Tutaj jesteś: Nauka i Edukacja > Szkoły Wyższe > Prace Dyplomowe > Jak napisać pracę licencjacką?

Jak napisać pracę licencjacką?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 2.5/5 (35 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Kolejny raz musimy coś pisać: na język polski lub na studia. Żyjemy w kulturze pisma i generalnie co chwile musimy wystawiać nasz talent literacki na próbę. Często coś nam też nie wychodzi. Dlaczego jedni są w stanie napisać dobrą pracę w parę dni, a inni ślęcząc nad nią tygodniami, dostają gorsze oceny? Czy Ciebie też dotyczy ta niesprawiedliwość? A może wciąż się zastanawiasz co zrobić, by napisać wreszcie coś, co zostanie docenione? Być może masz napisać swoją pierwszą pracę i nie wiesz jak się do tego zabrać. W tym artykule opowiemy krok po kroku co zrobić, by Twoja praca była jak najlepiej napisana!
Rzeczy, których potrzebujesz:
pomysł, komputer, odpowiednia literatura
1
Pierwszym, a zarazem najtrudniejszym krokiem jest pomysł. Nie jest wcale łatwo go znaleźć. Czasem pula rzeczy, o których mamy pisać jest bardzo ograniczona, czasem mamy nawet tematy podane "na tacy", ale nie zawsze tak jest. W szczególności, w dziedzinach humanistycznych (jak np. antropologia, psychologia, historia sztuki, socjologia, historia, literatura) mamy już większy problem, zwłaszcza wtedy, gdy jeszcze musimy udowodnić jakąś tezę. Gdy więc nie mamy tematu, najpierw najlepiej poprzeglądać podręczniki i notatki. Może na zajęciach był omawiany jakiś ciekawy temat, który moglibyśmy rozwinąć? Jeżeli nic tam nie znajdziemy, możemy poprzeglądać literaturę przedmiotu. Czasem pomysł nadejdzie po prostu z zaskoczenia, dlatego szukajmy inspiracji: surfujmy po Internecie, oglądajmy telewizję, idźmy na ciekawą wystawę, a coś nas w końcu olśni. Z pewnością nie róbmy nic na siłę. Niech nas coś naprawdę zainteresuje na tyle, że sami będziemy chcieli o tym napisać lub to zbadać.
Jak wygląda obrona pracy magisterskiej?
Jak zrobić dobrą prezentacja w PowerPoincie?
Jak się pozbyć współlokatora?
Jak się uczyć na studiach?
Wskazówki
  • Pamiętaj, by nie zostawiać pracy na ostatnią chwilę.
  • Jeżeli masz problemy z chaotycznym pisaniem, zadbaj aby Twój konspekt był szczegółowy. Pisz pracę w oparciu o niego.
2
Jeżeli mamy już pomysł na pracę, należy wybrać odpowiednią literaturę. To również nie jest wcale takie łatwe, w szczególności, jeżeli nie mamy wielu podpowiedzi ze strony wykładowcy. W takim przypadku powinniśmy włączyć komputer i poszukać czegoś w sieci. Najlepiej wpisać frazę, będącą rdzeniem naszego tematu. Możemy też wpisać to w Wikipedię i sprawdzić przypisy do artykułów, które nas interesują. Nie zapomnijmy również popytać znajomych czy nie znają jakiś ciekawych pozycji, mogących nam pomóc. Jeżeli piszemy na temat jakiejś postaci historycznej, artysty czy tym podobnych, przewertujmy internetowe katalogi bibliotek, wpisując imię i nazwisko tej osoby. Sprawdźmy jej bibliografię. Jeżeli chcemy napisać o jakimś zjawisku, wpiszmy w wyszukiwarkę odpowiednie hasło, np. jeżeli chcielibyśmy napisać o odbiorze mitu w greckim społeczeństwie, wpiszmy najpierw samo słowo mit i dowiedzmy się więcej na temat tego pojęcia.
3
Gdy już będziemy mieli gotową bibliografię i przejrzymy lektury, które posłużą nam za podporę naszej pracy, możemy napisać konspekt. Musimy w nim zawszeć trzy podstawowe części, czyli:

Wstęp
Rozwinięcie
Zakończenie

Musimy więc wiedzieć jak zacząć, o czym chcemy pisać i jak spuentować pracę. Oczywiście, im bardziej szczegółowy będzie konspekt, tym łatwiej będzie nam później pisać na jego bazie pracę. Każdy z trzech punktów podzielmy więc na podpunkty, które będą się odnosiły do akapitów naszej pracy. Owe podpunkty mogą zawierać kolejne rozwinięcia wyszczególniające ważne informacje, argumenty i tezy.
Wskazówki
 2.5/5 (35 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

sylwia4012 - 2015-06-08
Pisanie pracy dyplomowej nie jest niczym łatwym, ale tez nie jest to niewykonalne. Ja jak pisałam to korzystałam również ze strony http://www.pracedyplomowe.edu.pl/temat-pracy-dyplomowej-magisterskiej-licencjackiej.html Było mi o wiele łatwiej, więc w razie potrzeby proszę zaglądać.
 
Wbrew pozorom wybór opiekuna twojej pracy jest sprawą niemal tak samo ważną jak wybór tematu.  To promotor będzie przez...
Jak wybrać promotora?
Wbrew pozorom wybór opiekuna twojej pracy jest sprawą niemal tak samo ważną jak wybór...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt