Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Cera młodzieńcza > Jak pozbyć się pryszczy?
Jak pozbyć się pryszczy?

Jak pozbyć się pryszczy?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (17 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Trądzik jest zapalną chorobą skóry, która może pojawić się w każdym wieku, ale najbardziej popularny jest u młodzieży i dorosłych. Najczęściej występuje na twarzy, policzkach, nosie i szyi. Przyczyną tej choroby jest zablokowanie porów skórnych. Pojawia się kiedy tłuszcze, kurz, martwe komórki naskórka umiejscawiają się na obszarze skóry. Czynnikami odpowiedzialnymi za powstawanie trądziku są zmiany hormonalne, zwiększone wydzielane sebum i infekcje bakteryjne. Trądzik jest chorobą sprawiającą większe cierpienie psychiczne niż fizyczne osobie poszkodowanej, często prowadząc do bardzo niskiej samooceny. Jednak odpowiednie leczenie, dieta i ograniczenie stresów są kluczem do sukcesu. Niemowlęta również są wystawione na powstawanie trądziku, ale u nich trądzik znika zazwyczaj po tygodniu, pojawiając się z powodu różnych zmian hormonalnych zachodzących w trakcie porodu. Trądzik jest zaburzeniem skórnym występującym bardzo często u nastolatków, wprawiającym w zdenerwowanie poprzez widoczne pryszcze i wągry. Androgeny powodują wytwarzanie nadmiaru sebum w miejscach takich jak twarz czy szyja. Infekcje bakteryjne mogą wzmocnić trądzik.
1

Przyczyny trądziku.

  • Trądzik powstaje, kiedy gruczoły łojowe produkują nadmiar sebum, które pokrywa powierzchnię skóry. Są dwa rodzaje trądziku, trądzik pospolity (w postaci pryszczy, zaskórników i wągrów) i trądzik różowaty.

  • Produkcja sebum powoduje pogorszenie się trądziku.

  • Zakażenie mieszków włosowych powoduje trądzik.

  • Zmiany hormonalne, zachodzące u kobiet w ciąży mogą powodować trądzik.

  • Nadwaga prowadzi do nadmiernego wytwarzania androgenów i wysokiego poziomu insuliny, a wszystko to ma swój udział w powstawaniu trądziku.

  • Jeżeli pory skóry zostaną zatkane przez jakieś ciężkie kosmetyki, nawilżacze, czy podkłady i kremy z dużą zawartością tłuszczu, stanowi to najlepsze zaproszenie dla trądziku i innych infekcji skórnych.

  • Stosowanie środków antykoncepcyjnych i leków może pogorszyć stan skóry i doprowadzić do wzmocnienia trądziku i pryszczy.

  • Nieregularny cykl menstruacyjny u kobiet powoduje trądzik.

  • Nieregularna i niekompletna dieta, bogata w przetworzone jedzenie, tłuste i ostre potrawy oraz nadmiar soli, a także nadmierne użycie produktów bogatych w cukry i żelazo mogą spowodować trądzik.

  • Picie zbyt małej ilości wody, niejedzenie zielonych warzyw, pomidorów i produktów bogatych w błonnik wzmacnia ryzyko powstania trądziku.

  • Jeżeli cierpisz na nieregularne ruchy jelit, w rezultacie może to prowadzić do trądziku.

  • Kofeina, czekolada, i napoje gazowane przyjmowane w nadmiarze powodują trądzik

  • Alkohol, palenie, nieaktywny tryb życia, genetyczne zależności, drapanie skóry, wyciskanie pryszczy są kolejnymi powodami powstawania trądziku.

  • Prowadzenie życia pełnego stresów i smutków, ma wpływ na zaburzenia skórne, a wśród nich trądzik.

Jak leczyć trądzik na plecach i ciele?
Jakie są objawy trądziku różowatego?
Jak leczyć trądzik wieku dojrzałego?
Jak wyleczyć trądzik?
Wskazówki
  • Wspomniane powyżej wskazówki z pewnością pomogą Ci w walce z trądzikiem. Unikaj kuracji chemicznych przepisanych przez dermatologa i mocno inwazyjnych leków leczących trądzik. Zaufaj naturze i bezpiecznym kuracjom, ponieważ są efektywne i nie mają skutków ubocznych. Żyć nie umierać!
Przeczytaj teraz: Domowe sposoby na trądzik
 3.6/5 (17 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

annqq - 2012-07-27
Olejek z drzewa herbacianego!! Świetne, małe cudo. Polecam na trądzik, codziennie przemywać i powinno pomóc
<p>Trądzik, czy trądzik pospolity, jest bardzo częstą przypadłością skóry, występującą głównie u młodzieży i powstaje...
Jak zlikwidować pryszcze?
Trądzik, czy trądzik pospolity, jest bardzo częstą przypadłością skóry, występującą...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Danuta Lisowska
  • Damian Wojciech
  • Mączek Pączek
  • Monika Jurczyk
  • Winona Winona
  • Agata Niemotko
  • Marek Krzeminski
  • Ewa Włodarczyk
  • Maciek Paluchniak
  • Bożena Burka
  • Adrian Bujak
  • Marzena Buczek
  • Monika Salamon
pasożyt