Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Zaburzenia Snu > Jak się rozbudzić rano?

Jak się rozbudzić rano?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jeżeli źle spałaś w nocy, rano na pewno trudno jest ci wstać i się dobudzić. Jak pozytywnie zacząć dzień po nie najlepszej nocy? Wcale nie musi on być stracony. Oto porady na dobry poranek.
1
Nie wstawaj natychmiast po zadzwonieniu budzika, ale poprzeciągaj się chwilę w łóżku.
2
Jeżeli śpisz przy zamkniętym oknie, zaraz po obudzeniu otwórz je, nawet, jeżeli jest zimno. Rześkie, poranne powietrze oraz śpiew ptaków przywrócą cię do życia.
3
Codziennie rano wykonuj krótką gimnastykę. Skłony, rozciąganie oraz przysiady wspaniale rozbudzają i natychmiast dodają energii.
4
Weź krótki prysznic, byle nie za ciepły, gdyż gorąca woda jeszcze bardziej cię rozleniwi. Użyj cytrusowego żelu pod prysznic lub innego o świeżym aromacie. Po prysznicu wmasuj w całe ciało szybko wchłaniający się balsam – chyba, że masz czas i ochotę czekać, aż wchłonie się ciężki krem lub masło do ciała.
5
Włącz radio. Poranne audycje radiowe nadawane są właśnie z myślą o śpiochach, których należy porządnie obudzić. Często są one zabawne, co dodatkowo pozwala zapomnieć o śnie.
6
Zrób sobie kawę, taką, jak lubisz najbardziej. Sprawi ona, że resztki snu odpłyną w zapomnienie. Pamiętaj jednak, że kawy nie powinno się pić na pusty żołądek, ponieważ działa ona drażniąco, nawet z mlekiem. Wypij ją więc po śniadaniu.
Jak leczyć chrapanie?
Jak się uspokoić?
Jak poprawić sobie humor?
Jak panować nad agresją?
7
O śniadaniu nie możesz zaś zapominać i nie możesz nie mieć na nie czasu. Jeżeli go nie zjesz, możesz zasłabnąć np. w drodze do pracy, a tego chyba wolałabyś uniknąć. Przygotuj więc coś lekkiego, ale i pożywnego. Może to być musli z mlekiem lub jogurtem, ale najlepiej takie przygotowane samodzielnie lub kupione w sklepie ze zdrową żywnością. Większość płatków śniadaniowych dostępnych w zwykłych sklepach zawiera o wiele za dużo cukru i tłuszczu – równie dobrze mogłabyś sobie nasypać miseczkę batoników. Jest to kaloryczne, ale nie pożywne.
8
Możesz też zjeść kanapki, z czym chcesz: z serem, szynką, ozdobione plasterkami pomidora, ogórka, papryki lub innych warzyw. Może to być też jajecznica z bułką albo omlet. To, co wybierzesz na śniadanie, zależy od twoich upodobań, jednak powinno ci dać odpowiednią dawkę energii na rozpoczęcie dnia.
9
Jeżeli w pracy nie masz możliwości wyjść gdzieś na lunch, rano koniecznie przygotuj też drugie śniadanie, które zabierzesz ze sobą. Mogą być kanapki, sałatka, serek homogenizowany lub jogurt i owoce. Dobrze jest też wziąć ze sobą coś słodkiego, np. wafelek lub batonik.
10
Poprzedniego wieczora nastaw budzik odpowiednio wcześnie, by rano nie biegać w popłochu. Pierwszą rzeczą, z której zapewne zrezygnujesz spiesząc się, będzie śniadanie, a to niekorzystnie odbije się na twoim samopoczuciu w ciągu dnia, a także na twojej przemianie materii.
Przeczytaj teraz: 6 zalet porannego wstawania
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

ja:) - 2012-04-04
dzięki to jest suuper:**
Chcesz dobrze zacząć dzień. Wiesz, że rano masz więcej energii i znasz powiedzenie o porannym ptaszku już od...
10 łatwych sposobów na lepsze poranne wstawanie
Chcesz dobrze zacząć dzień. Wiesz, że rano masz więcej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt