Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Wielkanoc > Dekoracje Wielkanocne > Jak zrobić oryginalne dekoracje wielkanocne?
Jak zrobić oryginalne dekoracje wielkanocne?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (12 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Wielkanoc tuż tuż, a Ty chciałabyś, żeby w tym roku było wyjątkowe? Może zmienisz coś w dekoracjach? Zapomnij o kilku kurczakach i jajkach obklejonych kupnymi naklejkami do pisanek. Czas na coś wyjątkowego! W tym roku wszystkich porazisz swoimi dekoracjami. Koniec z nudą i konwencją! Czas sięgnąć dalej i głębiej, albo bardziej w przyszłość!
Rzeczy, których potrzebujesz:
jajka, rzeżucha, kurczak, żonkile, sztuczne lub prawdziwe gałązki forsycji, klej, figurki, oraz inne ozdoby, które przyjdą Ci do głowy, albo które mógłbyś/mogłabyś wykorzystać.
1
pisanki
TRADYCYJNIE:

Co roku jest to samo, kupujesz parę kurczaków, zająca z czekolady i stawiasz w pokoju. Marzy tradycyjna polska dekoracja? Tylko jak ją zrobić? Cóż, najpierw musisz wiedzieć, co jest elementem takiego tradycyjnego, ludowego wystroju.

Pierwszym elementem są kraszanki, porozsiewane po domu na półkach. Ponadto nie może zabraknąć tradycyjnego koszyka z żonkilami i bukszpanem. Dodatkowo palemka z bibuły. Kosz połóż na dużej koronkowej serwecie. Na podobnych, mniejszych, możesz położyć po 3 zdobne jaja (kraszanki, pisanki lub drapanki). Możesz położyć obok nich żonkile. Do tego dodaj figurki kurek, zrobione na drutach. Wszystko będzie wyglądało bardzo tradycyjnie.
2
wielkanocne ozdoby na stół
ARTYSTYCZNIE

Nie chcesz, by było tradycyjnie? Chcesz postawić na dobry gust i zaskoczenie? Musisz się wykazać oryginalnością. Za każdym razem, gdy robisz jajecznicę, zbieraj skorupki jaj. Staraj się je tak rozbijać, by jedna część skorupki była większa i stanowiła pojemniczek. Parę dni przed Wielkanocą zasiej w nich rzeżuchę i ułóż je na półce w grupkach. Gdy rzeżucha wyrośnie, dołóż do niej drobne kwiatki, tworząc jajeczną łączkę. Do jednej skorupki włóż kurczaczka, niech wygląda jakby dopiero co wykluł się z jajka. Jak chcesz postawić na drobny psikus, może się też z takiego jajka wykluwać kaczuszka, czy nawet zając. W innej części domu ustaw wazon z forsycjami i baziami. Zrób wydmuszki, nawlecz każdą z nich na nitkę, a u dołu zawiąż duży supeł. Możesz też nadziać je na cienki drucik, który zagniesz u dołu. Delikatnie pozakładaj wydmuszki na gałązkach, robiąc z nich coś na kształt bombek choinkowych. Dodaj kogucika na patyku lub inne zwierzątko. Jeżeli jesteś nastawiona na humor - wybierz pszczółkę.

Kolejnym pomysłem mogą być oryginalne pisanki, albo wręcz wyklejanki. Naklej na nie płatki kwiatów i listki, a inne pofarbuj na jednolite kolory. Ciesz się szaleństwem kontrastu. Pochodź po sklepach i znajdź oryginalnego zająca, którego ustawisz wśród ręcznie ozdobionych jaj.

Kolejnym pomysłem są drobne kwiaty, np. konwalie, w skorupkach po jajkach. Możesz je ustawić w ozdobnych kieliszkach do jajek, jako ozdoby stołu. Pamiętaj też, że jeżeli zdecydujesz się na białe kwiaty, skorupki również powinny być białe.
Jak zrobić uszy królika?
Jak zrobić baranka z patyczków do uszu?
Jak zrobić owieczki z rolek po papierze toaletowym?
Jak zrobić ozdoby wielkanocne z wydmuszek?
3
figurka wielkanocna
DLA DZIECI

Dekorację mają cieszyć głownie dzieci, takie jest Twoje założenie. W tym roku chciałaś zrobić im coś wyjątkowego? Tutaj masz największe pole do popisu. Przede wszystkim musisz pamiętać, że większość ozdób tego typu musi być przede wszystkim funkcjonalna, gdyż wiadomo, iż młode pokolenie nie będzie tylko patrzeć, lecz będzie chciało dotknąć.

Przede wszystkim wybierz fajne i nietłukące się figurki. Najlepiej z filcu, drewniane lub z masy. Pamiętaj, że ozdoby dla dzieci nie muszą być koniecznie w jak najlepszym guście. Mają być zabawne, atrakcyjne i kolorowe.

Jeżeli chodzi o dekoracje, które można zrobić samemu, również trzeba zwrócić uwagę na ich trwałość. Na pewno lepiej nie dawać dzieciom wydmuszek. Tak naprawdę lepiej postawić na dużą ilość figurek. Można je zrobić samemu - z filcu (obecnie jest dużo warsztatów poświęconych takim praktykom) lub z masy solnej. Można je zrobić wspólnie z dziećmi. Można też postawić zające z czekolady lub baranki upieczone z ciasta: z kruchego ciasta należy zrobić parę kulek - największa będzie stanowić korpus, mniejsza głowę z uszkami, jeszcze mniejsze nogi i ogonek. Po upieczeniu nałóżmy lukier na korpus, możemy też zrobić gałki oczne i grzywkę. Kropla polewy czekoladowej może stworzyć źrenice i zabarwić kopytka. Do tego możemy zakupić zieloną masę cynamonową i uformować z niej trawę, gdzie postawimy baranki. Wszystko w 100% jadalne i ładne.

Możemy również zrobić dziecięce ozdoby z innych materiałów. Baranka możemy również zrobić z waty i z papieru. Podobnie z kurką. Możemy wyciąć ją z papieru i przystroić piórami. Będzie to z pewnością fajna i kreatywna zabawa dla dzieci, które poczują, że mają swój wkład do wielkanocnych przygotowań.
 4/5 (12 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Wiosna to feeria barw na łące i słońce coraz śmielej wyglądające zza chmur. Nawet wiosenny deszcz nie wprawi nas w...
Jak pomalować pisanki lakierem do paznokci?
Wiosna to feeria barw na łące i słońce coraz śmielej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt