Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Wielkanoc > Dekoracje Wielkanocne > Jak zrobić oryginalne dekoracje wielkanocne?
Jak zrobić oryginalne dekoracje wielkanocne?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (12 ocen)
Oceń 
Wielkanoc tuż tuż, a Ty chciałabyś, żeby w tym roku było wyjątkowe? Może zmienisz coś w dekoracjach? Zapomnij o kilku kurczakach i jajkach obklejonych kupnymi naklejkami do pisanek. Czas na coś wyjątkowego! W tym roku wszystkich porazisz swoimi dekoracjami. Koniec z nudą i konwencją! Czas sięgnąć dalej i głębiej, albo bardziej w przyszłość!
Rzeczy, których potrzebujesz:
jajka, rzeżucha, kurczak, żonkile, sztuczne lub prawdziwe gałązki forsycji, klej, figurki, oraz inne ozdoby, które przyjdą Ci do głowy, albo które mógłbyś/mogłabyś wykorzystać.
1
pisanki
TRADYCYJNIE:

Co roku jest to samo, kupujesz parę kurczaków, zająca z czekolady i stawiasz w pokoju. Marzy tradycyjna polska dekoracja? Tylko jak ją zrobić? Cóż, najpierw musisz wiedzieć, co jest elementem takiego tradycyjnego, ludowego wystroju.

Pierwszym elementem są kraszanki, porozsiewane po domu na półkach. Ponadto nie może zabraknąć tradycyjnego koszyka z żonkilami i bukszpanem. Dodatkowo palemka z bibuły. Kosz połóż na dużej koronkowej serwecie. Na podobnych, mniejszych, możesz położyć po 3 zdobne jaja (kraszanki, pisanki lub drapanki). Możesz położyć obok nich żonkile. Do tego dodaj figurki kurek, zrobione na drutach. Wszystko będzie wyglądało bardzo tradycyjnie.
2
wielkanocne ozdoby na stół
ARTYSTYCZNIE

Nie chcesz, by było tradycyjnie? Chcesz postawić na dobry gust i zaskoczenie? Musisz się wykazać oryginalnością. Za każdym razem, gdy robisz jajecznicę, zbieraj skorupki jaj. Staraj się je tak rozbijać, by jedna część skorupki była większa i stanowiła pojemniczek. Parę dni przed Wielkanocą zasiej w nich rzeżuchę i ułóż je na półce w grupkach. Gdy rzeżucha wyrośnie, dołóż do niej drobne kwiatki, tworząc jajeczną łączkę. Do jednej skorupki włóż kurczaczka, niech wygląda jakby dopiero co wykluł się z jajka. Jak chcesz postawić na drobny psikus, może się też z takiego jajka wykluwać kaczuszka, czy nawet zając. W innej części domu ustaw wazon z forsycjami i baziami. Zrób wydmuszki, nawlecz każdą z nich na nitkę, a u dołu zawiąż duży supeł. Możesz też nadziać je na cienki drucik, który zagniesz u dołu. Delikatnie pozakładaj wydmuszki na gałązkach, robiąc z nich coś na kształt bombek choinkowych. Dodaj kogucika na patyku lub inne zwierzątko. Jeżeli jesteś nastawiona na humor - wybierz pszczółkę.

Kolejnym pomysłem mogą być oryginalne pisanki, albo wręcz wyklejanki. Naklej na nie płatki kwiatów i listki, a inne pofarbuj na jednolite kolory. Ciesz się szaleństwem kontrastu. Pochodź po sklepach i znajdź oryginalnego zająca, którego ustawisz wśród ręcznie ozdobionych jaj.

Kolejnym pomysłem są drobne kwiaty, np. konwalie, w skorupkach po jajkach. Możesz je ustawić w ozdobnych kieliszkach do jajek, jako ozdoby stołu. Pamiętaj też, że jeżeli zdecydujesz się na białe kwiaty, skorupki również powinny być białe.
Jak zrobić dekoracje wielkanocne – kwiaty z papieru?
Jak zrobić wielkanocne jajka z niespodzianką?
Jak zrobić wielkanocnego kogucika z wytłaczanki?
Jak zrobić pisanki farbowane w cebuli?
strona 1 z 2następna >
 4/5 (12 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Za pomocą lakieru do paznokci możesz ozdobić pisanki na kilka różnych sposobów. W tym artykule pokażę ci dwa z nich. Do...
Jak ozdobić pisanki lakierem do paznokci?
Za pomocą lakieru do paznokci możesz ozdobić pisanki...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Natalia Luzak
  • Efka Efka
  • Barbara Gewont
  • Danuta Chochulska
  • Zofia Jagusiak
  • Anna Wiśniewska
  • Aleksandra Matuszewska
  • Magdalena Wechterowicz
  • Adam Krzysztof Rolek
  • Katarzyna Kobielus
  • Anna Doktór
  • Andżelika Kluza
  • Marcin Szewczyk
  • Justyna Wu
  • Iwona Gruszka
  • Agnieszka Cybulska
  • Stefan Flisowski
  • Anna Mazurkiewicz
  • Krystyna Łozińska
  • Małgorzata Koczorowska
  • Kamila Chabraś
  • Aleksandra Nowak
  • Anna Maria Burian
  • Karolina Justyna Lisowska
  • Ewa Jadczak
  • Karolina Murawska Gosk
  • Marianna Folek
  • Izabela Barbara
  • Maria Burdzi
  • Tomek Narojek