Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Meble > Meble ogrodowe > Jak zbudować ławkę ogrodową?

Jak zbudować ławkę ogrodową?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (18 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 12 
Ładna, drewniana ławka doskonale prezentuje się w ogrodzie. Jeśli dysponujemy dużą przestrzenią możemy pozwolić sobie na małą altankę. Dobrze jest mieć do pomocy kilka osób, które w razie potrzeby pomogą. Wbrew pozorom zbudowanie takiej altanki nie wymaga wiele wysiłku, ale warto uzbroić się w cierpliwość, ponieważ efekt jest zaskakujący. Idealnie nadaje się na przyjęcia, wystarczy dostawić grilla i stolik. Poniżej dowiesz się jak krok po kroku zbudować ogrodową altankę z drewna cedrowego z wbudowaną ławką.
1
Budowa ławki ogrodowej z pergolą 1

Ustal lokalizację oraz szerokość altany.

Używając szkicu i czterech deseczek, poeksperymentuj trochę i ustal miejsce, w którym będzie stała pergola oraz jaka jest jej pożądana szerokość.

2
Budowa ławki ogrodowej z pergolą 2

Zaznacz cztery kąty.

Użyj ekierki, po to aby upewnić się, że kąty mają 90 stopni, a następnie zaznacz je wszystkie białą kredą oraz usuń deseczki.

3
Budowa ławki ogrodowej z pergolą 3

Wykop cztery dołki.

Skontaktuj się najpierw z zakładem energetycznym, aby upewnić się, że pod twoim terenem nie przebiegają żadne podziemne rury albo kable i dopiero wtedy wydrąż w ziemi cztery otwory o głębokości 100 cm, używając wiertnicy do ziemi.

4
Budowa ławki ogrodowej z pergolą 4

Połącz drewniane belki.

Nasyp na dno czterech otworów skryszone kamienie. Następnie wbij pierwszy słupek w dołek. Używając łącznika do drewna, doczep do niego kolejną deskę, tak aby połączyć ten pierwszy słupek z przeciwległym końcem, drugiego sąsiadującego słupka. Powtórz czynność do momentu aż wszystkie słupki będą połączone ze sobą.

5
Budowa ławki ogrodowej z pergolą 5

Dodaj wody do otworów wypełnionych betonem.

Wypełnij każdy dołek szybko schnącym betonem i dodaj wody, pozwalając aby beton nasiąkł i wypełnił otwór do momentu, aż jego poziom ustabilizuje się na górnej powierzchni. Co jakiś czas sprawdzaj, czy słupki pozostają w pozycji idealnie pionowej. Kiedy beton całkowicie zaschnie usuń poprzeczne deski.

6
Budowa ławki ogrodowej z pergolą 6

Obuduj słupki.

Odmierz i utnij 16 kawałków cedru. Przymocuj deseczki do frontów słupków i do boków słupków, używając do tego śrubek nierdzewnych.

7
Budowa ławki ogrodowej z pergolą 7

Zainstaluj poprzeczne belki.

Aby pergola lepiej wyglądała użyj belek zaokrąglonych na końcach. Belki te przywierć w górnej części słupków w taki sposób, aby je na górze ze sobą połączyć. Następnie przytnij każdy słupek na równą długość przy pomocy piły.

8
Budowa ławki ogrodowej z pergolą 8

Naszkicuj i wytnij drugi zestaw belek.

Naszkicuj i wytnij drugi zestaw belek, które obejmą przód i tył altany. Używając małych gwoździków i cienkiego paska drewna oznacz górę i dół łuku.

9
Budowa ławki ogrodowej z pergolą 9

Dołącz listwy.

Dodaj dwie wspomagające deski do łuku, tworząc baldachim i używając przewierconych otworów, przyczep belki w kształcie łuku do desek wspomagających za pomocą śrubek. Zaczynając od środka i w równych odległościach przymocowuj kolejne listwy.

10
Budowa ławki ogrodowej z pergolą 10

Ustaw i przymocuj baldachim, zainstaluj ławkę.

Unieś baldachim i umieść go na dwóch belkach, a następnie zabezpiecz poprzez przykręcenie go za pomocą śrubek nierdzewnych w każdym rogu. Zainstaluj cztery uchwyty aby wesprzeć ławeczkę. Umieść dwie pary cedrowych deseczek 5x15 cm i przykręć śrubkami.

11
Budowa ławki ogrodowej z pergolą 11

Zabezpiecz.

Chroń swoją altankę za pomocą środków konserwujących.

 3.7/5 (18 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nie ma to jak uczucie spokoju i odprężenia podczas siedzenia na drewnianej ławce ogrodowej. Można ciszyć się lekturą...
Jaka drewniana ławka ogrodowa będzie najlepsza?
Nie ma to jak uczucie spokoju i odprężenia podczas siedzenia...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt