Tutaj jesteś: Nauka i Edukacja > Podstawówki i Gimnazja > Problemy w Szkole > Jak pisać dobre wypracowania?
Jak pisać dobre wypracowania?

Jak pisać dobre wypracowania?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jeżeli twoje oceny za wypracowania z języka polskiego nie są najlepsze, to czas zastanowić się, dlaczego tak jest. Jeżeli tylko znajdziesz przyczynę i nad nią popracujesz, z pewnością twoje wyniki poprawią się.
1
Wypracowania zawsze dotyczą jakiegoś zakresu materiału, np. określonej epoki. Przeanalizuj więc, jakie są charakterystyczne cechy danego okresu, jakie ważne wydarzenia historyczne miały wówczas miejsce i jakie były w związku z tym nastroje społeczeństwa. Możesz to wyczytać w lekturach, czasem wprost, a czasem między wierszami, ale możesz też „na chłopski rozum” domyślić się, że np. krótko po wojnie ludzie próbują sobie na nowo poukładać życie itd.
2
Przeanalizuj główne wątki występujące w niedawno przerabianych lekturach. Jeżeli temat wypracowania dotyczy jednej pozycji, dobrze jest wykazać się szerszą wiedzą i nawiązać do innej książki, niekoniecznie musi to być lektura. Liczy się umiejętność kojarzenia faktów i to, że potrafisz dostrzec jakieś podobieństwa lub nawet przeciwnie – zupełnie inną postawę bohatera w analogicznej sytuacji.
3
Wypracowanie powinno mieć minimalną długość zaleconą przez nauczyciela. Tekst krótszy, nawet dobry, będzie oznaczał niższą ocenę.
Jak przestać przeklinać?
Jak nauczyć się mnożyć?
Jak napisać podanie?
Jak wagarować?
Przeczytaj teraz: Jak napisać wypracowanie?
 4/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

domin1504 - 2013-05-08
Najlepiej użyć również słownika synonimów oraz słownika ortograficznego.
pamiętaj:
o czystej kartce najlepiej A4
o marginesie 2.5 cm
napisanie tematu
podpisanie się na marginesie
najlepiej trzymać eis ponad 23 linijek
arimor - 2013-02-22
Nic nie ozdabia wypracowania lepiej niż piękne aforyzmy. Można rozpocząć od nich wypracowanie lub potraktować je jako komentarz do pracy i umieścić w zakończeniu. Jeżeli czytasz książki lub choćby przeglądasz strony z cytatami wynotowuj sobie te, które najbardziej Ci się spodobają w specjalnym notesiku i zawsze podpisuj nazwiskiem autora. Przeglądaj notes co jakiś czas - zdziwisz się jak wiele cytatów utkwiło Ci w pamięci i będziesz w stanie bez problemu przypomnieć je sobie podczas pisania wypracowania na lekcji.
<p>Na liście rzeczy ciekawych rzeczy do zrobienia, większość nastolatków, może wymyśleć dziesiątki rzeczy...
Co robić gdy dziecko nie lubi szkoły?
Na liście rzeczy ciekawych rzeczy do zrobienia, większość...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt