Tutaj jesteś: Nauka i Edukacja > Szkoły Wyższe > Prace Dyplomowe > Jak napisać pracę licencjacką?

Jak napisać pracę licencjacką?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (13 ocen)
Oceń 
Kolejny raz musimy coś pisać: na język polski lub na studia. Żyjemy w kulturze pisma i generalnie co chwile musimy wystawiać nasz talent literacki na próbę. Często coś nam też nie wychodzi. Dlaczego jedni są w stanie napisać dobrą pracę w parę dni, a inni ślęcząc nad nią tygodniami, dostają gorsze oceny? Czy Ciebie też dotyczy ta niesprawiedliwość? A może wciąż się zastanawiasz co zrobić, by napisać wreszcie coś, co zostanie docenione? Być może masz napisać swoją pierwszą pracę i nie wiesz jak się do tego zabrać. W tym artykule opowiemy krok po kroku co zrobić, by Twoja praca była jak najlepiej napisana!
Rzeczy, których potrzebujesz:
pomysł, komputer, odpowiednia literatura
1
Pierwszym, a zarazem najtrudniejszym krokiem jest pomysł. Nie jest wcale łatwo go znaleźć. Czasem pula rzeczy, o których mamy pisać jest bardzo ograniczona, czasem mamy nawet tematy podane "na tacy", ale nie zawsze tak jest. W szczególności, w dziedzinach humanistycznych (jak np. antropologia, psychologia, historia sztuki, socjologia, historia, literatura) mamy już większy problem, zwłaszcza wtedy, gdy jeszcze musimy udowodnić jakąś tezę. Gdy więc nie mamy tematu, najpierw najlepiej poprzeglądać podręczniki i notatki. Może na zajęciach był omawiany jakiś ciekawy temat, który moglibyśmy rozwinąć? Jeżeli nic tam nie znajdziemy, możemy poprzeglądać literaturę przedmiotu. Czasem pomysł nadejdzie po prostu z zaskoczenia, dlatego szukajmy inspiracji: surfujmy po Internecie, oglądajmy telewizję, idźmy na ciekawą wystawę, a coś nas w końcu olśni. Z pewnością nie róbmy nic na siłę. Niech nas coś naprawdę zainteresuje na tyle, że sami będziemy chcieli o tym napisać lub to zbadać.
Jak wybrać promotora?
Jak pisać przypisy?
Jak oszukać kanara?
Jak się uczyć na studiach?
Wskazówki
  • Pamiętaj, by nie zostawiać pracy na ostatnią chwilę.
  • Jeżeli masz problemy z chaotycznym pisaniem, zadbaj aby Twój konspekt był szczegółowy. Pisz pracę w oparciu o niego.
Przeczytaj teraz: Jak wybrać promotora?
 3.9/5 (13 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

sylwia4012 - 2015-06-08
Pisanie pracy dyplomowej nie jest niczym łatwym, ale tez nie jest to niewykonalne. Ja jak pisałam to korzystałam również ze strony http://www.pracedyplomowe.edu.pl/temat-pracy-dyplomowej-magisterskiej-licencjackiej.html Było mi o wiele łatwiej, więc w razie potrzeby proszę zaglądać.
Jak pisać przypisy?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Piotr Frączkowski
  • Katarzyna Siejka
  • Maja Gucio
  • Ka Sia
  • Iza Ambroziak
  • Hanniia Urbańska
  • Norbert Materowski
  • Magda Kwiatkowska
  • Sylwia Dynowska
  • Sylwia Rodziewicz
  • Lidia Then
pasożyt