Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Włosy > Pielęgnacja włosów > Jak mieć piękne włosy?

Jak mieć piękne włosy?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Włosy są uważane za uosobienie piękna już od czasów starożytnych. Wiele ziół było używanych do pielęgnacji i upiększania włosów. W miarę jak nauka zaczęła postępować do przodu, zostały odkryte witaminy, które dołączyły do arsenału środków utrzymujących włosy w zdrowiu i blasku. Witaminy i zioła przeznaczone do pielęgnacji włosów możesz skutecznie stosować również w Twoim przypadku.
1

Włosy w 88% składają się z białek, które zwykle są zbudowane z aminokwasów. Cystyna jest aminokwasem, który obejmuje około 10% włosów i jest głównym składnikiem budulca, który zapobiega łamaniu się włosów. Ale przyjmowanie jedynie cystyny, nie będzie pomocne. Poza tym cystyna, tak samo jak 18 innych aminokwasów jest niezbędna do tworzenia kompletnego łańcucha białkowego. Równie znaczące dla porostu zdrowych włosów są też witaminy z grupy B i to nie tylko biotyna (witamina H albo inaczej witamina B7), a także minerały takie cynk i magnez.

2

Przestrzeganie podanych poniżej, pomocnych wskazówek, może przynieść naprawdę świetne rezultaty w pielęgnacji zdrowych włosów:

  • Nadużywanie alkoholu powinno zostać ograniczone lub zupełnie wyeliminowane jeśli to możliwe, ponieważ alkohol rozszerza naczynia krwionośne i zwiększa przepływa krwi do tkanek. Alkohol jest traktowany jako antagonistyczny w stosunku do witamin i minerałów, dlatego jego spożycie powinno zostać całkowicie zaprzestane.

  • Dodatkowa ilość wody, niesłodzonych soków, a także herbatek ziołowych jest bardzo mocno doradzana przy pielęgnacji włosów.

  • Regularne ćwiczenia, które stymulują układ krążenia i wpływają na produkcję zdrowej krwi w organizmie, odżywiającej komórki są niezwykle istotne przy procesach reperujących i regenerujących włosy.

Sposoby na puszyste włosy
Domowe sposoby na łupież
Jak wzmocnić włosy oliwą z oliwek?
Jak zrobić maseczkę z awokado na włosy?
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Stan naszych włosów może świadczyć o stanie naszego zdrowia. Włosy suche, łupież czy też włosy szybko przetłuszczające...
Jak mieć zdrowe włosy?
Stan naszych włosów może świadczyć o stanie naszego zdrowia. Włosy suche, łupież...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Sylwester Oryl
  • Jadwiga Kędziora
  • Joanna Moleska
  • Maciek Rozpędkowski
  • Monika Jarzewicz
  • Teresa Wardęga
  • Monika Balicka
  • Szymon Młody
  • Piotr Rajkowski
  • Teresa Nikt
  • Alicja Tulik-Niedziewicz
  • Jan Milas
  • Zofia Minkiewicz
  • Anita Wasilewska
  • Ewa Motyl
  • Anna Zając
  • Joanna Boxan-Gemzała
  • Marta Starzyńska
  • Mamert Tomczyk
  • Emanuela Adamczyk
  • Wioleta Marcin Wawrzyniak
  • Barbara Stosor
  • Terka Marka
  • Ewa Gancarz
  • Monika Falkowska
  • Danuta Wziętek
  • Darek Barczak
  • Krystyna Brasel
  • Ania Ilnicka
  • Karolina Toczyska
pasożyt