Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Stres > Jak łatwo zasnąć?
Jak łatwo zasnąć?

Jak łatwo zasnąć?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Problemy ze snem miewa spora część populacji. Przyczyn może być wiele, tylko niektóre z nich dotyczą problemów ze zdrowiem i stresu. Chyba każdemu z nas zdarza się nieprzespana noc. Jednak jeżeli ten problem pojawia się za często może nie warto lekceważyć tej dolegliwości. Mamy wtedy do czynienia z bezsennością przewlekłą, która uniemożliwia nam wykonywanie codziennych czynności i często jest przyczyną wielu niepowodzeń. Oto proste wskazówki, które pomogą wam wyeliminować tą przypadłość i cieszyć się wypoczynkiem.
1
Ureguluj swój tryb życia. Twój organizm lubi postępowanie według pewnych schematów, ponieważ w pewien sposób jest w stanie „przewidzieć”, co będzie dalej. Tak jak regularne spożywanie posiłków reguluje przemianę materii, tak samo wstawanie i chodzenie spać o tych samych porach powoduje, że łatwiej będzie ci zasnąć, ponieważ organizm będzie czuł, że nadeszła już pora na sen. Łatwiej będzie ci też wstawać.
2
Nie jedz późnych i ciężkich kolacji. Organizm przed snem ma się wyciszyć i uspokoić, aby łatwiej było ci zasnąć, a nie dostać dodatkową porcję energii, którą będzie musiał przetrawiać przez całą noc. Zjedz lekki posiłek na ok. 4 godziny przed pójściem do łóżka. Tylko później nie podjadaj. Dzięki temu rano z większym apetytem zjesz śniadanie.
3
Nie pij kawy późnym popołudniem, ani wieczorem. Jeżeli naprawdę masz ochotę, możesz po południu wypić lżejszą kawę, np. cafe latte, czy cappuccino. Możesz też napić się kawy bezkofeinowej.
Jakie są sposoby na dobry sen?
Jak zrobić łapacz snów?
Jak poprawić jakość snu?
Jak przespać całą noc?
strona 1 z 2następna >
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Nie będzie widoczny na stronie
 
deryckw - 2013-04-15
Nie wiem czy melisa i Forsen to dobra kombinacja... Albo jedno albo drugie.
astranncja - 2013-04-11
Sport pomaga się wyciszyć, sama spaceruję wieczorem około godziny, piję też melisę i biorę suplement Forsen, który jest na bazie różnych uspokajających ziół.
ania - 2013-01-30
Jasne, że tryb zycia ma wpływ na szybkość zasypiania, ale jak niezaleznie wciąż ma się problemy ze snem trzeba isć do lekarza, Ja byłam u fajnego lekarza rodzinnego, który mi powiedział, że moje problemy ze snem mogą wynikać z niedoborów melatoniny. zaczęłam brac melatonine w tabletkach i po jakims czasie sie wyregulowałao i było normalnie - w nocy spalam a w dzien bylam wyspana:)
Olbrzymi papierowy kwiat to wspaniały prezent na każdą okazję. Możesz podarować go mamie na Dzień Matki, przyjaciółce...
Newsletter - Bądź na bieżąco Codziennie nowa porada w twojej skrzynce
Masz problemy z zaśnięciem, cierpisz na bezsenność? Nie faszeruj się tabletkami, które w założeniu mają rozwiązać twoje...
Naturalne sposoby na bezsenność
Masz problemy z zaśnięciem, cierpisz na bezsenność?...
Logowanie   Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się
E-mail

Hasło

   
  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook


lub
Zapomniałeś hasła - kliknij tutaj
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło


Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook


lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

Polub nas, aby otrzymywać najciekawsze z nich wprost na swoją tablicę!
  • Natalia Luzak
  • Efka Efka
  • Barbara Gewont
  • Danuta Chochulska
  • Zofia Jagusiak
  • Anna Wiśniewska
  • Aleksandra Matuszewska
  • Magdalena Wechterowicz
  • Adam Krzysztof Rolek
  • Katarzyna Kobielus
  • Anna Doktór
  • Andżelika Kluza
  • Marcin Szewczyk
  • Justyna Wu
  • Iwona Gruszka
  • Agnieszka Cybulska
  • Stefan Flisowski
  • Anna Mazurkiewicz
  • Krystyna Łozińska
  • Małgorzata Koczorowska
  • Kamila Chabraś
  • Aleksandra Nowak
  • Anna Maria Burian
  • Karolina Justyna Lisowska
  • Ewa Jadczak
  • Karolina Murawska Gosk
  • Marianna Folek
  • Izabela Barbara
  • Maria Burdzi
  • Tomek Narojek
Tysiące porad, pomysłów i inspiracji. Za darmo. Na każdy temat.