Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Włosy > Pielęgnacja włosów > Jak mieć piękne włosy?

Jak mieć piękne włosy?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Włosy są uważane za uosobienie piękna już od czasów starożytnych. Wiele ziół było używanych do pielęgnacji i upiększania włosów. W miarę jak nauka zaczęła postępować do przodu, zostały odkryte witaminy, które dołączyły do arsenału środków utrzymujących włosy w zdrowiu i blasku. Witaminy i zioła przeznaczone do pielęgnacji włosów możesz skutecznie stosować również w Twoim przypadku.
1

Włosy w 88% składają się z białek, które zwykle są zbudowane z aminokwasów. Cystyna jest aminokwasem, który obejmuje około 10% włosów i jest głównym składnikiem budulca, który zapobiega łamaniu się włosów. Ale przyjmowanie jedynie cystyny, nie będzie pomocne. Poza tym cystyna, tak samo jak 18 innych aminokwasów jest niezbędna do tworzenia kompletnego łańcucha białkowego. Równie znaczące dla porostu zdrowych włosów są też witaminy z grupy B i to nie tylko biotyna (witamina H albo inaczej witamina B7), a także minerały takie cynk i magnez.

2

Przestrzeganie podanych poniżej, pomocnych wskazówek, może przynieść naprawdę świetne rezultaty w pielęgnacji zdrowych włosów:

  • Nadużywanie alkoholu powinno zostać ograniczone lub zupełnie wyeliminowane jeśli to możliwe, ponieważ alkohol rozszerza naczynia krwionośne i zwiększa przepływa krwi do tkanek. Alkohol jest traktowany jako antagonistyczny w stosunku do witamin i minerałów, dlatego jego spożycie powinno zostać całkowicie zaprzestane.

  • Dodatkowa ilość wody, niesłodzonych soków, a także herbatek ziołowych jest bardzo mocno doradzana przy pielęgnacji włosów.

  • Regularne ćwiczenia, które stymulują układ krążenia i wpływają na produkcję zdrowej krwi w organizmie, odżywiającej komórki są niezwykle istotne przy procesach reperujących i regenerujących włosy.

Jak mieć zdrowe włosy?
Jak dbać o włosy kręcone?
Jak nawilżyć suche włosy?
Domowe sposoby na łupież
strona 1 z 2następna >
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Każda z nas chce mieć piękne, błyszczące, zdrowe włosy. Nie jest to trudne. Wystarczy je regularnie podcinać i...
Jak zrobić maseczkę na włosy z miodu?
Każda z nas chce mieć piękne, błyszczące, zdrowe...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Zdzislawa Grabowska
  • Kamil Korejwo
  • Greg Rich
  • Zofia Kogut
  • Paulina Biernat
  • Wieslawa Libera
  • Tadeusz Kowalski
  • Maria Romaszko
  • Waldemar Zakrzewski
  • Paulina Ośmiałowska
  • Dorota Bilinska
  • Janina Glowińska
  • Paweł Gromek
  • Marzena Łyszczarz
  • Michalina Schodnik
  • Iwona Tauer
  • Łukasz Czub
  • Aga Wu
  • Anna Michalak
  • Tadek Brzezinski
  • Paweł Szułek
  • Barbara Spyrka
  • Radek Karkut
  • Karolina Błasiak
  • Mira Bednarczyk
  • Jacek Kazmierczak
  • Anna Szklarska
  • Gabrysia Filipczak
  • Judyta Golubska
  • Zbigniew Czernicki