Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Mycie okien > Jak myć szyby matowe?

Jak myć szyby matowe?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 7 
Jest jedna zasadnicza różnica pomiędzy normalnym szkłem, a szkłem matowym. Normalne szyby są płaskie i transparentne oraz lśniące, podczas gdy szyby matowe są półprzezroczyste i mają rowki. Możesz myć matowe szyby w taki sam sposób jak normalne szyby, ale wtedy rowki znajdujące się na matowym szkle mogą ulec zabrudzeniu, a wtedy koniecznym stanie się wycieranie brudu za pomocą szorstkiej gąbki. Kolejną wadą matowego szkła jest fakt, że może ono bardzo łatwo zostać uszkodzone przez przedmioty zrobione z metalu. Dlatego, aby usunąć plamy musisz używać na zmianę mokrego i suchego papieru ściernego.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Gumowe albo lateksowe rękawice, Środek do czyszczenia szkła, Gazeta albo papierowe ręczniki, Suchy i mokry papier ścierny, Szorstka gąbka, Środek do czyszczenia okien, Szmatka nie pozostawiająca włókien
1
mycie szyb matowych - krok 1
Załóż rękawiczki.

Bardzo ważne jest założenie rękawiczek zanim rozpoczniesz mycie matowych szyb. Po pierwsze, jako środek bezpieczeństwa chroniący Twoje dłonie, ale również dlatego, żeby nie pozostawiać niewidocznych odcisków palców na dopiero co wymytej szybie.
2
mycie szyb matowych - krok 2
Spryskiwanie i wycieranie szyb.

Po założeniu rękawiczek, musisz spryskać szyby środkiem do mycia szkła, a następnie pocierać szybę za pomocą gazety albo papierowych ręczników, wykonując okrągłe ruchy. Stare gazety są znane z tego, że doskonale czyszczą i pozostawiają szyby lśniące. Jeżeli szkło jest bardzo zabrudzone, musisz użyć także szorstkiej gąbki.
3
mycie szyb matowych - krok 3
Ostrożnie używaj szorstkiej gąbki.

Miej świadomość, że matowe szło jest znacznie trudniejsze do wyczyszczenia, niż zwykła szyba z powodu chemicznego procesu matowienia. Jeżeli Twoja szyba jest zamontowana w drewnianej ramie, bądź bardzo ostrożna używając szorstkiej gąbki i staraj się, aby nie zarysować gąbką drewna i nie zdrapać z niego farby.
4
mycie szyb matowych - krok 4
Użyj mokrego i suchego papieru ściernego.

Usuń metalowe ślady z hartowanego szkła za pomocą papieru ściernego, którego ziarnistość jest zbliżona do tej, jaką posiada matowa szyba. Jeżeli użyjesz papieru ściernego na szybie matowej, która jest zbyt gładka, ryzykujesz jej zarysowanie. Dobrym sposobem na sprawdzenie czy papier ścierny jest podobnej struktury jak matowa szyba, jest sprawdzenie szorstkości zarówno papieru, jak i szkła, poprzez potarcie ich ręką.
5
mycie szyb matowych - krok 5
Usuwanie smug zrobionych przez metalowe przedmioty.

Potrzyj smugę za pomocą papieru ściernego, wykonując okrągłe ruchy, tak jakbyś czyściła normalną szybę. Pocieraj do momentu, aż smugi znikną. Przetrzyj również rowki dookoła zacieku, aby usunąć inne ewentualne zabrudzenia.
6
mycie szyb matowych - krok 6
Ostateczne mycie matowej szyby.

Kiedy już udało Ci się szczęśliwie usunąć wszystkie smugi z matowej szyby przy pomocy papieru ściernego, możesz teraz wymyć ją zwykłym środkiem do mycia szyb, wycierając go, a następnie polerując za pomocą szmatki.
Wskazówki
  • Hartowane szkło, występuje głównie w oknach łazienkowych i kabinach prysznicowych, a to dlatego, że kiedy światło pada na taką szybę, ta odbija światło w różnych kierunkach, przez co widok po drugiej strony szyby staje się rozmazany. Normalne szkło staje się matowe w wyniku piaskowania i trawienia go kwasem i innymi agresywnymi chemikaliami.
Przeczytaj teraz: Jak umyć okno?
 2.9/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (5)

maki - 2015-03-30
jeszcze komentarz do wskazówek.
hartowanie szkła to tylko zmiana jego właściwości fizycznych przez poddanie go obróbce termicznej. To że zmienia (rozprasza ) to juz tylko wpływ piaskowania lub innej formy zmiany przejrzystości. Szyby w marketach tez sa hartowane. czy autor jest w stanie rozróżnić które nie są. Totalny brak znajomości tematu. Drogie panie szkoda waszego czasu na ćwiczenie tego co tutaj zaproponowano.
maki - 2015-03-30
Drogie Panie, jako pracownik firmy sprzedajacej szkło dam wam tylko jedna radę. Szkło matowe (piaskowane, metalux, satinato) musi być zabezpieczone teflonem. Wtedy plamy nie są problemem. Teflon to taki lakier którym spryskuje sie szkło a następnie wyciera specjalna gąbką. Ta usługa powinna być wliczona w koszt szkła ew. minimalna dopłata.
PRECZ Z KOMUNĄ! - 2015-03-29
Na tytułowym zdjęciu - białe uszczelki.
Irena - 2015-02-02
Witam serdecznie! Równiez miałam problem z usunięciem tłustych plam ze szkła matowego.Skutecznym,wprost rewelacyjnym ,okazał się Cilit bang(tłuszcz i smugi).Polecam.
hannah - 2014-09-05
Tłuste plamy umyłam octem z sodą oczyszczoną. Trzeba zabieg powtórzyć kilka razy niestety ale jakoś dało radę. gdybym wiedziła, że tak trudno sie je myje nigdy nie kupiłabym drzwi z takimi szybami!!!
Mycie okien wcale nie musi być trudne i kosztowne. W tym artykule dowiesz się jak zaoszczędzić pieniądze i czas podczas...
Jak umyć okna - szybko i tanio?
Mycie okien wcale nie musi być trudne i kosztowne. W...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt