmiać roślinę. W tym celu raz na dwa lub trzy tygodnie zasilamy płynnym nawozem do roślin kwitnących zgodnie z zaleceniem producenta na opakowaniu. Nie należy nabłyszczać rośliny, w razie zabrudzenia roślinę odkurz miękkim pędzelkiem.
Jakie rośliny posadzić na cmentarzu?
Jak uprawiać czosnek?
Jak pielęgnować werbenę ogrodową?
Jak sadzić magnolie?
Ostrzeżenia
  • Pamiętaj aby rośliny nie przelać, aby nie stała w pomieszczeniu zbyt suchym i z drugiej strony zbyt mokrym. Przy zraszaniu osłaniaj kwiaty.
Przeczytaj teraz: Jak sadzić bulwy begonii?
 4.3/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Natalia - 2011-06-07
Witam
"gdy na kwiatach i liściach pojawią się brązowe plamy przypominające oparzenia przestaw roślinę w miejsce o świetle rozproszonym a oparzone kwiaty i liście usuń.Gdy zraszasz roślinę pamiętaj aby osłonić ręką lub papierem kwiaty."
Moje begonie miały podobny problem. Postąpiłam j.w. niestety problem nie ustąpił zastanawiam się więc czy to przypadkiem nie szara pleśń?

Ciekawe porady

Jak przeżyć upał?

Jak uprawiać begonie?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Karol Mostowy
  • Magdalena Dawidowska-Rożan
  • Agnieszka Osiecka
  • Dorota Dunaj
  • Ewelina Wolska
  • Wladyslaw Kasza
  • Dariusz Machała
  • Magda Lena
  • Maria Kozioł
  • Joseph Murphy
  • Barbara Darmas
  • Marcin Radziszewski
  • Leszek Król
  • Krystyna Malik
  • Janusz Kaminski
  • Maciej Świsulski
  • Karol Chołuj
  • Teresa Maria Kinsner
  • Cezary Czembrowski
  • Agata Salamon
  • Jarosław Kowalik
  • Marta Szpanbruker
  • Elzbieta Kubiak
  • Robert Postrzygacz
  • Michał Żmijewski
  • Teresa Paris
  • Maria Zabielska
  • Anna Walkiewicz
  • Magdalena Popławska
  • Paweł Linowiecki
pasożyt