Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Włosy > Pielęgnacja włosów > Jak mieć piękne włosy?

Jak mieć piękne włosy?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Włosy są uważane za uosobienie piękna już od czasów starożytnych. Wiele ziół było używanych do pielęgnacji i upiększania włosów. W miarę jak nauka zaczęła postępować do przodu, zostały odkryte witaminy, które dołączyły do arsenału środków utrzymujących włosy w zdrowiu i blasku. Witaminy i zioła przeznaczone do pielęgnacji włosów możesz skutecznie stosować również w Twoim przypadku.
1

Włosy w 88% składają się z białek, które zwykle są zbudowane z aminokwasów. Cystyna jest aminokwasem, który obejmuje około 10% włosów i jest głównym składnikiem budulca, który zapobiega łamaniu się włosów. Ale przyjmowanie jedynie cystyny, nie będzie pomocne. Poza tym cystyna, tak samo jak 18 innych aminokwasów jest niezbędna do tworzenia kompletnego łańcucha białkowego. Równie znaczące dla porostu zdrowych włosów są też witaminy z grupy B i to nie tylko biotyna (witamina H albo inaczej witamina B7), a także minerały takie cynk i magnez.

2

Przestrzeganie podanych poniżej, pomocnych wskazówek, może przynieść naprawdę świetne rezultaty w pielęgnacji zdrowych włosów:

  • Nadużywanie alkoholu powinno zostać ograniczone lub zupełnie wyeliminowane jeśli to możliwe, ponieważ alkohol rozszerza naczynia krwionośne i zwiększa przepływa krwi do tkanek. Alkohol jest traktowany jako antagonistyczny w stosunku do witamin i minerałów, dlatego jego spożycie powinno zostać całkowicie zaprzestane.

  • Dodatkowa ilość wody, niesłodzonych soków, a także herbatek ziołowych jest bardzo mocno doradzana przy pielęgnacji włosów.

  • Regularne ćwiczenia, które stymulują układ krążenia i wpływają na produkcję zdrowej krwi w organizmie, odżywiającej komórki są niezwykle istotne przy procesach reperujących i regenerujących włosy.

Co zrobić, żeby włosy szybciej rosły?
Jak naturalnie odżywić włosy?
Jak wzmocnić włosy oliwą z oliwek?
Domowe sposoby na piękne włosy
3

Jest szeroki wybór witamin i ziół, wpływających dobrze na włosy, poprawiając ich blask i zdrowie. Wiele problemów jak np. wypadanie włosów może być spowodowane deficytem w organizmie substancji takich jak: cynk i witamin z grupy B. Przyjmowanie suplementów, zawierających cynk i witaminy z grupy B należy rozpocząć dopiero po konsultacji z lekarzem lub farmaceutą.

4

Niektóre ziołowe przepisy są również godne wypróbowania, jeśli zależy Ci na zdrowych i pięknych włosach. Gotuj w wodzie przez 15 minut, 4 łyżki suszonego tymianku, następnie pozwól mu ostygnąć i przecedź zanim wmasujesz wywar we włosy. Wilgotne włosy pozostaw do wyschnięcia na przynajmniej dwie godziny. Następnie spłucz je letnią wodą.

5

Spośród wszystkich podstawowych witamin, to witamina E jest najbardziej sprawdzonym antyoksydantem, który pomaga utrzymać jedność komórek i pomaga wymieść z organizmu nadprogramowe wolne rodniki. Witamina E jest najbardziej korzystna dla wzmocnienia i czynności mięśni, które są odpowiedzialne za utrzymywanie dobrego krążenia krwi w organizmie.

6

Kilka tuzinów witamin i minerałów, takich jak: witamina C lub kwas askorbinowy, witamina E, tiamina, ryboflawina, niacyna, witamina B6, biotyna, kwas foliowy, witamina B12, witamina B5, wapń, żelazo, cynk, selen, miedź i wiele wiele innych są bardzo pomocne w kuracji i utrzymywaniu zdrowych włosów. Jednak należy pamiętać, że należy unikać zbyt dużego użycia olejków mineralnych w trakcie przyjmowania witaminy A. Witamina E jest niezmiernie ważna dla utrzymania zdrowych włosów i można znaleźć ją w produktach takich jak: warzywa liściaste, mięso, jajka i mleko.

 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Stan naszych włosów może świadczyć o stanie naszego zdrowia. Włosy suche, łupież czy też włosy szybko przetłuszczające...
Jak mieć zdrowe włosy?
Stan naszych włosów może świadczyć o stanie naszego zdrowia. Włosy suche, łupież...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt