Tutaj jesteś: Nauka i Edukacja > Szkoły Wyższe > Prace Dyplomowe > Jak napisać pracę licencjacką?

Jak napisać pracę licencjacką?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (13 ocen)
Oceń 
Kolejny raz musimy coś pisać: na język polski lub na studia. Żyjemy w kulturze pisma i generalnie co chwile musimy wystawiać nasz talent literacki na próbę. Często coś nam też nie wychodzi. Dlaczego jedni są w stanie napisać dobrą pracę w parę dni, a inni ślęcząc nad nią tygodniami, dostają gorsze oceny? Czy Ciebie też dotyczy ta niesprawiedliwość? A może wciąż się zastanawiasz co zrobić, by napisać wreszcie coś, co zostanie docenione? Być może masz napisać swoją pierwszą pracę i nie wiesz jak się do tego zabrać. W tym artykule opowiemy krok po kroku co zrobić, by Twoja praca była jak najlepiej napisana!
Rzeczy, których potrzebujesz:
pomysł, komputer, odpowiednia literatura
1
Pierwszym, a zarazem najtrudniejszym krokiem jest pomysł. Nie jest wcale łatwo go znaleźć. Czasem pula rzeczy, o których mamy pisać jest bardzo ograniczona, czasem mamy nawet tematy podane "na tacy", ale nie zawsze tak jest. W szczególności, w dziedzinach humanistycznych (jak np. antropologia, psychologia, historia sztuki, socjologia, historia, literatura) mamy już większy problem, zwłaszcza wtedy, gdy jeszcze musimy udowodnić jakąś tezę. Gdy więc nie mamy tematu, najpierw najlepiej poprzeglądać podręczniki i notatki. Może na zajęciach był omawiany jakiś ciekawy temat, który moglibyśmy rozwinąć? Jeżeli nic tam nie znajdziemy, możemy poprzeglądać literaturę przedmiotu. Czasem pomysł nadejdzie po prostu z zaskoczenia, dlatego szukajmy inspiracji: surfujmy po Internecie, oglądajmy telewizję, idźmy na ciekawą wystawę, a coś nas w końcu olśni. Z pewnością nie róbmy nic na siłę. Niech nas coś naprawdę zainteresuje na tyle, że sami będziemy chcieli o tym napisać lub to zbadać.
Jak wygląda obrona pracy magisterskiej?
Jak dostać się na studia doktoranckie?
Jak dostać się do seminarium?
Jak się pozbyć współlokatora?
Wskazówki
  • Pamiętaj, by nie zostawiać pracy na ostatnią chwilę.
  • Jeżeli masz problemy z chaotycznym pisaniem, zadbaj aby Twój konspekt był szczegółowy. Pisz pracę w oparciu o niego.
 3.9/5 (13 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

sylwia4012 - 2015-06-08
Pisanie pracy dyplomowej nie jest niczym łatwym, ale tez nie jest to niewykonalne. Ja jak pisałam to korzystałam również ze strony http://www.pracedyplomowe.edu.pl/temat-pracy-dyplomowej-magisterskiej-licencjackiej.html Było mi o wiele łatwiej, więc w razie potrzeby proszę zaglądać.
Statystycznie, historie „jesiennych” magistrantów wyglądają tak samo. Najpierw ostatni rok studiów, rok pełen dobrych...
Jak zmotywować się do pisania pracy magisterskiej?
Statystycznie, historie „jesiennych” magistrantów...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Daria Porwolik
  • Piotr Jaworski
  • Ela Lazna
  • Jacek Safaryn
  • Justyna Faryna-Ciołko
  • Adam Patrzyk
  • Iwona Krukowska
  • Laura Stępień
  • Anna Żurawska
  • Ambroży Ambroży
  • Barbara Wisniecka
  • Marianna Cejko
  • Aldona Merczynska Łasecka
  • Lilianna Mazurek
  • Małgorzata Wiśniewska
  • Krystyna Naderza
  • Krzysztof Kurpas
  • Beata Neugebauer
  • Jolanta Niwińska
  • Kuba Szpytma
  • Joanna Janowska
  • Marian Krystyna Polowczyk
  • Dawid Korzeń
  • Teresa Gosse
  • Kamila Nowocień
  • Patrycja Fastyn
  • Julia Tatara
  • Halina Dajnowska
  • Karolina Kukurowska
  • Justyna Cytryna
pasożyt