Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Zabawy dla Dzieci > Jak zrobić czapkę wróżki?
Jak zrobić czapkę wróżki?

Jak zrobić czapkę wróżki?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (13 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Zbliża się karnawał? Bal przebierańców? A może Dziady (inaczej zwane Halloween)? Wymyśliłaś przebranie dla dziecka? Chcesz być wróżką! Znalazłaś odpowiedni strój (jeśli nie, zobacz tutaj), kupiłaś różdżkę. Teraz jeszcze tylko charakterystyczne nakrycie głowy. Tylko jak je zrobić? W ogóle jak powinien wyglądać kapelusz wróżki? Najlepiej wzorować się na nakryciach głowy ze średniowiecza. To bowiem najbardziej liryczne i magiczne czasy w naszym odczuciu. Jeżeli zaś średniowiecze, to musimy wykonać wysoką stożkową czapkę. Najlepiej jeszcze z jakimś ozdobnym materiałem na czubku lub wokół. W tym artykule opiszemy jak zrobić taką czapkę. Za wzór posłużą nam disnejowskie wróżki ze "Śpiącej Królewny".
Rzeczy, których potrzebujesz:
bristol o odpowiednim kolorze, tiul, szyfon lub inny zwiewny materiał o tym samym kolorze
1
wróżki ze Śpiącej Królewny
Najpierw musimy wybrać kolor czapki. Gdy już to zrobimy, kupmy bristol. Do tego dokupmy zwiewny materiał, np. szyfon, najlepiej o podobnym kolorze, ale możemy też dobrać inny kolor. Zależy to od naszego pomysłu.
2
schemat kapelusza
Zmierzmy obwód naszej głowy. Zgodnie z tym obwodem, wyrysujmy pole stożka, tak jak na rysunku. Podstawa stożka powinna być zakrzywiona, żeby stworzyć okrąg. Obwód tego okręgu powinien być mniej więcej równy obwodowi naszej głowy (najlepiej o 2-3 cm większy, by można było go skleić).

* Wzór na obwód okręgu to 2Π * r, Π = 3,14

Sklej stożek taśmą klejącą, zszywkami lub mocnym klejem od środka, by nie było tego widać na zewnątrz stożka.
3
rondo
Dodatkowo możemy zrobić rondo do kapelusza. Wtedy obwód musi być mniej więcej równy głowie, gdyż rondo należy wkleić od wewnętrznej strony stożka. Musimy wyrysować dwa okręgi o różnym promieniu, które po odpowiednim wycięciu utworzą nam pierścień pusty w środku. Grubość ronda może być ustalona wedle naszego uznania. Najwygodniej jeżeli będzie to ok 15 cm. Dodatkowo, wewnątrz okręgu powinniśmy wyrysować prostokąty w odległości co 1-0,5 cm, dzięki którym przykleimy rondo do środka stożka.
4
małe wróżki
Gdy już mamy gotową czapkę, pozostaje nam przyczepienie materiału. Możemy to zrobić na różne sposoby. Wróżki ze śpiącej królewny mają przepleciony na rożku tiul wiązany pod brodą. Aby zrobić to w ten sposób, musimy wziąć długi kawałek materiału (np. szal) Obwiązać go wokół rożka, przepleść, przyszyć do ronda i zawiązać. Inną opcją jest przeplecenie części materiału na stożku, obcięcie go, zszycie i przyczepienie do ronda dwóch kawałków materiału, które następnie ze sobą wiążemy.
Jeszcze inną opcją jest przyczepienie długiego pasa materiału jedynie do czubka stożka.
Jak zrobić latawiec w 20 minut?
Jak zrobić jesienny wianuszek z kolorowego papieru?
Jak zrobić piekło niebo?
Jak zrobić kostium pirata?
Wskazówki
  • Czapka nie musi być jednokolorowa. Możemy obkleić ją i udekorować np. gwiazdkami, czy innymi zdobieniami.
 3.2/5 (13 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak zrobić kubek z papieru? Dzięki sztuce Origami, potrafimy zrobić z papieru nie tylko rzeczy ładne, czy zabawne lecz...
Jak zrobić papierowy kubek?
Jak zrobić kubek z papieru? Dzięki sztuce Origami, potrafimy zrobić z papieru nie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Kasia Szyszka
  • Olga Kosiec
  • Halina Otto
  • Jacek Zarzycki
  • Anna Blacha
  • Jerzy Krystkowiak
  • Edward Gruszka
  • Bożena Szymczak
  • Iwona Łatwińska
  • Rafal Domino
  • Lidia Dziwak
pasożyt