Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Szkodniki, Choroby, Problemy > Jak opryskiwać drzewa owocowe?

Jak opryskiwać drzewa owocowe?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
W większej części kraju opryskiwanie drzew owocowych jest koniecznością, jeśli chcesz by Twoje drzewa i owoce były zdrowe. Jeśli nie żyjesz na dobrym do hodowli owoców terenie i nie zdecydujesz się na opryskiwanie drzewek, może to doprowadzić do tego, że owoce staną się po prostu niejadalne, z powodu zbyt dużej ilości szkodników i chorób. Jeżeli nie chcesz używać preparatów chemicznych możesz równie dobrze zdecydować się na te organiczne. Poniżej znajdziesz kilka podstawowych informacji odnoszących się do tego jak opryskiwać swoje drzewka we własnym ogródku.
1

NARZĘDZIA:

Dobre narzędzia zawsze sprawią, że praca będzie łatwiejsza do wykonania. Po pierwsze upewnij się, że zainwestowałeś w porządny opryskiwacz.

2

PREPARATY DO OPRYSKIWANIA DRZEW OWOCOWYCH:

Na rynku dostępnych jest wiele środków przeznaczonych do opryskiwania drzew owocowych. Najbardziej popularne preparaty to te ekologiczne i zawierające olejek mineralny, który jest zazwyczaj stosowany po to, aby udusić szkodniki oraz te preparaty, które zawierają miedź i siarkę, gdyż bardzo dobrze przeciwdziałają one grzybom. Jednak należy pamiętać, że środki zawierające siarkę nie powinny być stosowane do opryskiwania drzewek mandarynkowych. Należy również odczekać około 30 dni z użyciem produktów siarkowych, jeżeli wcześniej opryskaliśmy drzewka jakimkolwiek środkiem zawierającym olejki. Ostatnio pojawiły się także preparaty zawierające glinkę porcelanową (kaolin), która ma formę białego proszku i zwykle jest używana w przemyśle papierniczym. Kaolin ma bardzo dobre wyniki w zwalczaniu szkodników i ostatnimi czasy ulubiło go sobie wielu sadowników, więc warto go wypróbować. Glinka porcelanowa jest dostępna na rynku w formie preparatu o nazwie ‘Surround’.

Jak zbudować domek dla trzmieli?
Jak sadzić śliwę?
Domowe sposoby na mszyce
Jak uprawiać pigwę?
3

JAK OPRYSKIWAĆ DRZEWA:

Wybierz spokojny dzień, ponieważ wiatr rozwieje preparat dookoła, a Tobie ma zależeć na tym, aby uzyskać dokładną powłoczkę na drzewie, począwszy od końcówek gałęzi aż do podstawy pnia. Możesz również opryskać teren dookoła drzewa i korzenie. Większość preparatów jest toksycznych dla ryb, więc upewnij się, że środek, którym opryskujesz drzewa, nie będzie ulatniał się gdzieś w pobliżu stawu. Jeżeli używasz jakichkolwiek chemikaliów, nawet tych organicznych, ważne jest aby zawsze nosić rękawice i specjalne okulary.

4

KIEDY OPRYSKIWAĆ DRZEWA:

Ustanowienie schematu oprysków będzie zazwyczaj zależało od klimatu w Twojej okolicy, szkodników i występujących problemów, a także od rodzaju drzewa. Ogólnie powinieneś wykonać jedno, nie zawierające olejków opryskiwanie w trakcie zimy, kiedy drzewa są w stanie uśpienia i są bezlistne, zanim pączki kwiatów się rozwiną należy wykonać opryskanie przeciwgrzybiczne, a kiedy płatki kwiatów już całkowicie opadną będziesz potrzebował wykonać przynajmniej jedno opryskiwanie całościowe. Nigdy nie przeprowadzaj oprysków drzew w trakcie kwitnienia, aby nie wyrządzić szkody pszczołom.

 3.5/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

grazyna2 - 2013-05-06
Nie sądzę, aby opryskiwanie było wskazane. Leosze i zdrowsze sa owoce bez opryskiwania
Pigwa bardzo często mylona jest z pigwowcem. Są to jednak dwie różne rośliny - pigwa ma większe owoce o bardziej...
Jak uprawiać pigwę?
Pigwa bardzo często mylona jest z pigwowcem. Są to jednak dwie różne rośliny - pigwa...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt