Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Przystawki > Jak zrobić pasztet z wątróbki drobiowej?

Jak zrobić pasztet z wątróbki drobiowej?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (15 ocen)
Oceń 
Udostępnij

Potrawy z wątróbek różnego rodzaju nie są zbytnio popularne. Aczkolwiek nie spotkałam się z nikim kto by nie lubił pasztetu z wątróbki drobiowej. Z reguły spotykamy się z bardzo prostymi przepisami na pasztet z wątróbki: zazwyczaj jest to gotowana, zmielona wątróbka zmieszana z masłem i może kilkoma ziołami do smaku. Ja nieco urozmaiciłam przepis dodając do niego cebulę, marchewki, szczyptę gałki muszkatołowej i łyżkę koniaku. Pasztet z wątróbki drobiowej, może być podawany jak przystawka lub przegryzka na chlebie, toście czy na krakersach. Możesz trochę zaszaleć i zrobić pasztet w kształcie kwiatków, wystarczy, że wyciśniesz go przez woreczek z dozownikiem do zdobienia ciast. Zobacz przepis poniżej:

Rzeczy, których potrzebujesz:
90 dkg świeżej wątróbki z kurczaka, 2 cebule, 1 marchewka, 170 g masła, 1-2 łyżki stołowej koniku lub brandy, Szczypta gałki muszkatołowej, Sól i pieprz do smaku
1
Składniki na wątróbkę

Przygotuj składniki: umyj wątróbkę z kurczaka; ogrzej masło do temperatury pokojowej tak, aby było miękkie.

2
Podsmażanie cebulki

Obierz i posiekaj drobno cebulę; w rondelku rozgrzej 2-3 łyżki stołowe masła; dodaj posiekane cebule i smaż do miękkości i złotego koloru na średnim ogniu przez około 15-20 minut.

3
Cebula z marchewką

Obierz i zetrzyj marchewkę; dodaj do cebuli i smaż warzywa razem przez następne 8-10 minut.

4
Wątróbka

Przesuń cebule i marchewkę na bok patelni, zwiększ ogień i dodaj całą wątróbkę z kurczaka.

5
Smażenie wątróbki

Smaż wątróbkę mieszając ją od czasu do czasu, do momentu, aż będzie gotowa, ale nie smaż za długo, aby nie stała się gumowa. Następnie dopraw solą, mielonym pieprzem i gałką muszkatołową; dokładnie wymieszaj i odstaw na bok do ostygnięcia.

6
Mielenie wątróbki
Zawartość patelni wraz z resztą masła wrzuć do maszynki do mięsa lub robota kuchennego.
7
Doprawianie pasztetu

Zamieszaj pasztet i skosztuj, teraz jest czas, aby dodać więcej soli lub innych przypraw jeśli jest taka potrzeba; następnie dodaj 1 lub 2 łyżki stołowe koniaku (jeśli zdecydujesz się go użyć).

8
Pasztet z wątróbki

Przełóż pasztet do miski, przykryj folią lub przykrywką i wstaw do lodówki na 1-2 godziny.

9
Gotowy pasztet

Twój pasztet jest już gotowy: możesz podawać go w miseczce lub na chlebie czy na krakersach, jako przystawkę przed daniem głównym czy jako szybką przekąskę.

10
Chleb z pasztetem
Rozsmaruj pasztet na opieczonym chlebie.
11
Pasztet z krakersami
Albo użyj dozownika do dekoracji ciast, aby uformować na krakersach kwiatki z pasztetu.

Smacznego!
Jak zrobić prosty tort?
Jak zrobić gulasz wołowy?
Jak zrobić ciasto na pierogi z mlekiem?
Jak zrobić tajskie, zielone curry?
 4.3/5 (15 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

grazyna2 - 2013-04-16
wyglada nieamowicie
Gulasz wołowy jest pysznym daniem głównym, pełnym warzyw. Spędzisz trochę czasu na jego przygotowaniu, ale rezultat na...
Jak zrobić gulasz wołowy?
Gulasz wołowy jest pysznym daniem głównym, pełnym warzyw. Spędzisz trochę czasu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt