Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Stres > Jak łatwo zasnąć?
Jak łatwo zasnąć?

Jak łatwo zasnąć?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Problemy ze snem miewa spora część populacji. Przyczyn może być wiele, tylko niektóre z nich dotyczą problemów ze zdrowiem i stresu. Chyba każdemu z nas zdarza się nieprzespana noc. Jednak jeżeli ten problem pojawia się za często może nie warto lekceważyć tej dolegliwości. Mamy wtedy do czynienia z bezsennością przewlekłą, która uniemożliwia nam wykonywanie codziennych czynności i często jest przyczyną wielu niepowodzeń. Oto proste wskazówki, które pomogą wam wyeliminować tą przypadłość i cieszyć się wypoczynkiem.
1
Ureguluj swój tryb życia. Twój organizm lubi postępowanie według pewnych schematów, ponieważ w pewien sposób jest w stanie „przewidzieć”, co będzie dalej. Tak jak regularne spożywanie posiłków reguluje przemianę materii, tak samo wstawanie i chodzenie spać o tych samych porach powoduje, że łatwiej będzie ci zasnąć, ponieważ organizm będzie czuł, że nadeszła już pora na sen. Łatwiej będzie ci też wstawać.
2
Nie jedz późnych i ciężkich kolacji. Organizm przed snem ma się wyciszyć i uspokoić, aby łatwiej było ci zasnąć, a nie dostać dodatkową porcję energii, którą będzie musiał przetrawiać przez całą noc. Zjedz lekki posiłek na ok. 4 godziny przed pójściem do łóżka. Tylko później nie podjadaj. Dzięki temu rano z większym apetytem zjesz śniadanie.
3
Nie pij kawy późnym popołudniem, ani wieczorem. Jeżeli naprawdę masz ochotę, możesz po południu wypić lżejszą kawę, np. cafe latte, czy cappuccino. Możesz też napić się kawy bezkofeinowej.
Jakie są sposoby na dobry sen?
Jak szybciej zasnąć?
Jak zwalczyć bezsenność?
Jak pokonać bezsenność?
4
Nie pij zbyt późno napojów energetyzujących, gdyż działają podobnie jak kawa. Najlepiej zresztą nie pij ich w ogóle, ponieważ są bardzo szkodliwe, w końcu to sama chemia.
5
Przed snem możesz za to napić się herbatki relaksującej. Pomoże ci się wyciszyć i zasnąć.
6
Unikaj stresowych sytuacji wieczorem. Jeżeli się zdenerwujesz, skutecznie wybijesz organizm z rytmu i trudno będzie ci zasnąć.
7
Nie myśl o niczym, kiedy już leżysz w łóżku. Nawet, jeżeli masz sporo problemów, teraz już i tak nic nie wymyślisz. Jutro będziesz mieć na to cały dzień, a lepiej będzie ci rozwiązywać problemy, kiedy będziesz wyspana.
8
Przed snem weź gorącą kąpiel z płynem do kąpieli, olejkiem lub solami o zapachu lawendy albo weź ciepły prysznic z żelem lawendowym lub innym relaksującym. Ważne jest, by ten prysznic nie był chłodny, gdyż podziała orzeźwiająco zamiast wyciszająco.
9
Tuż przed zaśnięciem nie oglądaj telewizji, ani nie korzystaj z komputera. Zamiast tego poczytaj książkę lub gazetę.
10
Wywietrz sypialnię wcześniej i zadbaj, by nie było w niej nocą zbyt ciepło. Przykręć kaloryfer i jeżeli na dworze jest ciepło, zostaw okno uchylone. Świeże powietrze dotleni organizm i rano poczujesz się jak nowo narodzona.
11
W aptekach dostępne tabletki na sen, ale nie jest to najlepsze rozwiązanie. Użyte od czasu do czasu sztucznie wywołają sen, ale nie zlikwidują przyczyny bezsenności. Używane regularnie bardzo łatwo uzależniają, nawet te ziołowe. Po prostu jest to coś, do czego organizm się przyzwyczaja i trudno mu później bez tego funkcjonować.
12
W razie długo utrzymujących się problemów ze snem, na które nie pomagają powyższe porady, umów się na wizytę do lekarza.
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

deryckw - 2013-04-15
Nie wiem czy melisa i Forsen to dobra kombinacja... Albo jedno albo drugie.
astranncja - 2013-04-11
Sport pomaga się wyciszyć, sama spaceruję wieczorem około godziny, piję też melisę i biorę suplement Forsen, który jest na bazie różnych uspokajających ziół.
ania - 2013-01-30
Jasne, że tryb zycia ma wpływ na szybkość zasypiania, ale jak niezaleznie wciąż ma się problemy ze snem trzeba isć do lekarza, Ja byłam u fajnego lekarza rodzinnego, który mi powiedział, że moje problemy ze snem mogą wynikać z niedoborów melatoniny. zaczęłam brac melatonine w tabletkach i po jakims czasie sie wyregulowałao i było normalnie - w nocy spalam a w dzien bylam wyspana:)
Brak snu może wywoływać gwałtowny wzrost poziomu cukru we krwi, objawia się to zwiększoną masą ciała, prowadzi do...
Jak przespać całą noc?
Brak snu może wywoływać gwałtowny wzrost poziomu cukru we krwi, objawia się to zwiększoną...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt