Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Moda Damska > Akcesoria > Jak dobrać torebkę do butów?

Jak dobrać torebkę do butów?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (10 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Torebka jest nieodłącznym elementem każdej kobiety. Z jednej strony - praktyczny schowek na rzeczy osobiste, które nosimy ze sobą, z drugiej - ozdoba i element stroju. Dlatego też chcemy, żeby współgrała z naszym ubiorem, w szczególności na imprezach i specjalnych okazjach, ale również w życiu codziennym. Generalnie torebka powinna pasować do całego stroju, ale przede wszystkim dobiera się ją do butów. Klasyczne zasady mówią, iż torebka ma być dokładnie w tym samym kolorze, co buty. Obecnie od tej zasady się odchodzi, pozwalając na więcej szaleństwa i fantazji. Nie można jednak zapomnieć, iż nawet jeżeli torebka nie ma tego samego odcienia co buty, powinna z nim współgrać. Wtedy stworzy wspaniały i niezapomniany efekt, który stanie się ozdobną naszego stroju.
1
KLASYCZNIE - IDENTYCZNIE.

Jeżeli stawiasz na klasykę, to musisz dobrać buty do torebki wedle tego samego koloru. Co więcej, nawet odcień powinien być maksymalnie zbliżony. Najłatwiej rzecz jasna zrobić to z czarnymi butami i torebką. Dlatego możesz całkowicie postawić na klasykę. Jeżeli masz zamiar wybrać inny kolor, powinnaś dobrze dobrać odcień. Nie musi być on identyczny, ale też nie powinien się gryźć.
2
Z TEJ SAMEJ GLINY.

Pamiętaj, że jeżeli decydujesz się na dobranie torebki o identycznym do butów kolorze, dobrze byłoby, żeby miała ona również tą samą fakturę. Jeżeli więc wybierasz lakierowane buty, najlepiej kupić lakierowaną torebkę, jeżeli zamszowe to zamszową etc. Tej samej zasady warto się trzymać nawet, jeżeli buty nie są tego samego koloru, co torebka.
Oczywiście są odstępstwa od normy. Tu jednak musisz zdać się na intuicję. Np. gdy kupujesz czerwone lakierki i chcesz mieć do nich czerwoną torebkę, lepiej, żeby nie była ona lakierowana. Daje to bowiem poczucie pewnego przerysowania. Jeżeli zaś już będzie lakierowana, powinna być mała i nierzucająca się w oczy.
Jak zrobić kartkę okolicznościową w kształcie torebki?
Jak czyścić skórzaną torebkę?
Jak czyścić wyroby ze skóry gładkiej?
Jak w nietypowy sposób wykorzystać torebki herbaty?
3
Z INNEJ PARAFII.

Obecnie nie ma wymogu, aby torebki miały ten sam kolor i fakturę, co buty. Wręcz przeciwnie, styliści mówią, że jest to przeżytek i nuda. Jest to może lekka przesada, ale w istocie, nie należy się zamykać w schematach klasyki. Należy jednak pamiętać, że buty i torebka zawsze muszą ze sobą korespondować. Nie mogą być tak po prostu "z innej parafii", jak mówi się potocznie.
Czasem wręcz dobrze zdecydować się na inne kolory. Np. do czarnej sukienki zakładamy buty nude. Warto dobrać do tego czarną torebkę. Torebka identycznego koloru może odciągnąć uwagę od butów. Podobnie jest z butami w wystrzałowych kolorach, jak np. wściekły róż. Same buty do monotonnego czarnego lub szarego stroju, będą wyglądały oszałamiająco, ale dołożenie do tego torebki zepsuje cały efekt, zamieniając go w kicz.
Kolejną opcją na różne buty i torebkę jest kontrast. Jeżeli np. mamy pastelowe buty, możemy dobrać do nich kontrastową torebkę o mocnej barwie. np. zieleń/fiolet. Do czarnych butów możemy dobrać torebkę koloru nude i na odwrót. Możemy eksperymentować również z różem i czernią oraz różem i szarym, również z czerwienią i czernią oraz czerwienią i szarym.
Możemy też zdecydować się na różnokolorowe akcesoria, czy obuwie. Np. do białych lub czarnych butów, kolorowa torebka. Takie połączenie będzie szczególnie fajnie wyglądało z balerinami lub trampkami, jest bowiem bardziej na luzie.
Obecnie wszystko jest dozwolone. Pamiętajmy jednak, że moda może się zmieniać, jednak styl to określenie stałe. Modą możemy się bawić, jednak wszystko powinno odbywać się właśnie w dobrym stylu.
 4.1/5 (10 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Słodycze to coś co lubią i na co chętnie skuszą się nie tylko dzieciaki, ale i dorośli. Jeśli wybierasz się do rodziny...
Jak zrobić wielkanocne torebki na słodycze?
Słodycze to coś co lubią i na co chętnie skuszą się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt