Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Cera młodzieńcza > Jak pozbyć się pryszczy?
Jak pozbyć się pryszczy?

Jak pozbyć się pryszczy?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (19 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Trądzik jest zapalną chorobą skóry, która może pojawić się w każdym wieku, ale najbardziej popularny jest u młodzieży i dorosłych. Najczęściej występuje na twarzy, policzkach, nosie i szyi. Przyczyną tej choroby jest zablokowanie porów skórnych. Pojawia się kiedy tłuszcze, kurz, martwe komórki naskórka umiejscawiają się na obszarze skóry. Czynnikami odpowiedzialnymi za powstawanie trądziku są zmiany hormonalne, zwiększone wydzielane sebum i infekcje bakteryjne. Trądzik jest chorobą sprawiającą większe cierpienie psychiczne niż fizyczne osobie poszkodowanej, często prowadząc do bardzo niskiej samooceny. Jednak odpowiednie leczenie, dieta i ograniczenie stresów są kluczem do sukcesu. Niemowlęta również są wystawione na powstawanie trądziku, ale u nich trądzik znika zazwyczaj po tygodniu, pojawiając się z powodu różnych zmian hormonalnych zachodzących w trakcie porodu. Trądzik jest zaburzeniem skórnym występującym bardzo często u nastolatków, wprawiającym w zdenerwowanie poprzez widoczne pryszcze i wągry. Androgeny powodują wytwarzanie nadmiaru sebum w miejscach takich jak twarz czy szyja. Infekcje bakteryjne mogą wzmocnić trądzik.
1

Przyczyny trądziku.

  • Trądzik powstaje, kiedy gruczoły łojowe produkują nadmiar sebum, które pokrywa powierzchnię skóry. Są dwa rodzaje trądziku, trądzik pospolity (w postaci pryszczy, zaskórników i wągrów) i trądzik różowaty.

  • Produkcja sebum powoduje pogorszenie się trądziku.

  • Zakażenie mieszków włosowych powoduje trądzik.

  • Zmiany hormonalne, zachodzące u kobiet w ciąży mogą powodować trądzik.

  • Nadwaga prowadzi do nadmiernego wytwarzania androgenów i wysokiego poziomu insuliny, a wszystko to ma swój udział w powstawaniu trądziku.

  • Jeżeli pory skóry zostaną zatkane przez jakieś ciężkie kosmetyki, nawilżacze, czy podkłady i kremy z dużą zawartością tłuszczu, stanowi to najlepsze zaproszenie dla trądziku i innych infekcji skórnych.

  • Stosowanie środków antykoncepcyjnych i leków może pogorszyć stan skóry i doprowadzić do wzmocnienia trądziku i pryszczy.

  • Nieregularny cykl menstruacyjny u kobiet powoduje trądzik.

  • Nieregularna i niekompletna dieta, bogata w przetworzone jedzenie, tłuste i ostre potrawy oraz nadmiar soli, a także nadmierne użycie produktów bogatych w cukry i żelazo mogą spowodować trądzik.

  • Picie zbyt małej ilości wody, niejedzenie zielonych warzyw, pomidorów i produktów bogatych w błonnik wzmacnia ryzyko powstania trądziku.

  • Jeżeli cierpisz na nieregularne ruchy jelit, w rezultacie może to prowadzić do trądziku.

  • Kofeina, czekolada, i napoje gazowane przyjmowane w nadmiarze powodują trądzik

  • Alkohol, palenie, nieaktywny tryb życia, genetyczne zależności, drapanie skóry, wyciskanie pryszczy są kolejnymi powodami powstawania trądziku.

  • Prowadzenie życia pełnego stresów i smutków, ma wpływ na zaburzenia skórne, a wśród nich trądzik.

3 domowe maseczki na trądzik
Domowe sposoby na trądzik różowaty
Jak zwalczyć trądzik ziołami?
Jak zrobić maseczkę na trądzik z fasoli mung?
Wskazówki
  • Wspomniane powyżej wskazówki z pewnością pomogą Ci w walce z trądzikiem. Unikaj kuracji chemicznych przepisanych przez dermatologa i mocno inwazyjnych leków leczących trądzik. Zaufaj naturze i bezpiecznym kuracjom, ponieważ są efektywne i nie mają skutków ubocznych. Żyć nie umierać!
2

Dieta na trądzik.

  • Pij 8-10 szklanek wody każdego dnia.

  • Owoce takie jak marchewka, pomarańcze i warzywa jak dynia i inne zawierające dużo błonnika, warzywa bogate w witaminę A i potrawy zawierające karoten są bardzo przydatne w trakcie kuracji anty-trądzikowej i zapobieganiu powstawania trądziku.

  • Jedzenie nieprzetworzonych potraw. Unikanie tłustych, smażonych na głębokim tłuszczu i zawierających wysoki poziom cukru potraw oraz unikanie produktów mlecznych.

  • Jedzenie warzyw i owoców bogatych w cynk, ponieważ są one bardzo skuteczne w walce z trądzikiem.

3

Objawy trądziku.

  • Zaskórniki, małe białawe grudki powstałe w skórze, z powodu zatkania gruczołów łojowych.

  • Wągry pojawiające się na skórze, czyli czarne kropeczki na powierzchni skóry, oznaczające zatkanie porów.

  • Pryszcze wypełnione ropą, zaczerwienione w momencie pojawienie się na powierzchni skóry. Zatkanie mieszki włosowe lub skóra wypełniona ropą.

4

Domowe sposoby na trądzik. Najlepsze kuracje anty-trądzikowe.

  • Pasta z kurkumy i liści miodli indyjskiej lub pasta z kurkumy i drzewa sandałowego są dobrymi domowymi sposobami leczenia trądziku.

  • Pasta z liści kozieradki (liście methi) jest skuteczna i bezpieczna w walce z trądzikiem. Aplikuj ją co wieczór i przemywaj zainfekowany obszar letnią wodą, kiedy pasta zaschnie. Jest to jeden z bardziej użytecznych sposobów.

  • Zagotuj liście bazylii w wodzie. Ostudź je i nałóż za pomocą wacika na chore miejsca. Ta kuracja zapewnia całkiem dobre rezultaty.

  • Pasta z olejku lawendowego i skórki pomarańczowej, pasta z ogórka, sok z aloesu zapobiegają powstawaniu trądziku. Są to skuteczne i bezpieczne metody kuracji.

  • Na zainfekowane miejsce nałóż starte ziemniaki, ukoją one bolące od trądziku miejsce i ograniczą zapalenie.

  • Mikstura z kurkumy w proszku i soku miętowego jest bardzo skutecznym sposobem na skórę cierpiącą na trądzik i nie ma żadnych skutków ubocznych. Jest jedną z najlepszych metod kuracji.

  • Liście z krzaków truskawkowych są również pomocne w leczeniu trądziku.

  • Pasta z pomidorów, zaaplikowana na zainfekowane miejsca nadaje natychmiastową ulgę i ogranicza rozwój trądziku.

  • Nałóż sok z cytryny na chore od trądziku miejsca, jest to kolejny skuteczny sposób na walkę z trądzikiem.

  • Delikatnie posmaruj przed snem chore miejsca pastą do zębów, a następnie rano wymyj twarz ciepłą wodą. Wysuszy to pryszcze.

  • Nałóż pastę z czosnku na zainfekowany obszar, wysuszy trądzik i nie pozostawi blizn. Jest to jedno z najważniejszych domowych sposobów na trądzik.

  • Wyćwicz w sobie nawyk usuwania makijażu przed snem, nakładaj bardzo delikatny makijaż albo żadnego, gdyż pozwoli to Twojej skórze swobodnie oddychać i sprawi, że nie będą się rozwijać bakterie.

  • Używaj specjalnego mydła antybakteryjnego, aby myć chore miejsca.

5

Higiena skóry.

  • Chroń chorą na trądzik skórę przed promieniowaniem słonecznym, nie myj twarzy zbyt często i nie utrzymuj skórę w suchości.

  • Nawilżaj skórę.

  • Pij jak najwięcej wody, gdyż nada ona Twojej skórze blasku i zablokuje rozwój bakterii. Woda utrzymuje ciało świeże i daje Twojemu organizmowi siłę do walki z chorobami.

  • Używaj delikatnych naturalnych środków oczyszczających, ponieważ zapobiegnie to rozwojowi trądziku. Nie stosuj preparatów chemicznych, ponieważ są one bardzo silne i powodują zapalenia i pękanie skóry.

6
Ćwiczenia fizyczne

Ćwiczenia sprawią, że Twoja skóra będzie zdrowa, pełna blasku i wolna od bakterii.

Regularne ćwiczenia są pomocne w utrzymaniu zdrowej wagi ciała i doskonale wpływają na dobre samopoczucie psychiczne i fizyczne. Codziennie uprawiaj jogę i medytację, ponieważ usuwają z Twojej skóry toksyny i pomagają utrzymać ją czystą i zdrową. Pozostawaj w dobrym nastroju i zdrowiu, ponieważ na każdą chorobę jest lekarstwo, potrzebujesz jedynie dobrego przewodnika.

Wskazówki
Przeczytaj teraz: Domowe sposoby na trądzik
 3.5/5 (19 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

tld51293 - 2016-08-08
Ja pozbywam się pryszczy tym sposobem: https://usuwaniepryszczy.wordpress.com/
Od 10 roku życia miałem pryszcze non stop, ale od kiedy stosuję tą metodę to na twarzy nie pojawia się ani jeden pryszcz od dwóch lat :)
annqq - 2012-07-27
Olejek z drzewa herbacianego!! Świetne, małe cudo. Polecam na trądzik, codziennie przemywać i powinno pomóc
<p>Trądzik, czy trądzik pospolity, jest bardzo częstą przypadłością skóry, występującą głównie u młodzieży i powstaje...
Jak zlikwidować pryszcze?
Trądzik, czy trądzik pospolity, jest bardzo częstą przypadłością skóry, występującą...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt