Tutaj jesteś: Nauka i Edukacja > Szkoły Wyższe > Prace Dyplomowe > Jak napisać pracę licencjacką?

Jak napisać pracę licencjacką?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Kolejny raz musimy coś pisać: na język polski lub na studia. Żyjemy w kulturze pisma i generalnie co chwile musimy wystawiać nasz talent literacki na próbę. Często coś nam też nie wychodzi. Dlaczego jedni są w stanie napisać dobrą pracę w parę dni, a inni ślęcząc nad nią tygodniami, dostają gorsze oceny? Czy Ciebie też dotyczy ta niesprawiedliwość? A może wciąż się zastanawiasz co zrobić, by napisać wreszcie coś, co zostanie docenione? Być może masz napisać swoją pierwszą pracę i nie wiesz jak się do tego zabrać. W tym artykule opowiemy krok po kroku co zrobić, by Twoja praca była jak najlepiej napisana!
Rzeczy, których potrzebujesz:
pomysł, komputer, odpowiednia literatura
1
Pierwszym, a zarazem najtrudniejszym krokiem jest pomysł. Nie jest wcale łatwo go znaleźć. Czasem pula rzeczy, o których mamy pisać jest bardzo ograniczona, czasem mamy nawet tematy podane "na tacy", ale nie zawsze tak jest. W szczególności, w dziedzinach humanistycznych (jak np. antropologia, psychologia, historia sztuki, socjologia, historia, literatura) mamy już większy problem, zwłaszcza wtedy, gdy jeszcze musimy udowodnić jakąś tezę. Gdy więc nie mamy tematu, najpierw najlepiej poprzeglądać podręczniki i notatki. Może na zajęciach był omawiany jakiś ciekawy temat, który moglibyśmy rozwinąć? Jeżeli nic tam nie znajdziemy, możemy poprzeglądać literaturę przedmiotu. Czasem pomysł nadejdzie po prostu z zaskoczenia, dlatego szukajmy inspiracji: surfujmy po Internecie, oglądajmy telewizję, idźmy na ciekawą wystawę, a coś nas w końcu olśni. Z pewnością nie róbmy nic na siłę. Niech nas coś naprawdę zainteresuje na tyle, że sami będziemy chcieli o tym napisać lub to zbadać.
Jak zrobić dobrą prezentacja w PowerPoincie?
Jak znaleźć współlokatora?
Jak pisać przypisy?
Jak zmotywować się do pisania pracy magisterskiej?
Wskazówki
  • Pamiętaj, by nie zostawiać pracy na ostatnią chwilę.
  • Jeżeli masz problemy z chaotycznym pisaniem, zadbaj aby Twój konspekt był szczegółowy. Pisz pracę w oparciu o niego.
 3.7/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

sylwia4012 - 2015-06-08
Pisanie pracy dyplomowej nie jest niczym łatwym, ale tez nie jest to niewykonalne. Ja jak pisałam to korzystałam również ze strony http://www.pracedyplomowe.edu.pl/temat-pracy-dyplomowej-magisterskiej-licencjackiej.html Było mi o wiele łatwiej, więc w razie potrzeby proszę zaglądać.
Przypisy wskazują źródło informacji po to aby każdy mógł zweryfikować konkretne stwierdzenie czy teorię, odsyłają,...
Jak pisać przypisy?
Przypisy wskazują źródło informacji po to aby każdy mógł zweryfikować konkretne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Piotr Abram
  • Jolanta Szostek
  • Małgorzata Kowalik
  • Iwona Anna Huber
  • Aneta Boczulak
  • Izabela Tyrakowska
  • Anna Smyrska
  • Katarzyna Wysoczańska-Pająk
pasożyt