Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Podstawy pieczenia > Jak ubić białko na sztywno?

Jak ubić białko na sztywno?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij

Jeśli potrzebujesz ubitych na sztywno białek do pieczenia cytrynowego ciasto bezowego, sufletu lub, potrzebujesz ubite białka do biszkoptu, babki lub w celu zwiększenia objętości masy deseru. Cokolwiek pieczesz, kiedy ubijasz białka na sztywną pianę, możesz korzystać z niektórych technik i sekretów, których często w przepisach po prostu nie ma. Kiedy już dojdziesz do wprawy, staje się to bardzo proste, ale nie zniechęcaj się, ponieważ do tego czasu może to być nieco frustrujące. W poniższym artykule znajdziesz wszystko, co powinnaś wiedzieć o ubijaniu jajek na sztywną pianę.

Rzeczy, których potrzebujesz:
Jajka i białka jajek, Ciepłą wodę, 3 miski, Łyżkę cedzakową, Mikser elektryczny z przystawką do ubijania, lub trzepaczkę ręczną, Szczyptę soli, Sok z cytryny lub ocet, Miedzianą miskę (opcjonalnie).
1

Jeśli to możliwe, do ubijania wybierz raczej jajka starsze niż te świeże, ponieważ lepiej się ubijają.

2

Ogrzej jajka do temperatury pokojowej. Ten krok nie powinien być pominięty, chyba że masz bardzo, bardzo dużo czasu i możesz ubijać białka godzinę dłużej. Jajka o temperaturze pokojowej nadają się najlepiej do ubijania na sztywną pianę. Wyciągnij więc jajka z lodówki na godzinę przed ubijaniem, albo zamocz je w ciepłej, ale nie gorącej wodzie (inaczej mogą się zagotować) na kilka minut, do momentu kiedy nie będą już zimne.

3
Wyczyść i wysusz bardzo dokładnie wszystkie miski.
4

Oddziel białka jajek od żółtek. Powinnaś skończyć z miską pełną białek bez najmniejszego śladu żółtka w środku.

5
Do białek dodaj szczyptę soli.
6

Najszybciej ubijesz białka za pomocą miksera elektrycznego z przystawka do ubijania, ale możesz również użyć trzepaczki ręcznej.

7

Mniej więcej w połowie ubijania do białek dodaj na dwa białka, 1/4 łyżeczki octu lub soku z cytryny. Jest to pomocne w celu utrwalenia piany i w zachowaniu jej przed ponownym skropleniem.

8

Skończ ubijanie jak tylko białka będą już sztywne i nie będą się wylewać. Jeśli będziesz ubijać białka zbyt długo, doprowadzi to do destabilizacji białek.

9

Do przepisu który robisz dodaj ubite białka jak najszybciej, aby mieć pewność, że nie stracą swojej sztywności.

10
Ubijanie białek

Jeśli masz miskę pokrytą miedzią, użyj jej zamiast soku z cytryny czy octu - kwasu który powstrzymuje ubite białka przed zamienieniem się w płyn. Miedziana miska będzie najlepsza do ubijania jajek i nada jeszcze większej objętości ubijanym białkom.

Jak ubić białko bez miksera?
Jak sprawdzić czy drożdże są świeże?
Jak zrobić polewę czekoladową?
Jak zrobić ciasto francuskie z orzechami?
 3.3/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Pastry Chef - 2016-01-15
Soli dodaje się na początku, tylko szczypce, ponieważ wiąże wilgos i łatwiej ubić na sztywna pianę.
Kwasem cytrynowy dodaje się jak już piana z białek i cukru jest sztywna, i z kwaskiem ubija się nadal, to ją stabilizuje i sprawia też że jest pięknie biała
.. - 2015-10-26
nigdy sie nie daje soli.. tylko cukier
Joanna - 2013-11-07
Matko Boska, a ja zawsze schładzałam jajka i fakt, że rzadko się udało je ubić. Ale numer.
Dla wybrednych smakoszy odpowiednie doprawienie warzyw (i generalnie wszystkich potraw) to podstawa. Ma zresztą ono...
Jak przyprawić pieczone warzywa?
Dla wybrednych smakoszy odpowiednie doprawienie warzyw...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt